Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

S75: Hvor mange har avbestilt for å få luft?

Startet av ModelS_Oslo88, mandag 31. juli 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

Tuten

Var innom Skøyen og spurte om det, han sa at så lenge det står -8000kr så får du automatisk gratis superlading.
2017 Model S 75D

Rolf Gjerdsjø

For meg ville tap av depositum + høyere pris på ny bil + nødvendig leiebil (minilease) i ventetiden beløpt seg til 44k. Luft hadde helt sikkert vært praktisk, men til den prisen (pluss lengre ventetid) koster det mer enn det smaker for mitt behov. Jeg beholder reservasjonen, og håper på at jeg får den innen utgangen av august!  :)
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Christiansen

Beholder bestillingen. Får et tap på 55000-60000 pluss depositum på 30000 for å få luft. Det synes jeg var ca 50000 for mye.
Bestilt Model S 75D, levering August-September

Surkaal

Bestilte ny idag.
15k tapt depositum.

Leasingen jeg har nå går ut i begynnelsen av oktober, tror eg skal klare å få lånt meg en bil av svigers frem til S'en er på plass.  8)
2017 S75D Bekreftet 08.08.17
2017 S75D Avbestilt for luft
201? M3 Reservasjon

Teslus

Da har min gamle reservasjon kommet ut for salg som inventory car. Venter på ny som kommer i oktober med luft, oppgradert lader og med rubbel og bit av utstyr  :D

Noe jeg syns er litt rart er at jeg endte på 739.350 inkludert vinterhjul (med 24250 i showroom discount). Jeg ser her at Tesla skal ha 738.400 uten vinterhjul. Får de så mye for inventory bilene? Syns det var litt vel høyt... Om du vil ha ny bil raskt så er det kanskje mulig?

https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E25HF203715

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på tirsdag 01. august 2017, klokken 11:04
Da har min gamle reservasjon kommet ut for salg som inventory car. Venter på ny som kommer i oktober med luft, oppgradert lader og med rubbel og bit av utstyr  :D

Noe jeg syns er litt rart er at jeg endte på 739.350 inkludert vinterhjul (med 24250 i showroom discount). Jeg ser her at Tesla skal ha 738.400 uten vinterhjul. Får de så mye for inventory bilene? Syns det var litt vel høyt... Om du vil ha ny bil raskt så er det kanskje mulig?

https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E25HF203715

Jeg synes også inventory bilene er priset høyt.. mulig man kan få gunstig rente på disse fortsatt mens ny bestillinger får en mindre gusntig rente nå at kampanjen skal være ferdig..? 8)

Teslus

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på tirsdag 01. august 2017, klokken 11:14
Jeg synes også inventory bilene er priset høyt.. mulig man kan få gunstig rente på disse fortsatt mens ny bestillinger får en mindre gusntig rente nå at kampanjen skal være ferdig..? 8)

Jeg fikk kampanjerenten på nybestillingen min også, alt ble bare flyttet til den nye bilen. Bestilte 22.07, bekreftet 25.07. Kan godt tenkes de forlenger kampanjerenten for inventory biler  :)

itresla

Bestilte inventory uten luft. Beholder den og gleder meg veldig til den kommer om 2-3 uker. Har en X5 med luft, og skulle ønske at den var uten.

Watta

Jeg har ikke avbestilt, Men hadde nok gjort det om jeg hadde hatt lavere depositum (har 30k).

Jeg får prøve å slå meg til ro med at jeg blir fornøyd med det jeg har bestilt. (75D premium med skinn, men uten vinter og lyd)
Men har ikke vært lett å være på ferie å ikke tenke på bil når de har gjort så mye endringer i perioden jeg har vært på reise :P


Softblue

Jeg har ønsket meg en Tesla i mange år og i vår tok jeg spranget. Bilen min ble bygd uken før performance upgraden. Og så kom luft-upgraden i tillegg. Jeg mener derfor at Tesla har gjort bilen utdatert før levering.
Tesla har ikke informert meg om noen av endringene. Opplysningene om dette har kommet via fora og nettsteder. Etter spørsmål til Tesla, har jeg fått svar at bilen min ikke har noen av oppgraderingene. I sommer har jeg finkjemmet Tesla-fora i søken etter informasjon. Jeg hadde gladelig utsatt levering om jeg var blitt informert om endringene. Jeg har derfor bedt Tesla om at de flytte depositumet til en ny ordre. Dette ønsker ikke Tesla, se svar nedenfor. Jeg synes det er utrolig at Tesla synes det er viktigere å beholde depositumet på 15.000, enn en kunde som vil kjøpe en bil til 650.000. Jeg kommer nok derfor til å avbestille, men vil ikke bestille noen ny Tesla. Jeg kan ta tapet av depositumet, men ikke tapet ved å motta en utdatert bil. Når Tesla ikke varsler om noen endringer så er det vanskelig for kundene og ta en kvalifisert og fornuftig beslutning. Den eneste som profiterer på det er Tesla som ikke ønsker at kundene skal avvente neste oppgradering.
Tesla har nå doblet depositumet til 30.000 for at kundene ikke skal trekke seg etter neste overraskene oppdatering.
Jeg synes det er lite relevant at Tesla argumenterer med Over The Air softwareoppdateringere, nå det er hardwareoppdateringere som egentlig har vært betydningsfulle i det siste året. Hvem vet hva neste oppdatering blir? Større batteri? Hva hjelper da mindre softwareoppdateringer?
Jeg ønsker heller ikke å være kunde hos en bilprodusent som krangler med kundene om småpenger.
I tillegg kan ikke "selgerene" (visningsassistentene?) ta noen avgjørelse og må sende alt oppover i systemet, så det tar uforholdsmessig lang tid. Jeg vil derfor heller avvente og se hva Audi eller BMW kommer med.
Oppsumert har jeg bestilt en Tesla, tapt 15.000 og ikke fått noen bil. Jeg føler at bestillingen av ny Tesla har ødelagt hele sommeren for meg. Fra å være Tesla Fanboy, så har Tesla-feberen helt klart gitt seg.


Svar fra Tesla No delivery/Nederland:

"Hei "Softblue",

Beklager sen tilbakemelding, vi opplever svært mange henvendelser og redusert mannskap akkurat nå.

For å gå rett på sak, så har vi ikke mulighet for å kompensere deg eller andre i din situasjon ytterligere enn allerede gjort, eller gjøre omlevering. I Tesla oppdaterer vi kontinuerlig våre produkter, da vi ønsker å bringe oppdateringene til våre kunder så fort som mulig, og ikke bundle alt i én stor årlig oppdatering slik mange konkurrenter gjør det. Selv om vi forsøker å tilby disse til så mange som mulig, vil det dessverre aldri være slik at alle mottar disse, det er fysisk umulig. Dog mener vi at fordelene oppveier ulempene, Tesla biler er fortsatt blant de eneste biler som blir bedre med tiden via OTA software.

Endelig er det verdt å huske på, hvor glad du var da du bestilte bilen din akkurat slik du ønsket. Vi har ikke endret ved noe, det er denne bilen du vil motta, enda til en billigere pris enn vi avtalte ved bestilling. Vi har blott videreutviklet produktet vårt, som ledd i våre kontinuerlige utvikling – og dette vil vi gjøre uansett når på året du måtte plassere en bestilling.

Ønsker du ikke bilen som du har bestilt akkurat slik du ønsket, har du alltid muligheten for å avbestille den og bestille en ny. Du frasier deg i så fall depositumet ditt.

Ønsker deg en fin dag."
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Hodetelefoner

Tesla kommer med oppdateringer og nyheter hele tiden. Jeg anbefaler deg å utsette levering ca 5år.
Om du bestiller en ny bil nå. Vil det uansett ha kommet en "nyhet" før din har kommet.

OlaM

Den nåværende 75en blir også utdatert en gang. Dette er som når folk skulle kjøpe PC 90- og tidlig 00-tallet, de ville ha noe som var future proof. Det viste seg at ingen PCer var future proof, men de fleste gjorde jobben så lenge de varte.
'21 3LR

Albinos

Sitat fra: Softblue på torsdag 03. august 2017, klokken 23:46

Svar fra Tesla No delivery/Nederland:

"Hei "Softblue",

Beklager sen tilbakemelding, vi opplever svært mange henvendelser og redusert mannskap akkurat nå.

For å gå rett på sak, så har vi ikke mulighet for å kompensere deg eller andre i din situasjon ytterligere enn allerede gjort, eller gjøre omlevering. I Tesla oppdaterer vi kontinuerlig våre produkter, da vi ønsker å bringe oppdateringene til våre kunder så fort som mulig, og ikke bundle alt i én stor årlig oppdatering slik mange konkurrenter gjør det. Selv om vi forsøker å tilby disse til så mange som mulig, vil det dessverre aldri være slik at alle mottar disse, det er fysisk umulig. Dog mener vi at fordelene oppveier ulempene, Tesla biler er fortsatt blant de eneste biler som blir bedre med tiden via OTA software.

Endelig er det verdt å huske på, hvor glad du var da du bestilte bilen din akkurat slik du ønsket. Vi har ikke endret ved noe, det er denne bilen du vil motta, enda til en billigere pris enn vi avtalte ved bestilling. Vi har blott videreutviklet produktet vårt, som ledd i våre kontinuerlige utvikling – og dette vil vi gjøre uansett når på året du måtte plassere en bestilling.

Ønsker du ikke bilen som du har bestilt akkurat slik du ønsket, har du alltid muligheten for å avbestille den og bestille en ny. Du frasier deg i så fall depositumet ditt.

Ønsker deg en fin dag."


Jeg fikk NØYAKTIG  samme svar fra Tesla.
Jeg er i samme båt som deg,  føler meg snytt og kommer til å ta tapet på 15 000 kr og vente på Audi. 

På en mnd har de oppgradert bilen vesentlig uten å kompensere noe særlig for de som har bilen i bestilling og det er ikke aksebtapelt.   
Oppgradert fart 0-100km/t på 75 D fra 5,4 til 4.4 sek
Gratis luftfjæring
Gratis oppgradert lader/ dobbel lader
Gratis LED
Satt ned prisen med over 21.000kr på bilen. 
Vil ikke ta så mye tap og det FØR før jeg har fått bilen.

    Hvem av dere under som forsvarer Tesla med nebb og klør  som kjøper data til 800 000kr ??? Og forsvarer slik tap før dere i det hele tat fått bilen.   

Teslus

Sitat fra: Albinos på fredag 04. august 2017, klokken 07:52
Jeg fikk NØYAKTIG  samme svar fra Tesla.
Jeg er i samme båt som deg,  føler meg snytt og kommer til å ta tapet på 15 000 kr og vente på Audi. 

På en mnd har de oppgradert bilen vesentlig uten å kompensere noe særlig for de som har bilen i bestilling og det er ikke aksebtapelt.   
Oppgradert fart 0-100km/t på 75 D fra 5,4 til 4.4 sek
Gratis luftfjæring
Gratis oppgradert lader/ dobbel lader
Gratis LED
Satt ned prisen med over 21.000kr på bilen. 
Vil ikke ta så mye tap og det FØR før jeg har fått bilen.

Hvem av dere under som forsvarer Tesla med nebb og klør  som kjøper data til 800 000kr ??? Og forsvarer slik tap før dere i det hele tat fått bilen.

Jeg var i samme båt som deg (dere), følte at verditapet her var langt høyere enn depositumet mitt på 15k. Jeg er avhengig av å ha en bil, så jeg bestilte en ny Model S i mangel på andre like gode alternativer, 30k depositum og levering i oktober.

Først aksepterte jeg at jeg ikke fikk 16,5 kW lader (for jeg hadde performance), men hadde en klump i magen siden jeg opprinnelig ønsket luft. Da luft ble standard var det ikke så vanskelig å bestemme seg, det ble 15k tapt depositum, men til gjengjeld en bil med oppgradert performance og lader, luft, premium med lyd, vinterpakke, HEPA, oppgradert autopilot, glasstak og metallic lakk  :+1:

Nå er det bare å vente, og krysse fingrene for at ikke alt endevendes med nye batteripakker, høyere SuC hastighet, bedre rekkevidde eller noe annet spinnvilt  :D

itresla

Når man kjøper et så innovativ merke som Tesla må man være forberedt på at det stadig kommer nye oppdateringer og forbedringer. Noen ganger kan det være vanskelig å akseptere, men sånn er det bare.
I Albinos tilfellet er jeg enig i at det var i meste laget med så mange oppdateringer på kort tid og før bilen er blitt levert. Jeg hadde nok bittet i det sure eplet og bestilt nytt, med tapt depositum.
Tesla burde kanskje ha et program for å kompensere i slike ekstreme tilfeller. Problemet er at hvis de gjør det med én, har de 100 stk dagen etter som vil kreve det samme. Vanskelig.
Det gjelder kanskje å være fornøyd med det man får, og ikke tenke så mye på hva andre får. Gresset vil alltid være grønnere på den andre siden uansett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA