Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alternativ energi?

Startet av Dampmaskin, fredag 28. april 2017, klokken 16:54

« forrige - neste »

Dampmaskin

Det er et underforum her som heter Diverse/Alternativ energi. Jeg syns ikke dette navnet er veldig beskrivende, og det gir meg assossiasjoner til alternativ rock, alternativ medisin og alternative fakta. Begreper som i beste fall er intetsigende, og i verste fall har negative assossiasjoner.

"You won't believe how much politicians hate this free energy Rube Goldberg machine that totally hasn't got a hidden battery in it." ;)

Såvidt jeg kan se handler underforumet i praksis om vindkraft, solkraft og andre former for energihøsting. Vind- og solkraft begynner jo å bli ganske så mainstream, og ikke lenger så veldig alternativt egentlig. Jeg foreslår derfor at underforumet omdøpes til det mer beskrivende, presise og nøytrale begrepet Fornybar energi.

bosonic

#1
Jeg synest "Alternativ Energi" er helt OK. Vi snakker om hva som er alternativt til det etablerte. At du får negative assosiasjoner er ditt problem OlafGTE. Vi trenger absolutt "alternativer".  Det går jo ti "H...." på de fleste områder.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA