Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stadig lavere $ - kansellere bestilling?

Startet av 50%NoFuel, fredag 08. september 2017, klokken 16:10

« forrige - neste »

ModelS_Oslo88

#30
Sitat fra: 50%NoFuel på lørdag 09. september 2017, klokken 15:06
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 09. september 2017, klokken 14:15
Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 09. september 2017, klokken 13:19
Sitat fra: gr på lørdag 09. september 2017, klokken 07:29

Ja, forutsatt at prisen faktisk justeres etter hele tiden, men når den ikke gjør det, slik som nå, så får man en haug med misfornøyde kjøpere fordi de forventer å få en billigere bil enn det de har signert på. Iallfall basert på hva jeg ser på FB. Tesla pusher nå ut leveranser på bestillinger gjort i mai/juni i søkk og kav for å pynte på kvartalsresultater.

Bestillinger gjort i juli og august hjelper også til med kvartalstallene.

Mens Tesla tydeligvis legger opp til en av sine beste månedstall, ser jeg for meg to scenarier:

1: Valutajustere prisene nå i september og få goodwill hos kunder som betaler mindre for bilen enn de hadde regnet med i utgangspunktet.

2: Sette ned prisene i oktober etter at kvartalsrushet er over, og sørg for at ferske kunder får en sur start på kundeforholdet idet de ser verdien på sine nye Teslaer reduseres over natten.

Jepp, men uansett hva så kommer ikke de til sette ned NOK/USD kurset helt ned mot spotprisen uansett, den kan fort svinge opp mot 8 igjen og jeg regner med de tar et tillegg for frakt og alle kostnadene med å drive Tesla virkesomheten her i Norge. Så tipper at den blir ikke lavere enn 8,00 eller 8,10 med dagens spotpris på rundt 7,75 uansett, med mindre dollaren begynner å falle som en stein..

Drive virksomheten? Frakt? Det er ikke akkurat gratis å drifte alle salg- og utstillingslokalene i USA heller. Det samme gjelder frakt fra feks fra vest til øst...

Ja, jeg vet ikke, blir bare gjetting men poenget er, spotpris NOK/USD kan folk nok glemme.. tipper det vil ligge rundt 8 uansett for å ta høyde for svinginger oppover som kan fort komme.

DrNox

Kommunikasjonsjef i Tesla(forfriskende med et konsern som ikke har ansatt en vakker kvinne :-X)  Pedersen sier at de kun gjør justeringer når det er vesentlige kursendringer, ikke hvis den kun er på noen få prosent.
– Vi ønsker også at justeringene er så små som mulig.

Vel kommunikasjonsminister, enten må du justere ofte eller så må du justere mye 8)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: DrNox på lørdag 09. september 2017, klokken 16:11
Kommunikasjonsjef i Tesla(forfriskende med et konsern som ikke har ansatt en vakker kvinne :-X)  Pedersen sier at de kun gjør justeringer når det er vesentlige kursendringer, ikke hvis den kun er på noen få prosent.
– Vi ønsker også at justeringene er så små som mulig.

Vel kommunikasjonsminister, enten må du justere ofte eller så må du justere mye 8)

HA nå lo jeg godt  :laugh:

ModelS_Oslo88

#33
Litt apropos... de som kjøpte de siste 9 mnd før pris/valuta justeringene som som i våres og sommer er nok i samme båt... skal strengt tatt ikke være mulig å tape 40k DOLLAR på en bil på så kort tid, her må Tesla være litt forsiktig fremover tror jeg  :police:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/devaluation-of-model-x.97735/

Gordon Retriever

#34
Sitat fra: 50%NoFuel på lørdag 09. september 2017, klokken 14:59
Sitat fra: Zzyzx på lørdag 09. september 2017, klokken 08:33

I denne nyhetsartikken, fra 2015, sier Tesla at når USD/NOK kommer ned, vil de justere seg - men de har ikke. http://e24.no/bil/prisoekning-for-tesla/23446402

Når skal Tesla gjøre som de sier?

Burde sende en mail til informasjonssjefen og spørre om det fortsatt gjelder. Noen som har mailadressen eller allerede har spurt (ikke vits å spørre en selger - da kan man likegodt stille spm til en tøydukke)...

Enig, Tesla har anslagsvis 800+ kunder som skal få utleveret bil i september, så en avklaring på dette hadde ikke skadet.
Likevel, jeg mener at det viktigste er at flest mulig stiller spørsmålet er viktigere enn hvor det stilles, så en forespørsel til DeliveryNO er bedre enn ikke å gjøre noe.  Det skader heller ikke å be om kontaktdetaljene til informasjonssjefen samtidig.

Edit: Endret siteringsfeil.

50%NoFuel

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 09. september 2017, klokken 18:10
Sitat fra: 50%NoFuel på lørdag 09. september 2017, klokken 14:59

I denne nyhetsartikken, fra 2015, sier Tesla at når USD/NOK kommer ned, vil de justere seg - men de har ikke. http://e24.no/bil/prisoekning-for-tesla/23446402

Når skal Tesla gjøre som de sier?

Burde sende en mail til informasjonssjefen og spørre om det fortsatt gjelder. Noen som har mailadressen eller allerede har spurt (ikke vits å spørre en selger - da kan man likegodt stille spm til en tøydukke)...

Enig, Tesla har anslagsvis 800+ kunder som skal få utleveret bil i september, så en avklaring på dette hadde ikke skadet.
Likevel, jeg mener at det viktigste er at flest mulig stiller spørsmålet er viktigere enn hvor det stilles, så en forespørsel til DeliveryNO er bedre enn ikke å gjøre noe.  Det skader heller ikke å be om kontaktdetaljene til informasjonssjefen samtidig.
[/quote]

La oss alle sende mail til DeliveryNO!! :)
Fremtiden er elektrisk


T.K

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 09. september 2017, klokken 16:33
Litt apropos... de som kjøpte de siste 9 mnd før pris/valuta justeringene som som i våres og sommer er nok i samme båt... skal strengt tatt ikke være mulig å tape 40k DOLLAR på en bil på så kort tid, her må Tesla være litt forsiktig fremover tror jeg  :police:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/devaluation-of-model-x.97735/

Som flere nevner i den tråden, det var nok ikke US dollar. Sannsynligvis Canada. Kanskje til og med Singapore.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: T.K på tirsdag 12. september 2017, klokken 01:52
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 09. september 2017, klokken 16:33
Litt apropos... de som kjøpte de siste 9 mnd før pris/valuta justeringene som som i våres og sommer er nok i samme båt... skal strengt tatt ikke være mulig å tape 40k DOLLAR på en bil på så kort tid, her må Tesla være litt forsiktig fremover tror jeg  :police:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/devaluation-of-model-x.97735/

Som flere nevner i den tråden, det var nok ikke US dollar. Sannsynligvis Canada. Kanskje til og med Singapore.

Likevel mye i % uavhenging av CAD eller ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA