Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Økning batteri % over natt Ampera .

Startet av Ampera, fredag 19. mai 2017, klokken 09:41

« forrige - neste »

Ampera

Hei, hørt om at en kan miste noen få % når bilen er parkert, men jeg opplever det motsatte.
Som dere kan se på bilder så parkerte jeg kl 23:31 med 48%, 21C på batteri. Men når jeg skule kjøre dagen etter kl 08:45 så var det plutselig 54.3% med 15C på batteri. Altså 6.3% økning dvs 0,63kw  ladet fra kosmisk stråling? ;)
Noen som vet hvorfor det skjer? :)

sjokomelk

Jeg ser spenningen på batteriet har gått opp fra 268 til 269 volt. Men det burde jo ikke gi så store utslag. Kanskje temperaturen har noe å si? Eller har kanskje cellene jevnet seg ut i løpet av natten?

Hva slags spennende app/dings bruker du for å se denne infoen?
OVMS som jeg bruker viser bare prosent batteri, ladespenning og strøm, utetemperatur og batteritemp.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Ampera

#2
Appen heter mygreenvolt, super fornøyd , veldig mye info og super mye statistikk.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.MyGreenVolt
Kan sikkert skrive en liten post om denne :)
Ja kan vare temp, men fortsatt 6% er jo mye.
Men SOC er jo en ca beregning,(derfor kan man overlade bilen slik at en for 5-6% ekstra f.eks før lang kjøring) lagt merke til at jeg får slike utslag ved super ECO kjøring slik at jeg får 70-80km pr lading. Kan da vare at bilen regner ut SOC feil  , men at den regner om etter oppstart?
Men da lurer jeg på hva som vil skje om en skulle kjøre lengre til batterien er helt tomt. Vil disse 6% komme tilbake neste morgen? Må nesten teste ut:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA