Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Toyota Rav Ev med Tesla-drivlinje?

Startet av Svend O, onsdag 19. juli 2017, klokken 14:11

« forrige - neste »

Svend O

En norsk bilforhandler hevder det er Tesla som har produsert hele drivlinjen i en Toyota Rav EV 2014-modell, fra batteri til og med motor. Noen som kan bekrefte eller avkrefte det?
-----
Lever av ord og bilder
* Vurderer å hente en Fiat 500E fra USA
* Kalkhoff Agattu Premium Elsykkel
* VW Golf Plus


Espen Hugaas Andersen

Det stemmer det. Batteri, motor, motorkontroller og lader. Kanskje også noen andre mindre komponenter.

Det samme er tilfelle på Mercedes B-klasse Electric Drive og andre generasjon Smart Fortwo Electric Drive.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Svend O

-----
Lever av ord og bilder
* Vurderer å hente en Fiat 500E fra USA
* Kalkhoff Agattu Premium Elsykkel
* VW Golf Plus

Elmo

Sitat fra: elekTrond på onsdag 19. juli 2017, klokken 15:18
@Svend O: Jeg herved spiller ballen over til deg og utfordrer deg til å koke ned lenkene over til noe som kan ekstraheres til elbilwiki.no/index.php/Rav4_EV:

Hvis du ikke har skriverettigheter på Elbilwiki så får du bruker av meg :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Svend O

Sitat fra: Elmo på torsdag 20. juli 2017, klokken 00:14
Sitat fra: elekTrond på onsdag 19. juli 2017, klokken 15:18
@Svend O: Jeg herved spiller ballen over til deg og utfordrer deg til å koke ned lenkene over til noe som kan ekstraheres til elbilwiki.no/index.php/Rav4_EV:

Hvis du ikke har skriverettigheter på Elbilwiki så får du bruker av meg :+1:

... rekker det ikke før ferien :-)
-----
Lever av ord og bilder
* Vurderer å hente en Fiat 500E fra USA
* Kalkhoff Agattu Premium Elsykkel
* VW Golf Plus

moby666

Det er vel samme pakke som mb electric har fått. Dvs ikke helt på toppen av hyllene til Tesla. Ville nok heller satset på en annen elbil...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA