Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Inventory

Startet av Nasatech, tirsdag 29. august 2017, klokken 15:01

« forrige - neste »

Nasatech

Har lenge hatt ett eget skript hvor jeg kan se hva som er av inventory i Norge og kjapt sammenligne prisene. Gjorde det om til en webside så flere kan bruke det. Den er ikke noe fancy. Bare trykk på VIN så får dere link rett til Tesla. Det som kanskje flest vil se etter er luft og om batteriet er 85 på 75 modellene. Har derfor tatt med denne i oppsettet. Alle kolonner kan sorteres (pris, farge, km, osv) bortsett fra luft og Modell. Kan være jeg gjøre noe med den senere. Håper det er noe dere kan bruke ;)

http://inventory.teslastats.no/

DrNox

Kjekk oversikt. Forstod etter hvert at det var en liste som var fin å se på.

Dlikse

Jeg har brukt teslainventory.com for samme formål som denne, men ser at listene er ulik. Er f.eks 18 MX inv på teslainventory.com, mens det er 12 på din listen. Vet du årsaken til dette?

Nasatech

Sitat fra: Dlikse på onsdag 30. august 2017, klokken 08:47
Jeg har brukt teslainventory.com for samme formål som denne, men ser at listene er ulik. Er f.eks 18 MX inv på teslainventory.com, mens det er 12 på din listen. Vet du årsaken til dette?

Alle bilene i denne listen står i Norge. Erik har med biler som ikke er i Norge. Jeg kan inkludere flere biler fra Europa og har også tenkt til å inkludere de som kommer opp som forslag når man designer biler.

Jeg må bytte URL. Tesla ringe meg og var ikke veldig fornøyde. Jeg fortalte at dette var offentlig informasjon som jeg finner på nettet og fremstiller grafisk, men de spurte meg pent om jeg kunne fjerne den. Kommer derfor til å legge den "mindre synlig". Det var greit for dem.

Tenkte jeg skulle ha med at man f.eks. kunne sette opp en ønskebil og få Mail når den kom.

Tesley

Så lenge du deler lenken her så antar jeg Tesla fanger det opp.  :-X
S75D - bekreftet 20. august

Nasatech

Sitat fra: Tesley på onsdag 30. august 2017, klokken 09:19
Så lenge du deler lenken her så antar jeg Tesla fanger det opp.  :-X

Ja, det regner jeg med. Men han fra Tesla sa det var greit at vi "i miljøet" hadde tilgang til den. Men ikke "mannen i gata". Den ble litt lett å finne. Ligger på TOCN på Facebook. Det var da de merket det. Endrer jeg URL så er det greit :)


DrNox

Stemmer bilene med BTX8-batteri?

Nasatech

Sitat fra: DrNox på onsdag 30. august 2017, klokken 15:57
Stemmer bilene med BTX8-batteri?

Skal gjøre det. Det kommer fra Tesla sitt system.

Viking800

Hvorfor vil Tesla at dette ikke skal være lett tilgjengelig informasjon?

Nasatech

Sitat fra: Viking800 på onsdag 30. august 2017, klokken 18:12
Hvorfor vil Tesla at dette ikke skal være lett tilgjengelig informasjon?

De likte ikke at man kunne se lokasjonen og rabattene på bilene.

Viking800

God informasjon. Takk.

Ser det har forsvunnet ut en del Model X den siste tiden.

Nasatech

Sitat fra: Viking800 på torsdag 31. august 2017, klokken 19:08
God informasjon. Takk.

Ser det har forsvunnet ut en del Model X den siste tiden.

Ja. Forsvinner biler hele tiden, men ser det kommer inn en del biler også

nilsga

Jeg fatter ingenting av dette inventory-greiene. Alt er jo stort sett dyrere enn å konfigurere en ny bil, til og med brukte biler...?

Dlikse

finner du demokjørte biler har de veldig god pris iforhold til ny iværtfall. Jeg fikk nesten en x100d til x75d pris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA