Ladekabel imiev?

Startet av larsk, mandag 15. mai 2017, klokken 12:42

« forrige - neste »

larsk

16 eller 32 A ??

Bilen trekker ikke mer enn 16A (endel mindre faktisk), men jeg synes å ha lest at enkelte ladestasjoner ikke tar 16A kabel?? Eller var det motsatt??



2015 Mitsubishi i-Miev (solgt via Nettbil)
2017 BMW i3
2023 Polestar 2
Elektrisk motorsag
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

larsk

Hadde bare 32A på lager, så da slapp jeg å tenke noe mer over valget.... men sikkert interessant for andre å få tips (?)
2015 Mitsubishi i-Miev (solgt via Nettbil)
2017 BMW i3
2023 Polestar 2
Elektrisk motorsag
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

Snylter1

Er noen ladestasjoner som ikke godtar 16 A kabel, så 32 er da et trygt valg.

Lars C. Krogenæs

Laderen på trillingene er på 13A, og bilen trekker 13,3A på maks.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

#4
Sitat fra: larsk på mandag 15. mai 2017, klokken 21:04
Hadde bare 32A på lager, så da slapp jeg å tenke noe mer over valget.... men sikkert interessant for andre å få tips (?)

Mener disse har prisgaranti, altså om du finner samme kabel til en lavere pris hos andre får du tilbake mellomlegget. Nevn vår, så får du penger til en bedre lunch.  ;)

Ellers leverer f.eks VW 16A kabler med bilene sine, og vi selger daglig 16A kabler og har kun et tilfelle der kunden måtte bytte da akkurat den stasjonen han bruker ikke støttet 16A kabler. Ladestasjoner som ikke støtter 16A kabler følger ikke standard, eller er ikke programert ferdig. Beste for alle, inkludert jorden med sine begrensete resurser, er om en ikke bruker mer kabel enn nødvendig.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 16. mai 2017, klokken 13:46
Ellers leverer f.eks VW 16A kabler med bilene sine, og vi selger daglig 16A kabler og har kun et tilfelle der kunden måtte bytte da akkurat den stasjonen han bruker ikke støttet 16A kabler. Ladestasjoner som ikke støtter 16A kabler følger ikke standard, eller er ikke programert ferdig. Beste for alle, inkludert jorden med sine begrensete resurser, er om en ikke bruker mer kabel enn nødvendig.

Nye eGolf har 32A lader men VW leverer med 3-fase 16A kabel. Til denne bør man altså kjøpe en 3x32A kabel om man vil ha muligheten til å lade på 7,4kW ladestasjoner med full hastighet.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Cral

Er vel 20A kabel VW leverer. Ble ikke halvvering av ladetiden når byttet fra orginalkabel til 32A på test i går kveld. Skal skrive ned litt neste gang.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

jkirkebo

Sitat fra: Cral på onsdag 17. mai 2017, klokken 11:20
Er vel 20A kabel VW leverer. Ble ikke halvvering av ladetiden når byttet fra orginalkabel til 32A på test i går kveld. Skal skrive ned litt neste gang.

Ja, selvsagt er det en 3x20A kabel. Disse annonseres av "alle" som 16A kabler så det er ikke så lett alltid å huske at de er kodet for 20A ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA