Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny justering av pris på X75?

Startet av OW, fredag 04. august 2017, klokken 08:09

« forrige - neste »

Sindre M.

Fikk også beskjed om at vår nye X75D, som ble bekreftet i går kveld timer før prisreduksjonen (!), også får justering  ;D

Nå viser regnestykket at det snart faktisk økonomisk sett lønner seg for oss å bytte ut vår 3 mnd gamle S75 med X75D, mye pga. rentekampanje og siste prisreduksjon.
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

El Pastor

Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 09:34
Fikk akkurat bekreftet selv!

Har bare fått 11.500 i showroom discount! Burde det ikke være nærmere 30.000?! Noen andre som har fått?

podd123

Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 11:12
Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 09:34
Fikk akkurat bekreftet selv!

Har bare fått 11.500 i showroom discount! Burde det ikke være nærmere 30.000?! Noen andre som har fått?

Jeg har bare den forrige showroom discounten på 23900kr. Min er på båt og blir levert aug/september.

rumi

Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 11:12
Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 09:34
Fikk akkurat bekreftet selv!

Har bare fått 11.500 i showroom discount! Burde det ikke være nærmere 30.000?! Noen andre som har fått?

Samme her. Sendt melding til selger.

Mons

Dette er kjempefrustrerende. Er det noe informasjon jeg ikke har fått med meg her? Jeg har en X100D i bestilling, bekreftet 4. juli. Siden jeg bestilte, er X75D blitt vesentlig bedre, mens min bestilte bil ikke er endret. Prisforskjellen har derimot økt sterkt, i min disfavør. Dette påvirker selvsagt bruktprisene også. Nå betaler jeg eventuelt rundt 250000kr for de ekstra 25kWh batteri, mens bruktprisen for dette om noen år antakelig ikke er mer enn noen titusener. Dette blir veldig vanskelig å forsvare for meg selv og min egen samvittighet. Vurdere seriøst å kansellere og bestille samme bil på ny, bare med 75kWh batteri. :'( >:(

Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

ModelXoslo

Hva gjør vi nå?

Kommer det ekstra showroom discount i mytesla før 10 august, eller må man bare gjette om man skal avbestille nå?

Vanskelig å bestemme seg.. Hvor lang tid tok det fra forrige prisjustering for nye bestillinger til eksisterende ordre ble rabattert?
X75D bestilt - Sent august - September levering

RBK

Mons; Skjønner frustrasjoen din, MEN det er en grunn til at man velger 100 kWh batteri. Det er ganske så stor forskjell på km på vinteren. Husk også at batterikapasitet taper seg noe det 1 året, (er det rundt 3-5 %?) og deretter flater ut.
Jeg valgte et 100 kWh batteri siden jeg skal ha bilen noen år og vil helst ungå å lade tur/retur hytta om jeg klarer. Så valg av batteri må være ut i fra hva man har behov for.
Om du klarer deg med et 75 kWh batteri så hadde jeg avbestilt også.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Red_Harvest

Sitat fra: rumi på fredag 04. august 2017, klokken 11:36
Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 11:12
Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 09:34
Fikk akkurat bekreftet selv!

Har bare fått 11.500 i showroom discount! Burde det ikke være nærmere 30.000?! Noen andre som har fått?

Samme her. Sendt melding til selger.
Samme her. Forhandler mener dette vil justere seg og man vil få lik pris som ny bil..

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk


ModelXoslo

Har du en bra kontaktperson der som kan gi dette skriftlig?

Min er ikke så bra, og ga meg bare masse svada i telefonen.

Får jeg 15-20.000 rabatt i tillegg til allerede satte rabatt så er det greit å beholde denne, men hvis ikke blir det bestilling av ny, og da må det skje før 10 august!!
X75D bestilt - Sent august - September levering

Demojac

Sitat fra: ModelXoslo på fredag 04. august 2017, klokken 13:42
Hva gjør vi nå?

Kommer det ekstra showroom discount i mytesla før 10 august, eller må man bare gjette om man skal avbestille nå?

Vanskelig å bestemme seg.. Hvor lang tid tok det fra forrige prisjustering for nye bestillinger til eksisterende ordre ble rabattert?

Det kommer om noen dager, sjekk mytesla over helgen.

ModelXoslo

Sitat fra: Demojac på fredag 04. august 2017, klokken 14:14
Sitat fra: ModelXoslo på fredag 04. august 2017, klokken 13:42
Hva gjør vi nå?

Kommer det ekstra showroom discount i mytesla før 10 august, eller må man bare gjette om man skal avbestille nå?

Vanskelig å bestemme seg.. Hvor lang tid tok det fra forrige prisjustering for nye bestillinger til eksisterende ordre ble rabattert?

Det kommer om noen dager, sjekk mytesla over helgen.

Fikk du beskjed av tesla?

Må vite totalpris innen onsdag, eller så blir det vanskelig å ta en avgjørelse, men mest sannsynlig må jeg avbestille og bestille ny.
X75D bestilt - Sent august - September levering

Runej

Min selger svarte på epost nå nettopp at prisen vil bli justert tilsvarende en ny bestilling av bil.
Tesla X, bestilt 31.07.17
Tesla model 3, reservert 08.05.17
Opel Ampera, reservert januar 2017 - Avbestilt!
Nissan Leaf 2014

El Pastor

Sitat fra: Red_Harvest på fredag 04. august 2017, klokken 14:01
Sitat fra: rumi på fredag 04. august 2017, klokken 11:36
Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 11:12
Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 09:34
Fikk akkurat bekreftet selv!

Har bare fått 11.500 i showroom discount! Burde det ikke være nærmere 30.000?! Noen andre som har fått?

Samme her. Sendt melding til selger.
Samme her. Forhandler mener dette vil justere seg og man vil få lik pris som ny bil..

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

Strålende! Fikk også bekreftet dette pr telefon akkurat. De mener at dette vil justere seg ytterligere tilsvarende pris på ny bil. Merker at jeg må slutte å lese forum og bare glede meg til ny bil! Alt for stressende å følge løpet til Tesla..

ModelXoslo

Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 14:55
Sitat fra: Red_Harvest på fredag 04. august 2017, klokken 14:01
Sitat fra: rumi på fredag 04. august 2017, klokken 11:36
Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 11:12
Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 09:34
Fikk akkurat bekreftet selv!

Har bare fått 11.500 i showroom discount! Burde det ikke være nærmere 30.000?! Noen andre som har fått?

Samme her. Sendt melding til selger.
Samme her. Forhandler mener dette vil justere seg og man vil få lik pris som ny bil..

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

Strålende! Fikk også bekreftet dette pr telefon akkurat. De mener at dette vil justere seg ytterligere tilsvarende pris på ny bil. Merker at jeg må slutte å lese forum og bare glede meg til ny bil! Alt for stressende å følge løpet til Tesla..

Hahah! Helt enig i det siste!

Ga de noe beskjed om NÅR denne vil justere seg?

Jeg tenker i forhold til lysoppgraderingen, oppgradert lader, lavere pris eller mulighet til å få med premium til nesten samme pris som fordeler, og lengre ventetid og å måtte spytte ut 30k nå som depositum som minuser.

Vet ikke om du er i samme båt der eller hva du har med av utstyr. Ser også ut som om hengerfeste er med i prisen nå?
X75D bestilt - Sent august - September levering

Red_Harvest

Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 14:55
Sitat fra: Red_Harvest på fredag 04. august 2017, klokken 14:01
Sitat fra: rumi på fredag 04. august 2017, klokken 11:36
Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 11:12
Sitat fra: El Pastor på fredag 04. august 2017, klokken 09:34
Fikk akkurat bekreftet selv!

Har bare fått 11.500 i showroom discount! Burde det ikke være nærmere 30.000?! Noen andre som har fått?

Samme her. Sendt melding til selger.
Samme her. Forhandler mener dette vil justere seg og man vil få lik pris som ny bil..

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

Strålende! Fikk også bekreftet dette pr telefon akkurat. De mener at dette vil justere seg ytterligere tilsvarende pris på ny bil. Merker at jeg må slutte å lese forum og bare glede meg til ny bil! Alt for stressende å følge løpet til Tesla..
Haha. Kunne ikke sagt det bedre selv. Jeg har gitt tilbakemelding på at det hadde vært litt smoothere om de hadde informert aktuelle kjøpere om dette forholdet, slik at man slipper å finne det ut via forum og samtidig løpe rundt som hodeløse høns

Skulle bare ønske tiden gikk litt fortere akkurat nå... :)

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA