Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Ionisert


THE

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

goggo

#92
Da er GK ladestasjonen på Cirkle-K Grimstad åpnet, med to hurtigladere og to 22 KW.
https://www.facebook.com/circlekgrimstad/posts/1726166950747065

Ser også at den nye GK hurtigladeren ved Lillesand senter (ved Exit 84, Gaupemyr, på E39 E18) kom fysisk på plass og ble koplet opp i går, og her er det lagt kabler til eksisterende trafostasjon så det er nok bare få dager til denne åpnes.  Her blir det 1 hurtiglader og 2 x 22KW

Videre har kanskje ikke alle fått med seg at på Cirkle-K Kjerlingland vest for Lillesand (ved Exit 86, E39 E18) har GK nå satt i drift  en hurtiglader med kun Chademo i tillegg til den eksisterende Chademo/CCS laderen.
Denne Chademo laderen har stått her en god stund, men nå er den altså operativ. Her er det nå altså 2 x Chademo , 1 x CCS og 2 x 22KW. Da håper jeg alle vi Chademo brukere har vett nok til å velge den rene Chademo laderen hvis denne er ledig.

Forøvrig ikke noen tegn til Ionity ladestasjonen på Kjerlingland ennå, jeg har blitt fortalt at denne skal plasseres rett ved siden av GK ladestasjonen her. Skulle ikke denne komme i år da?


EDIT: Endret E39 til E18. Jeg glemmer stadig vekk at denne Europaveien skifter nummer når den passerer Kristiansand.

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Orbit

Var innom Circle K Kjellstad (E18 Lier sørgående) i går, og der var det anleggsaktivitet i området mellom de nyeste GK-laderne og Max burger. Det var da lagt 100mm++ trekkerør ut til 4 (?) punkter på parkeringsplassen. Så her kommer det nok "noe" ‒ enten i form av at GK/Tesla utvider, eller muligens noe nytt fra Ionity.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

goggo

Sitat fra: Marecat på lørdag 16. desember 2017, klokken 14:53
laderene på Fokserød som er ofte opptatt.

Ja jeg kjører en del den veien og ser stadig vekk at alle Fortum laderne på Fokserød er opptatt.
Men Grønn Kontakt laderne 50 meter lengre bort er sjelden i bruk. Innbiller meg at mange ikke vet at de finnes.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Marecat

Skulle være innlegg # 94, men ble slettet grunnet redigeringstrøbbel!
Ny Fortum ladestasjon på gamle E18 i Stokke på Gjennestad hagesenter. Fint for reisende til/fra Torp flyplass. Ta av nye E18 ved Stokke og siden første til høyre gamle E18 mot Torp. Fint alternativ til de ofte fullt opptatte Fortum hurtigladerene på Fokserød .  Som goggo skriver under  er det også GK hurtigladere rett ved siden av disse. Hurtigladerene på Kiwi i Moveien  Sandefjord er lite i bruk og stort sett alltid ledige.

hanche

Sitat fra: goggo på lørdag 16. desember 2017, klokken 15:16
Ja jeg kjører en del den veien og ser stadig vekk at alle Fortum laderne på Fokserød er opptatt.
Men Grønn Kontakt laderne 50 meter lengre bort er sjelden i bruk. Innbiller meg at mange ikke vet at de finnes.

Hva? Hvor da? Jeg er en av de som ikke vet om disse. Ladestasjoner.no later heller ikke til å vite om dem. Og mer interessant: Grønn kontakts egen app! Når jeg begynner å zoome inn mot Fokserød i appen, finner jeg et ikon (blå sirkel med hvitt lyn), og berører jeg ikonet, sier det «2 Charging Stations». Zoomer jeg inn litt til, endres ikonet, og nå vises bare Fortum. Det finnes ikke spor av noen GK-lader der. Jeg finner den ikke med PlugShare-appen, heller.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

goggo

Sitat fra: hanche på lørdag 16. desember 2017, klokken 17:19
Sitat fra: goggo på lørdag 16. desember 2017, klokken 15:16
Ja jeg kjører en del den veien og ser stadig vekk at alle Fortum laderne på Fokserød er opptatt.
Men Grønn Kontakt laderne 50 meter lengre bort er sjelden i bruk. Innbiller meg at mange ikke vet at de finnes.

Hva? Hvor da? Jeg er en av de som ikke vet om disse. Ladestasjoner.no later heller ikke til å vite om dem. Og mer interessant: Grønn kontakts egen app! Når jeg begynner å zoome inn mot Fokserød i appen, finner jeg et ikon (blå sirkel med hvitt lyn), og berører jeg ikonet, sier det «2 Charging Stations». Zoomer jeg inn litt til, endres ikonet, og nå vises bare Fortum. Det finnes ikke spor av noen GK-lader der. Jeg finner den ikke med PlugShare-appen, heller.

Hm. Det var merkelig. Jeg har ikke ladet der selv, men du kan se de helt til høyre i vedlagte bilde, tatt for et par måneder siden.

Hvis GK har "glemt" å legge de inn i kartet/appen så er det jo ikke noe rart de ikke blir brukt.
Kanskje de ikke er operative?



mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goggo

Jeg skal faktisk kjøre til Oslo i morgen. Skal kjøre bortom og teste disse GK laderne på Fokserød jeg :)


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Marecat

De er i bruk- står stadig vekk noen der og lader, har sett biler der i hvert fall de to siste månedene!
Bor selv i Sandefjord.

goggo

Sitat fra: hanche på lørdag 16. desember 2017, klokken 17:19
Sitat fra: goggo på lørdag 16. desember 2017, klokken 15:16
Ja jeg kjører en del den veien og ser stadig vekk at alle Fortum laderne på Fokserød er opptatt.
Men Grønn Kontakt laderne 50 meter lengre bort er sjelden i bruk. Innbiller meg at mange ikke vet at de finnes.

Hva? Hvor da? Jeg er en av de som ikke vet om disse. Ladestasjoner.no later heller ikke til å vite om dem. Og mer interessant: Grønn kontakts egen app! Når jeg begynner å zoome inn mot Fokserød i appen, finner jeg et ikon (blå sirkel med hvitt lyn), og berører jeg ikonet, sier det «2 Charging Stations». Zoomer jeg inn litt til, endres ikonet, og nå vises bare Fortum. Det finnes ikke spor av noen GK-lader der. Jeg finner den ikke med PlugShare-appen, heller.

Joda, jeg fant de både i GK appen og på ladestasjoner.no nå.  GK Ladestasjonen heter "OBS Sandefjord". Mulig den er så nærme Fortum stasjonen at det er vanskelig å se den i kartene hvis man ikke zoomer helt inn.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

hanche

#101
Nå ser jeg den også i GK-appen, men den kommer og går! Hvis jeg zoomer ut til de Fortum og GK sin blir ett ikon, og så zoomer inn igjen, kommer bare Fortum til syne. Så må jeg zoome mer og dra kartet hit og dit før GKs dukker opp igjen. For eksempel, om jeg drar kartet nordover til Fortum forsvinner ut over kanten, og så drar det sørover igjen, dukker også GK opp. Det er helt tydelig en feil i appen. (Dette er på iOS.)

Den dukker heller ikke opp i appen til ladekart.no, men den appen er nok utdatert. Jeg finner den i kartet deres på nett.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

GOLF-raider

#103
Fortum Charge & Drive har nu ferdigstillt enda en
hurtigladestasjon på Orkanger i Sør-Trøndelag.
Lokasjonen er inne på området til Shell sin
bensinstasjon på Bårdshaug, tett inntil E-39.
Grønn Kontakt åpnet en i oktober; se kart:
gul linje / øverst. Gammel ladestasjon midt på,
og den nye nederst til høyre.
http://www.norgeskart.no/#!/?zoom=15&lon=242150.12&lat=7029007.70&project=seeiendom&layers=1002,1015&drawing=b804326d2100a2080d5c3950317999d7dce65a69
Var det så mye lading her at dette var nødvendig? Jeg
ville heller hatt denne ladern på Fannrem ved FV-65;
5km lenger sør. Man kan jo lure på hvem som prioriterer?

En tekniker fra NTE var her idag for å sette
laderen v/Shell i drift (10.00.05.01.18).
Mannen fortalte at neste uke reiser de til Coop på
Røros for å etablere en hurtigladestasjon der. 
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

geear

Observerte 4 x DC på "døgnet" (Shell/NAF) i Tønsberg i går. Har ikke sett de nevnt her før og finner de ikke i appene til GK eller Fortum, så antar det er temmelig nytt. Det har vært elendige lademuligheter i Tønsberg, så det var kjekt å se!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA