Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har folk som Max batterikapasitet på 60Ah mod.

Startet av John Doe, søndag 25. juni 2017, klokken 17:04

« forrige - neste »

Burger

#30
Kan man slå av varme og AC på i3 og kun kjøre vifte?

Jeg gjør det og setter to knepp på vifta på Leaf for å nå langt sommerstid ved rett temperatur og vær, dvs 16-24 grader og rimelig tørt. Frisk luft i kupeen og lite strømtrekk på vifta gjør at jeg får maks rekkevidde.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Klykken

Med ECO Pro-modus på vifta er det vel tilnærmet bare sirkulasjon.

Har kjørt 145km på det lengste med i underkant av 10km i rest. Langs E6 på sommeren på vei til service. Gjentar turen nå til sommeren. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Jeg skrur av vifta helt om sommeren og løfter takluka i bakkant. Undertrykket som oppstår bak takluka da lager tilstrekkelig sirkulasjon om det ikke er supervarmt ute. Funker veldig bra og en av grunnene til at jeg valgte bil med takluke.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Egil Fonn

Sitat fra: Burger på tirsdag 23. januar 2018, klokken 10:35
Kan man slå av varme og AC på i3 og kun kjøre vifte?

Eco pro+ modus gir kun svak ventilasjon uten varme.
I comfort modus heller ingen varme eller kjøling om temp hjulet stilles på det laveste 16 grader C og AC er avstengt. Viften og kaldluft reguleres som ønsket.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Egil Fonn

Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 20. januar 2018, klokken 19:10
Mener jeg har lest en plass at senere software oppdatering på 60ah skulle øke kapasitet på batteriet? Har en 2015 60ah som kom fra service og software oppdatering i går. Den viser 19,5kw disponibelt. Er det ok?

Fikk sjekket med service verksted. Bilen har ikke fått ny software. Dermed er 19,3kw ved 100% soc helt greit. Bilen er 2015 modell som har rullet 11100km. Testet den en tur nå i temperaturer mellom -10 til -20 grader C. Kjørte i komfortmodus med 18 c på klima. Etter 80km er det 20km rest med et forbruk på 18,6kw/100km. I temperaturer under 10 minus er varmepumpen deaktivert noe som øker forbruket.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Kin2k3

socMax:17.619999

Bilen levert 02.2014.
Kjørt 57877km.
Ikke ladet mye på hurtiglading.

Kin2k3

Sitat fra: DieselVegard på tirsdag 23. januar 2018, klokken 09:52
Sitat fra: 02jan på onsdag 28. juni 2017, klokken 20:43
Har 17.5, 70'km.  Hadde 19.5 før siste SW oppdatering.
Har også fulgt med på diskusjon rundt dette på tysk i3 forum.

Tok en liten uhøytidlig test idag (ikke planlagt, inn og ut av Oslo i morgen/ettermiddagsrushet) 25km+25 , så landeveiskjøring fram til 50% rest.

Kjørte da 25km(inn til jobb) + 62 km = 87 km med 50% rest. Optimale forhold, tørre veier og 20grader i luft.


Og dette er med en 60ah bil? Det er jo helt forbløffende. Jeg har ALDRI klart å få mer enn 13mil på bilen, 15plussgrader og pen kjøring. ???

Jeg hadde rekorden på 200km med en 60AH en periode.
I den gamle appen der du kunne sammenligne med andre i3 eiere.

Var perfekte forhold, forhåndsoppvarmet bil, lav fart og alt i en runde.

Aldri vært så høyt igjen.
Dette var første sommeren jeg hadde bilen.

- P

moonbuggy

Hei,
Jeg har oppnådd batterilengde på 194 km med 8 km rest, og en på 191km med 7km rest. Begge var over 4 dager i Stavangerdistriktet (sommer ca. 20grader), med mye småkjøring og med noen timers stopp underveis alle dagene(Til og fra jobb/til og fra trening osv.). Bilen stod uten lading om nettene. Snittfarten på slik typisk kjøring er 41/42 km/t, med toppfart over 80. Mye trafikk, rundkjøringer i distriktet, så farten varierer mye.
Snittet mitt totalt pr. idag er 11.7 kwt/100km etter 26k km. Kjøringen over er typisk, men med noen langturer ned til Sørlandet og opp til Bergen innimellom. Snittfarten til Sørlandet ligger på 70-72km/t og forbruket rundt snittet 11.7....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA