Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det selskap som leier ut elbil i Norge og utenlands?

Startet av Stig_LL, søndag 27. august 2017, klokken 22:46

« forrige - neste »

Stig_LL

Er helt fersk på forumet og håper å kunne bidra fast i tiden fremover. Er spennende det som skjer på bilfronten med fornybar energi...mildt sagt.

Har undersøkt litt om det er mulig å leie elbil neste gang jeg drar på ferie. Er det noen her som kjenner til hvordan utviklingen er på den fronten? Sparer opp penger til å kjøpe min første Tesla, og tenkte "testkjøre" litt med leiebil neste gang jeg drar til utlandet. Skal på ferie i Frankrike og Spania til neste år, og hadde håpet å kunne leie en Model S der.

Har sett litt omkring på nettet, og er ikke lett å bli klok på den informasjonen jeg finner. Derfor tenker jeg det er smart å nå ut til dere, og høre hva dere mener.

automat

Avis på Gardermoen leier ut Tesla. Vær obs på at det er svært høy egenandel ved skade.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Stig_LL

Jo takk for tipset. Nå tenkte jeg mer på selskap i utlandet (sør europa) som leier ut elbiler. www.Nabobil.no er visstnok en side for privat utleie, hvis jeg forstår saken rett.

Var blant annet inne på en side som heter www.Leiebilguiden.no/, men de hadde ingen mekanisme som lot meg skille ut elbiler. Antar likevel at dersom Avis på Gardermoen tilbyr Tesla, vil det også være muligheter lenger sør.

PS: Takk for tipset vedr. høy egenandel.

Osloensis

Drivy har filter der man kan velge hybrid/elektrisk. Finnes på engelsk.
Ouicar har også valget "Véhicules hybrides ou électriques"

Ellers er det ihvertfall 6 franske siter a la nabobil:
http://www.informaction.info/iframe-6-sites-de-location-de-voiture-entre-particuliers
Nissan e-NV200 Evalia 2015 (overtatt okt 2017)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA