Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Glan

Noe nytt om laderne som skulle komme fra clever og eon i norge?
Har vert stille om dette en stund, har de ombestemt seg?

JorgenM

I følge pressemeldingen:
- Ladestasjonene skal installeres i perioden 2018 til 2020

Så da er det kanskje ikke så rart de ikke har satt opp noen enda :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)


GOLF-raider

Det ser ut for meg at det har blitt to
hurtigladestasjoner for elbiler på Røros.
Den førnevnte ligger ved Rema-butikken og
FORTUM sin ligger ved Coop Domus,
adresse: Peder Hjort gata 7
Type2: Nr.1499 A+B
CHAdeMO + CCS: Nr. 1533
CHAdeMO + CCS: Nr. 1534
FORTUM skriver at lading her er gratis i januar og februar 2018.
(konkuranse om ladekundene?)    ;)
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Ipadjove

Jepp, har ladet på begge nå i helgen. (Mest på den som er gratis) :p

goggo

Sitat fra: GOLF-raider på søndag 21. januar 2018, klokken 17:30
FORTUM skriver at lading her er gratis i januar og februar 2018.
(konkuranse om ladekundene?)    ;)

Hehe, ikke tvil om at det har blitt konkurranse om kundene nei :)

Langs E18 på Sørlandet har Fortum og GK parallelle ladestasjoner stort sett hele veien, det er tydelig at de bygger opp til å "eie" kundene ja. Det er jo fint at det er konkurranse, men synd hvis denne konkurransen går utover fortsatt utbygging der det fremdeles er dårlig stelt med ladestasjoner. Det er definitivt behov for litt hjelp fra ENOVA en stund til for å få bygget ut der det er færre elbiler.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

elekTrond

Jøss. Kiwi Reinsvoll (RV4 20 km sør for Gjøvik) har fått ladebu!  O_o  :o

Den må være så blodfersk at den ikke engang står på chargedrive.com. Sjekket først på m.ladestasjoner.no. Tok ittno bilde da jeg ikke forventet å sjå noe sånt langt utpå bygda. Funderte på å snu, men var på veg fra et sted til et annet. Det lyste i hvertfall i bua. Innbiller meg at det var to ladestaller der. Tipper på halve bredden av bua på Gjøvik som har 3/4 ladere/plasser.

Ironisk nok sto jeg i fjor sommer og nødstjal nødladet på støvsuger-stikkontakten til yX rett bortenfor, klokken halv fem om morningen natt til lørdag. Da hadde lille mjau vært på en heisatur i Oslo med pitstop på Minnesund. Ladet da til autostopp på 82-83% og tenkte at det var nok. Det jeg ikke tenkte på var at noen skulle av på Kolbu. I tillegg skulle lure meg ta en "snarveg" over Lensbygda. Attpåtil svingte jeg av 200 meter for tidlig på Skreia og havnet langt oppi Skreifjella før jeg luktet lunta ...

In any case ... tipp topp tomler opp  :+1: :+1:
'13 Mjau

jkirkebo

Sitat fra: elekTrond på torsdag 25. januar 2018, klokken 21:43
Jøss. Kiwi Reinsvoll (RV4 20 km sør for Gjøvik) har fått ladebu!  O_o  :o

Den må være så blodfersk at den ikke engang står på chargedrive.com. Sjekket først på m.ladestasjoner.no. Tok ittno bilde da jeg ikke forventet å sjå noe sånt langt utpå bygda. Funderte på å snu, men var på veg fra et sted til et annet. Det lyste i hvertfall i bua. Innbiller meg at det var to ladestaller der. Tipper på halve bredden av bua på Gjøvik som har 3/4 ladere/plasser.

Ironisk nok sto jeg i fjor sommer og nødstjal nødladet på støvsuger-stikkontakten til yX rett bortenfor, klokken halv fem om morningen natt til lørdag. Da hadde lille mjau vært på en heisatur i Oslo med pitstop på Minnesund. Ladet da til autostopp på 82-83% og tenkte at det var nok. Det jeg ikke tenkte på var at noen skulle av på Kolbu. I tillegg skulle lure meg ta en "snarveg" over Lensbygda. Attpåtil svingte jeg av 200 meter for tidlig på Skreia og havnet langt oppi Skreifjella før jeg luktet lunta ...

In any case ... tipp topp tomler opp  :+1: :+1:

Begynner å hjelpe langs RV4 nå. Fortum har jo også satt opp 2 stk. hurtigladere utenfor Coop Extra på Gran. Ladet der på mandag, da ble det faktisk kø med to biler som ventet mens jeg + en annen ladet. Skulle nok vært mer enn to stk. der, selv om det er 2 på Roa også.

Får jeg et par på Hov også så skal jeg si meg fornøyd med strekningen Oslo-Dokka og Oslo-Gjøvik ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Panduck

Har lenge håpet på Magnor for å kjøre Kongsvinger->Karlstad "trygg" selv på kalde dager. Men så har Fortum lagt på en i Arvika istedet. Da er det to hurtigladere i Arvika, pluss en del 22kW ladere. Ikke i Norge, men veldig fint med mer ladere der!

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

goggo

Sitat fra: Elmo på lørdag 27. januar 2018, klokken 23:26
Holmensenteret i Asker har fått to GK-hurtigladere :+1:

Oi, det var bra. Jeg har savnet en skikkelig GK ladestasjon mellom Oslo og Lier. Tror godt denne kunne hatt 3-4 ladere, men 2 er jo en start.

Idag er det for kronglete å komme seg til den GK laderen på Billingstad (som er umulig å finne med Google Maps, men det er en annen sak..), og den GK laderen på Cirkle K i Sandvika er jo alltid ute av drift så den har jeg gitt helt opp.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

downlow

Sitat fra: goggo på onsdag 31. januar 2018, klokken 10:39
Sitat fra: Elmo på lørdag 27. januar 2018, klokken 23:26
Holmensenteret i Asker har fått to GK-hurtigladere :+1:

Oi, det var bra. Jeg har savnet en skikkelig GK ladestasjon mellom Oslo og Lier. Tror godt denne kunne hatt 3-4 ladere, men 2 er jo en start.

Idag er det for kronglete å komme seg til den GK laderen på Billingstad (som er umulig å finne med Google Maps, men det er en annen sak..), og den GK laderen på Cirkle K i Sandvika er jo alltid ute av drift så den har jeg gitt helt opp.

mvh
Hugo

Hei. Hvor finner jeg den GK laderen på Billingstad, og hvor mange ladere er det?? De 2 fra Fortum hos Mc Donalds i Asker er alltid opptatt.

Disse nye på Holmen senteret, er de i P-huset eller ute?
2017 Leaf Tekna 30 kWh

_OE_

De er ute på torget (nye senteret)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Orbit

#133
Sitat fra: downlow på torsdag 08. februar 2018, klokken 18:23
Hei. Hvor finner jeg den GK laderen på Billingstad, og hvor mange ladere er det??
Det er én lader, står ute på parkeringsplassen til ABB (men er tilgjengelig for alle): https://goo.gl/maps/5FffCn68ApP2

Det står også en tilsvarende GK-lader hos ABB i Ole Deviks vei på andre siden av byen. Så kan du sikkert gjette hvilket fabrikat disse laderne er....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Elmo

Sitat fra: downlow på torsdag 08. februar 2018, klokken 18:23
Disse nye på Holmen senteret, er de i P-huset eller ute?
Sitat fra: EV666KM på torsdag 08. februar 2018, klokken 19:11
De er ute på torget (nye senteret)
2 VeeFil ladere (dessverre for de "liker ikke bla VW)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA