Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

knute

#795
Ved den nyåpnede McDonalds Rugtvedt så har Recharge satt opp 8x 150kW CCS / 2x Chademo fra Kempower.
Dette er på den andre siden av E18 mtp. laderne Recharge og Tesla allerede har ved Lasses.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

#796
Ved den nyåpende Burger King Langrønningen, så har Mer satt opp 8x 150kW CSS og 4x Chademo fra Kempower.
Denne nye stasjonen ligger ganske nærme Circle K E18 Bamble som allerede har en haug med ladere fra CK og Tesla.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Glan


Panduck

Sitat fra: Glan på søndag 05. desember 2021, klokken 12:25
Er dette første kempower stasjonen fra mer?

Neppe, MER har en kempower stasjon ved Coop Obs Lillestrøm.

auty

Kople har satt opp ladestasjon hos YX Siljan.

2x 180 kW CCS + 2x 75 kW CCS/Chademo.

Fra før har Fortum 2x 50 kW ved matbutikkene i Siljan.
Begynner virkelig å bli bra på indre vei mellom Grenland og Drammen/Oslo. Hvis man synes 50 kW er for sakte, har man nå både mulighet i Siljan og Svarstad (i tillegg til tilbudet langs E18)

hakotorg

4X300kW CCS ladere og 1x75 chademo fra e.on på Esso Haukeligrend.
Oppdaget den tilfeldigvis på ChargeFinder, så har ikke sett den selv og vet ikke om den er i drift enda, men den ligger også inne på we charge i min ID4.

knute

2x Delta-ladere fra Mer for lading av 4 biler samtidig er satt opp ved Extra Pindsle i Sandefjord.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Sitat fra: auty på torsdag 09. desember 2021, klokken 23:14
Kople har satt opp ladestasjon hos YX Siljan.

2x 180 kW CCS + 2x 75 kW CCS/Chademo.

Vedlagt ligger bilder fra denne nye stasjonen.

Jeg har ikke noe til overs for brukergrensesnittet til de nye 75 kW-laderne fra Tritium som det er to av her.

Heldigvis har ABB-laderen med 2x CCS litt enklere brukergrensesnitt.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Mer har satt opp 3x 150 kW-ladere fra Delta ved Gulskogen senter.
Det er også en dobbel type 2 med 22kW.

Man må kjøre igjennom parkeringshuset på bakkeplan for å komme til laderne.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Graving har startet ved Shell Fokserød.
Jeg regner med at det kommer opp 8 stolper fra Kempower, som jeg har funnet info om tidligere (se https://elbilforum.no/index.php?topic=53405.msg984063#msg984063).

I tillegg så har Mer relativt nylig utvidet med en ekstra Delta-lader på 150kW på samme sted, så det er nå 3x 150kW + 3x 50kW fra de på Fokserød.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Her er nevnte graving ved Shell Fokserød.

Det ser også ut som om Recharge skal sette opp en 50 kW-lader til der det allerede står 6 stykker på samme område (ved Torp Hotell). Da er det i så fall en 22 kW type 2 innerst som kanskje ryker.
Det kan jo også hende at det bare er en som skal byttes ut...
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

ok67

Mer er i ferd med å sette opp hurtiglader ved OBS-bygg Coop Extra Tiller sør for Trondheim
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Panduck

#807
Jessheim Storsenter.

"Har vi åpnet hurtiglader nær deg?" spurte MER på et facebookinnlegg og listet opp nye lokasjoner. Der var Jessheim Storsenter nevnt, noe jeg syntes var litt rart, da vi har vært der flere ganger de siste dagene uten å ha sett noe. Fant den etterhvert på en p-plass jeg aldri bruker, og det viser at app bør inneholde LITT mer info når det er såpass mange mulige steder den kan stå. Dette er en p-plass som ikke nødvendigvis har den mest intuitive innkjøringen heller. p-plassen er på siden av kino / kulturhus, rett over veien for stasjonsparkeringen. Den deler innkjøring med p-plass bak kino, og p-huset under p-plassene der lynladderen står. Da gjelder det å velge riktig vei...

Nå har senteret altså en rekke AC ladere fra recharge og AC / lynlading fra MER. Lynlading ved et shoppingsenter virket litt snålt, 50kW hadde sikkert holt lenge. Å unngå kø / lete etter lader er vel mer viktig når man trenger lynlader, så utvidelse av plassen de har 3 minutter unna på Coop Obs! (der laderen er langt enklere å finne da det kun er en p-plass...) hadde nok vært mer praktisk. På senteret hadde nok ekspressparkeringen like foran senteret vært bedre for lynladerene. Men man tar vel det man får (selv om jeg synes det blir litt kortsiktig tenkning).

SHN

Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

Roy Aasen

The Plus møbelfabrikken. Magnor.  Ladere fra Kople. 



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA