Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Siggen

#180
Sitat fra: Orbit på mandag 13. august 2018, klokken 16:49
Sitat fra: Siggen på mandag 13. august 2018, klokken 10:51
Dette ser ut som T53 fra ABB som softwarebegrenses til 50kW. De kan levere 72,5kW så lenge det er tilført nok energi i standardutførelse. Alle BKK/Bilkrafts ladere er vel byttet til disse i den senere tid.
Det er en T54. Kan også disse oppgraderes? Typeskiltet spesifiserer ikke mer enn 55kW på tilførselen, dvs 50kW DC ut + tap.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Ja, Så det etterpå. Mener T53 skulle komme med de avrundede hjørnene men de har vel samme rack hele gjengen til abb nå. Mener det skal stå på merkeskiltene at selve laderen sikres med 125A i 72,5kW utgaven.

geear

Modellnummeret dere refererer til er bare første tre tall/bokstaver i serienummeret (men kommer fra typen), typen er "Terra 54 CJ". Det er flere utgaver av "Terra 54", og det bestemmes av bokstavene bak 54...

Siggen

Sitat fra: gr på tirsdag 14. august 2018, klokken 09:10
Modellnummeret dere refererer til er bare første tre tall/bokstaver i serienummeret (men kommer fra typen), typen er "Terra 54 CJ". Det er flere utgaver av "Terra 54", og det bestemmes av bokstavene bak 54...

CJ, CJG og CT referer til hvilke uttak det er på laderen. CCS er C, J er Chademo, G er 43kW AC og T er 22kW AC.

Gamle T51 serien var sikret med 80A mens 53 på slutten hadde 125A. Nå er det vel bare T54 som markedsføres i nordeuropa.

Apache

Det var 2 hurtigladere fra Grønn kontakt på "Statoil" på Økern. De var litt klumsete plassert vedrørende bruk. Nå er de borte. De driver å utvider der nå. Skal være ferdig i september i følge de på stasjonen. Spurte ikke om det fortsatt var Grønn Kontakt men regner med det.

https://i.imgur.com/lfy98BK.jpg

Panduck

Sitat fra: Àpache på onsdag 15. august 2018, klokken 16:09
Det var 2 hurtigladere fra Grønn kontakt på "Statoil" på Økern. De var litt klumsete plassert vedrørende bruk. Nå er de borte. De driver å utvider der nå. Skal være ferdig i september i følge de på stasjonen. Spurte ikke om det fortsatt var Grønn Kontakt men regner med det.

https://i.imgur.com/lfy98BK.jpg

Da kan man jo håpe på at Circke K Bjerke gjør noe av det samme. Der er ikke plasseringen klumsete, men helt håpløs.

mariowing

Vær ikke for sikker på at det er nye Grønn kontakt ladere; Ionity har forespurt om muligheter for fire ulike Cirkle K stasjoner i Oslo. Økern er en av dem.

http://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?mode=&caseno=201805409
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

m0nkey

I følge Grønn Kontakts nettsider:
"Driftsmelding onsdag 04. juli 2018 kl.09:51: Ladestasjonene er ute av drift grunnet ombygging frem til ca midten av september. Beklager ulempene dette medfører. Nærmeste ladestasjoner vil være på Circle K Storo og Circle K Furuset."
Hadde GK skulle fjernet laderne hadde de vel forduftet helt fra kartet deres slik som alle OTG laderne til Fortum forsvant
KIA Soul EV Classic (2015)

mariowing

#187
Det har du sannsynligvis rett i. Det trenger jo ikke være Ionity som har sendt brevet til kommunen heller, kan godt være Grønn Kontakt. Det er tegnet inn åtte plasser så hvis det er GK blir det vel deres største anlegg? Av den grunn tror jeg fortsatt mest på Ionity, de skal jo bygge minst seks plasser pr lokasjon så vidt jeg har forstått.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Orbit

#188
I et av brevene fra arkitekten vises eksempel på lader, og den har CHAdeMO+CCS, det ekskluderer Ionity dersom det er riktig illustrasjon. Samtidig er det brukt en Fortum-installasjon som eksempel på oppstillingsplassen.  ???

http://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/showfile.asp?jno=2018067835&fileid=7967151
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

m0nkey

Nå ble jeg mer usikker angående plassene på Økern. Fant dette i en av e-postene fra arkitektene:
"Circle K Økern, Østre Aker vei 29, gnr. 122 bnr. 9
Det foreslås etablert 8 ladeplasser på eksisterende parkeringsareal til venstre for innkjøringen til
stasjonen. Eksisterende ladestasjon forutsettes fjernet ved ny etablering av lynladerne." (Min utheving).

Mens på Furuset ser det ut som om lynladerne kommer i tillegg til de som allerede er der fra GK
KIA Soul EV Classic (2015)

mariowing

#190
Interessant å merke seg er også at arkitektkontoret som har sendt inn saken er det samme som står bak Ionitys søknad i Lillesand som bygges for øyeblikket. Er vel litt pussig om GK og Ionity bruker samme arkitekt?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Orbit

Arkitektkontoret har Circkle-K som en av sine referansekunder, da i forbindelse med omprofilering fra Statoil. Så det kan også være at Circle-K krever at samme arkitektkontor brukes på alle sine stasjoner (for å beholde lik profil), uavhengig av hvilken ladeaktør de slipper inn.

http://www.archus.no/#/circle-k/
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55


Apache

Sitat fra: Panduck på onsdag 15. august 2018, klokken 21:53
Sitat fra: Àpache på onsdag 15. august 2018, klokken 16:09
Det var 2 hurtigladere fra Grønn kontakt på "Statoil" på Økern. De var litt klumsete plassert vedrørende bruk. Nå er de borte. De driver å utvider der nå. Skal være ferdig i september i følge de på stasjonen. Spurte ikke om det fortsatt var Grønn Kontakt men regner med det.

https://i.imgur.com/lfy98BK.jpg

Da kan man jo håpe på at Circke K Bjerke gjør noe av det samme. Der er ikke plasseringen klumsete, men helt håpløs.

Liten avsporing men laderen til GK for Circle K i Sandvika er rett foran en søppel container/kompressor. Bare plass til en bil for lading on gangen og det er uryddig og stinker der.
Det er et sted de absolutt bør vurdere å gjøre noe med.

Ipadjove


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA