Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

PSA-deler til salgs

Startet av Eyvind, mandag 07. februar 2011, klokken 17:59

« forrige - neste »

Eyvind

Skrev dette også under deler til salgs, men siden godsakene er stasjonert her i Kristiansand, legger jeg det inn her også:

Hei,
jeg kom tilfeldigvis over en kræsjet Partner hos Bjarne Johansen, og fikk tak i en del deler. Vurderer en del av dette solgt. Info om bilen: 2003 modell. 55 000 km. Ellers vet jeg ikke stort, annet enn at bilen må ha vært i bruk helt til den kolliderte (moderate skader venstre del av fronten). Tidligere eid av ett av kraftselskapene.

Delene:
Driftsbatterier
Ladekabel
Fartspedal
Webato (bensin, 5kW. Selve brenner pluss tank og eksosrør)
Styreboks (Sagem)
Servostyring
Vakumpumpe
Lykter foran + bak
Instrumentpanel
Bakaksel

Motor, fjøreben foran samt 4-er kassa har jeg mer eller mindre lovet vekk til Electrolux.

Slenger ut en melding her for å lodde stemninga

(RED: Ser at jeg kom i skade for å skrive Peugeot, mens det selvsagt dreier seg om en Partner..)
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

Ken

Takk Eyvind. En sjelden funn! Lurer på om det var eid av noen i klubben.

Har du kjøpt batteripakken? Kan være at den har litium blokker fra Svein i Grimstad.
Bakaksling er kanskje interesant for meg.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Eyvind

Jeg har altså fått demontert delene, de står i en garasje Kristiansand øst (tør ikke avsløre mer, da garasjen er ulåst  ;D
Hvis noen skulle ha noe som ikke står på lista, bør de hive seg på telefonen til Bjarne Johansen før de skraper resten av bilen.

Det dreier seg om SAFT-batterier, ikke Lithium. Eier var en av kraft/nettselskapene somsagt, husker ikke akkurat hvilket. Bakakselen kan kanskje bli din, men vurderer hva jeg burde ha i bakhånd og hva jeg med fordel kan kvitte meg med.

Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA