Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange feil kan man forvente på en Tesla?

Startet av Gordon Retriever, onsdag 21. juni 2017, klokken 00:41

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Enkelte elbilskeptikere har forsøkt å framstille Tesla som en bil som stadig har feil.
Men hvor reelt er egentlig dette?
Over har jeg forsøkt å dele opp mellom eldre og nyere Model S, siden nyere biler antas å ha færre barnesykdommer, og har hatt mindre tid på veien for å avsløre iboende feil.

Spørsmålet retter seg etter antall ganger du har oppsøkt verksted for å få utført garantireparasjoner.  Serviceavtaler regnes med dersom du samtidig har rettet garantifeil.

Gordon Retriever

Jeg har ingen Model S, men siden de fleste liker å snakke om seg selv, kan jeg si litt om agendaen min for å starte denne tråden:
Min forrige fossilbil plaget meg i løpet av 3,5 års eie med 1 (én) garantifeil.
I 4. kvartal 2014 oppgraderte jeg til en større, flottere og dyrere fossilbil.  Etter 2,5 års noe blandet fornøyelse ser jeg at jeg nå har vært på verksted utenom regulær service ikke mindre enn 15 (femten) ganger.   #littleinå.

Målet mitt for tråden er vel derfor å se hvor mye bedre eller dårligere den jevne TMS-eier har det.

Øggen

2015 mod S85D, 60500km.

1gang inne for bytte av pakninger bakdør pga vindsus. Merket ved utlevering.

2gang inne for klunkelyd foran. Ny brakett innfestning DU.

3gang inne for bytte av bremser til Nordic Type.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

RBK

Min første over tre år (S85) var på vanlig årlig service hvor de helt sikkert tok tak i servicebulletiner (bla nordiske bremser og smurte opp takluke). Hadde en feil og det var høyre fremdør hvor håndtak ikke kom ut.
Den jeg kjører nå (S100D) har kun gått 1000km så der kan jeg ikke si noe ennå annet en at alt fungerer :-)
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Muffinman

Reserverer dette innlegget til en kjapp opplisting av feil ved mine biler. Oppdaterer når jeg får tid.

RonnyØ

Hadde en 2014 P85+ som jeg kjørte ca 45000km med - inne ca 5 ganger for div fiks.
Har nå en 2016 P90DL som snart har gått 30000km, og den har det ikke vært noe med enda

DagfinnN

Min S85D som har kjørt nærmere 40k, har kun hatt én feil. Det var venstre bremsekaliper som begynte å henge seg opp. Ble skiftet raskt og greit hos Tesla på Skorgeneset. Helt topp service.
Alt annet har vært tildels prikkfritt. Var litt ubehagelig med AC i starten (kalde bein) men det ble fikset etter en oppgradering.
Jeg har hatt mange biler de siste 40 år, men aldri vært borti et selskap som er så lærende som Tesla.
Framtiden ser lys ut!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Tai

Vi har hatt veldig mange feil. Dørhåndtak, spylermotor, DU, panotak, diverse elektrisk småfeil hvor kretskort måtte byttes, sensorfeil og sikkert andre ting jeg ikke husker.

Må innrømme at jeg er meget bekymret fra hva som vil skje etter bilen er 5 år. Tviler på at Tesla fortsetter å reparere på goodwill og da blir dette en alvorlig dyr bil å drifte!

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

hstad

bra tiltak, håper så mange Tesla-eiere som mulig svarer så vi kan få en god statistikk på dette
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

Diravi

Høyre dørhåndtak bak knirket kort tid etter utlevering, ble byttet.

På 20 000 service ble det oppdaget løse bolter i bakstillingen; de var ikke trukket til med riktig moment. De byttet hele bakstillingen for å være sikker.

Loaner begge gangene. Har ikke noe å utsette på servicen, i mitt tilfelle i Trondheim.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Espen Hugaas Andersen

Jeg har ikke svart på avstemningen fordi jeg ikke har Model S, men Model X. Men nå har jeg hatt min Model X ett par uker, og jeg har fortsatt ikke funnet noen feil. Det eneste jeg har hatt trøbbel med er å få Homelink til å fungere, men jeg tror kanskje jeg har for ny garasjeportåpner. Jeg skal undersøke litt mer rundt det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Bendiks1

P85D, Februar 2015, 101000 km

43k: Skiftet "high voltage junction box"
51k: Byttet klips som lagde rustflekker på diffusor-kromskinne
51k: Justert hjulstilling (høyre bakdekk nedslitt til cord innvendig)
70k: Byttet dørhåndtak, høyre bak
70k: Byttet øvre bærearm høyre foran
70k: Skiftet baklykter (dugg)
77k: Byttet 12V batteri
81k: Byttet dørhåndtak, fører
96k: Byttet dørhåndtak, passasjer (er i ferd med å feile igjen)

Alt utbedret på garanti, uten spørsmål. Grei service, men til tider vanskelig å få kontakt uten å møte opp personlig.

I tillegg er det gjort noen utbedringer i henhold til service-bulletins i forbindelse med service.

Til tross for disse feilene er jeg svært fornøyd med bilen.
P85D, P66323

Hodetelefoner

P85D  112.000km juli 2015

Abs sensor.
Bakluke lås X 2.
En foring som var slitt (slitedel i mine øyne, men tesla byttet allikevel gratis).
Ved bytte av foring byttet de også kontakten i lade luken).
En UMC byttet også

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

snd

Pleier å ta service én gang i året og be om å fikset småfeil samtidig. Etter å ha fått tilbake bilen er trenden at jeg får følgefeil/skader årsaket av service og må inn igjen 1-2 ganger. Så venter jeg ett år før jeg drar inn igjen for årlig service og nevner nye evt. mangler. også fortsetter det år etter år. Fornøyd med service og bilen. Har lært at man "må forvente" og ta ca. tre turer til SC i året.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA