Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Marius Kotsbak

#450
Er ikke noe vits i å spekulere i hvordan det virker, det står i spekken: https://kempower.com/wp-content/uploads/2020/04/kempower-s-series-general-brochure-A4-eng.pdf
Det er pr. stolpe maks 120 kW på 400V og 200 kW på 670V. Maks 100 kW og 400V på Chademo.

Gevinsten er vel dynamisk fordeling av bruk av moduler i den det felles ladeanlegget etter hva de ulike stolpene har behov for? Slik at man ikke okkuperer mer kapasitet enn man får utnyttet. "Each module packs 40 kW of
charging power.". Så da kan alle eNiro og Kona f.eks. okkupere bare to pakker på til sammen 80kW. Rapidgatende Leafs og eGolf kan greie seg med en pakke i bruk, mens biler med >100kW kapasitet kan få bruke 3 pakker og 120 kW.

Jeg har testet den i sommertemperatur og halvkald temperatur. Har omtrent alltid vært hurtigladestasjon som har begrenset hastigheten. Får 46kW hos Fortum (og sikkert Circle K) og oppunder 50kW hos Grønn Kontakt.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Sølve

Ny hurtigladestasjon på Amfi Florø er etablert av Grønn Kontakt. 2 stk 150 kW lynladere og 2 stk 50 kW hurtigladere med tilsammen 4 CCS-uttak og 4 Chademo-uttak.
Bergen

Lars C. Krogenæs

#452
 Circle K Mjøsstranda, Gjøvik har utvidet med en ny HyperCharger med 2 CCS kabler som gir inntil 150kW når en bil står til lading, og inntil 75kW når 2 elbiler står til lading. Fra før av er det en 50kW Tritiumlader med 50kW ChaDeMo /CCS på denne stasjonen.   

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.   
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Lars C. Krogenæs

Circle K Nidarvoll i Trondheim har i dag fått 5 nye 50kW hurtigladere med CCS/ChaDeMo kabler. Fra før av har stasjonen 2 hurtigladere fra Grønn Kontakt og dermed er det nå 7 stk. ladere på stasjonen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Lars C. Krogenæs

Circle K Evenes (Harstad/Narvik Lufthavn)  har i dag doblet hurtigladekapasiteten ved at det er satt opp en ny 50kW hurtglader med ChaDeMo / CCS. Dermed er det 2 stk. hurtigladere på stasjonen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Marius Kotsbak

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 30. april 2020, klokken 23:52
Circle K Nidarvoll i Trondheim har i dag fått 5 nye 50kW hurtigladere med CCS/ChaDeMo kabler. Fra før av har stasjonen 2 hurtigladere fra Grønn Kontakt og dermed er det nå 7 stk. ladere på stasjonen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Hvorfor ingen lynladere? Hvem tenker man som brukere her? Lokale eller turister?
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Samco


manifold

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 01. mai 2020, klokken 00:09
Circle K Gulsvik (RV7 sør for Flå) har fått nye hurtigladere, men venter på tilkobling i trafo, så foreløpig er de ikke i drift. Tesla har en rekke SuperChargere på samme stasjon.
Flere fra Grønn Kontakt, eller Circle K?

ok67

Sitat fra: Marius Kotsbak på fredag 01. mai 2020, klokken 09:22
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 30. april 2020, klokken 23:52
Circle K Nidarvoll i Trondheim har i dag fått 5 nye 50kW hurtigladere med CCS/ChaDeMo kabler. Fra før av har stasjonen 2 hurtigladere fra Grønn Kontakt og dermed er det nå 7 stk. ladere på stasjonen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Hvorfor ingen lynladere? Hvem tenker man som brukere her? Lokale eller turister?
McDonald ligg kun 20 meter unna ...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Marius Kotsbak

Ja, det stemmer ja. Kanskje de tenker at folk blir sittende der lenger enn en sesjon lynlading tar.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: manifold på søndag 03. mai 2020, klokken 14:35Flere fra Grønn Kontakt, eller Circle K?

Nye fra Circle K. Dagens hurtigladere fra GK blir stående, men GK utvider ikke med flere ladere hos Circle K. Den oppgaven ønsker CK å ta selv.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Porsgrunn

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på søndag 03. mai 2020, klokken 22:35
GK utvider ikke med flere ladere hos Circle K. Den oppgaven ønsker CK å ta selv.

Gjelder det for andre som f eks Ionity også?

RJK

Sitat fra: Marius Kotsbak på søndag 03. mai 2020, klokken 20:24
Ja, det stemmer ja. Kanskje de tenker at folk blir sittende der lenger enn en sesjon lynlading tar.

Kona bruker 54 minutter på 0-80, så det er mer en nok tid til å bestille og å trykke ned et burgermåltid, og ta toalettur samtidig. Og dette på lynlader. Samme mengde strøm tar 75 minutter på en 50 kW-lader.

Burde absolutt vært ettpar av disse som ble til lynladere.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Marius Kotsbak

Sitat fra: RJK på søndag 03. mai 2020, klokken 22:45
Sitat fra: Marius Kotsbak på søndag 03. mai 2020, klokken 20:24
Ja, det stemmer ja. Kanskje de tenker at folk blir sittende der lenger enn en sesjon lynlading tar.

Kona bruker 54 minutter på 0-80, så det er mer en nok tid til å bestille og å trykke ned et burgermåltid, og ta toalettur samtidig. Og dette på lynlader. Samme mengde strøm tar 75 minutter på en 50 kW-lader.

Burde absolutt vært ettpar av disse som ble til lynladere.

Ja, det kommer jo helt an på om man er der alene eller har med to barn som skal spise opp, ha dessert og gjerne en tur innom lekeland og så dras ut derfra før man kommer seg ut. Nå er det heller ikke mange som kjører helt ned til 0, så i praksis kommer nok de fleste inn med 15-30% lading. Er sikkert gjort en vurdering av dette. Kanskje statistikk fra dagens ladere. Kanskje strømforsyningen er for dårlig, så 150kW vil bety å droppe 3 av dem, så det blir bare en lynlader og dermed ikke redundans og få ladepunkter til McDoalds og bensinstasjonkundene.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Porsgrunn på søndag 03. mai 2020, klokken 22:39
Gjelder det for andre som f eks Ionity også?
Så vidt jeg vet er Ionity ferdig med sin planlagte utbygging i Norge.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA