Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladetour2017

Startet av elektrolux, mandag 10. juli 2017, klokken 14:44

« forrige - neste »

Counterpointer


sylwester

Helt enig. Det er i det hele tatt rart at ikke det blomstrer opp nye raringer med 4hjuls motorsykkelvognkort nå som batteriene har halvert seg i volum og er rimeligere. Jeg vil tro det er marked for Twizy-konkurrenter!
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elekTrond

@elektrolux: Jeg digger den moderne tapningen der, men ittno er som en vaskeekte Corbin Sparrow, verdig selveste Roger Rabbit!  :+1: :+1:


Bilde: To av JoeS@myimiev sine biler. Han har intet mindre enn tre spurver!


Bilde: En fisk ved navn Wand... Nemo?
'13 Mjau

elektrolux

Been there done that!

Gorbin er en rask sak med nesten 130 km/t toppfart. Få kjøretøy gir så mye adrenalin selv i lovlige hastigheter som Sparrow. Den føles som den når som helst vil finne på å svinge brått ene veien, så nedre armsmusklene hadde nesten krampe etter dagsettapper i "the Shue"
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#20
Da var Ladetour2017 historie.

Ble imponert over Fortum sitt opplegg. Her ble vi påspandert flott buffet, og gratis lading og ladebrikke.

For egen del ble det dessverre for ambasiøst med dobbeltour ( Først Oslo, så tour , og så hjem igjen ), men minst 2 vestlendinger hadde gjort nettopp dette. Da riktignok i "juksebiler" eller serieproduserte biler som tar slike turer som ren rutine.

Selv byttet jeg svakeste celle omtrent i det Touren gikk fra Oslo, og ble akkurat ferdig i tide til å møte en meget hyggelig gjeng elbillister på kveldsarrangement på Clarion hotel energy i Stavanger.

Dagen etter ble det fellestart med undertegnede som leder av flokken. Dette holdt nøyaktig 300m til første veikryss der de fleste valgte å følge navigatoren rett ut på motorveien i stedet for lokalkjent guide forbi historiske Hafrsfjord.

Hadde rigget div overganger til Touren, og prøveladet på Ålgård før det bar videre til Vikeså. Der benyttet jeg anledningen til full opplading med 5 kW effekt fra 22 kW uttak. Tok en time å lade de 30 Ahr jeg hadde kjørt ut, noe som normalt ville kostet 60 kr og langt oversteget kosten ved å kjøre diesel camperen på 2,5T  ::)

Legg merke til Type 2 til Cee, så til dobbel Schuko, og videre til bilens 2 separate ladere. Her tilkoblet ACC kabelen på Ålgård. Null varmgang tross 5 kW gjennom 3,2,5mm2 kabel, og div. schuko overganger.

Valgte deretter å utforske nydelige Ognadalen med en del levende fartshumper i veibanen før jeg snudde hjemover igjen. Ble et sterkt komprimert men meget hyggelig møte med Ladetour2017 og håper å kunne kjøre en hel tour ved en annen anledning.

Mange fine bilder og innlegg på Facebook om en søker på Ladetour2017
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Haakon-

VW e-up! - med takboks

Haakon-

VW e-up! - med takboks

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA