Returen ble litt mer omstendig. Når jeg kom, sjekka jeg hurtigladeren oppmed fjordsenteret, den godtok ikke elbilforeningens ladebrikke(?) Gadd ikke prøve mer. Startet likevel fra Geiranger med 100% etter at kjerringa godsnakket seg til å lade fra stikkontakten til en lokal innbygger, selv om hotellet ikke kunne gi oss strøm enda vi betalte mer enn nok for oss. Forresten mye folk i Geiranger, var rene festivalstemningen nede ved campingen hvor noen bekjente campet

Turen gikk videre med en av de 3 fergene som trafikkerer Eidsdal-Linge, så via Valldall, Gudbrandsdalsjuvet og opp i fjellet på RV63. Tunge skyer trakk inn fra nord så vi tok stopp m medbrakt lunch i solskinnet inne på fjellet, og kjørte glatt forbi alle som stod å tok selfie inne i tåkeskyene ved kiosken på toppen av trollstigen. Nede på Åndalsnes ble det diskusjon om å ta ferga Åfarnes-Sølsnes eller omveien om Eidsvåg. Det ble det siste etter påtrykk fra ferge-lei kjerring, og etter hurtiglading til 89% la vi ivei med den nyoppdagede hurtigladeren på Batnfjorden som mål. Hadde ikke detaljplanlagt denne biten og hadde levd i en villfarelse om at turen rundt fjorden gikk ved sjøen.
På vei opp fjellet over mot Eresfjorden fikk gjettometeret panikk og det kom endel bekymrede sideblikk. Ved Eidsvåg valgte jeg RV 666 mot Batnfjorden og stemningen ble ikke bedre av den grunn

Beregningene sa at vi ville ha 5-10km restrekkevidde på Batnfjorden, men en butikkstopp på Angnes og litt u-autorisert utnyttelse av stikkontakten på Coopen bedret forholdet. Tok av mot Torvikbukt, en rimelig øde og forlatt vei som leder over skauen ned mot Batnfjorden, og ikke et sted man vil gå tom for strøm. Dette ble bemerket og da vi var tilbake på RV 666 igjen med 15-16km rest-rekkevidde fikk jeg endel kommentarer... Men viste det var nok strøm, og vi ankom laderen med 7%. Ladingen var gratis så stilte på 100% og gikk bort til benserten. Tilbake etter ca 25 min sto ladingen på 81% og laderen beregna over 30 min til 100%. Batteriet var sikkert gått varmt og gikk i begrensning. Gadd ikke stå der mer så vi dro videre til Kanestrøm. Var et par andre elbiler på ferga og de slapp av før oss, enda de var etter meg ombord. Heldigvis skulle bare 1 til hurtigladeren på Valsøya og der har de heldivis fått opp 2 hurtigladere. Nå var batteriet kjølnet og ladet fra 50% til 96% på 20 min. Det holdt hele veien hjem med grei margin.
Takk for tipset om kjerreveien FV102 Jørgen M. Skal vurdere det når vi senere skal kjøre til Stryn.
Edit: Det ble hurtigladet 44kWh for 201kr på denne turen, ikke medregnet gratisladingen på Batnfjorden.