Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Plus for iOS

Startet av Simen Øian Gjermundsen, mandag 24. april 2017, klokken 23:42

« forrige - neste »

tkjoerlaug

Total inntjening er et produkt av anntall kunder og salgspris. Selv om potensielt anntall kunder er begrenset til tesla-eiere, tror jeg mange vil ramle av dersom prisen kryper over 100kr. Det er ikke nødvendigvis slik at du tjener 4 ganger mer dersom du selger den for 400kr. Tenk f.eks på suksesser som Wordfeud og Angry Birds, tviler på at disse hadde "tatt av" dersom de hadde kostet 400kr.

Jeg betalte 109kr for Remote S (annen 3rd-party tesla-app). Jeg kunne nok betalt det samme for din app, men med abonnement eller engangspris på 400kr får du nok desverre i stedet 0kr i kassen fra meg.

Original-appen har det meste av funksjonalitet man trenger, men mangler slik jeg ser det visning av utetemperatur, scheduling, justering av ladestrøm, og sete/ratt-varme. Er litt usikker på om din app hadde utetemperatur, dersom ikke har du jo en gylden mulighet til øke fra 1/4 til 2/4 punkt som gir merverdi.

Nei, jeg likte ikke batterianimasjonen, menyen eller måten popp-up meldingene kommer på (og at disse hadde forskjellig tekst), men ellers synes jeg appen er bra!

Simen Øian Gjermundsen

Takk for tilbakemeldingene :)
Jeg er enig i utregningene dine, men det er vanskelig å vite akkurat hvordan dette vil utspille seg.
Mister jeg halvparten av kundene med en fire ganger så høy pris så tjener jeg fortsatt dobbelt så mye.
Jeg har sammenlignet meg med Remote S. Har betalt for den selv.
Hvis den er verdt 109kr, som jeg tror mange mener, så mener jeg personlig at Tesla Plus er verdt endel mer. Men det er det jo ikke alle som er enig i :)

Min app har utetemperatur, ja. Og mye mer info om lading enn original-appen.
Og scheduling som du sier. Og Camper mode. Og Delayed commands. (Kjør en kommando etter en halvtime/time/to timer osv).

Jeg innser at jeg kanskje har dratt noen av de "lekne" designkonseptene litt langt. Disse er alle en del av det eksperimentet denne appen på en måte er. Jeg ønsker å gjøre "noe annet" enn det de andre har gjort :)

Takk igjen for tilbakemeldinger!

Simen Øian Gjermundsen

Hvis noen ønsker en grundigere test av appen, og vil teste i en måned ekstra før noen betaling kicker inn, så kan dere bruke disse promokodene til å låse opp en måned ekstra testperiode:

XYNE9KXTAEFJ
P4EJAJXANEYE
PFH9MX67F7AF
H9HW4EYATN7Y
NMM3M9FFLAYK

Kodene brukes som beskrevet her:
https://support.apple.com/en-us/HT201209

Link til app:
https://itunes.apple.com/app/plus-for-tesla-model-s-x/id1187829197?mt=8


Førstemann til mølla!

Øyvind.h

Lastet ned appen nå for å prøve. Endte først med en uke demo, og har tilsynelatende startet et abonnement via touch-ID. Usikker på hvordan det belastes? Finner ingen måte å avslutte abonnementet. Det står at jeg skal inn i innstillinger, men når jeg logger inn får jeg beskjed om at bilen ikke kan nås og hele siden er svaer.

Håper ikke jeg har noe abonnement nå?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Simen Øian Gjermundsen

Hei Øyvind.
At appen ikke svarer er snodig.
Har du forsøkt å starte den på nytt?

Dersom et abbonement har blitt startet så betaler du ingenting før prøveperioden er gått ut.
Den er 1 uke som standard, og kan utvides med en ekstra måned med kodene i posten over.

Du kan når som helst avslutte ved å gå inn i Apple ID-settings på telefonen din.
Disse ligger helt utenfor appen, så at den ikke responderer hindrer deg ikke i å avslutte.

Håper appen kommer seg igjen, og at du får testet den skikkelig :)

Øyvind.h

Har aldri vært borti denne typen abonnement i app før, så visste ikke hvor jeg skulle lete. Forsøkte å gå inn på innstillinger og deretter finne appen i listen, men der stod det ingenting om abonnement.

Derimot fikk jeg en kvittering på e-post fra Apple nå. Der var det lenke til abonnementsinfo. Trykket på den og kom til rett side på telefonen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Simen Øian Gjermundsen

Flott at det løste seg :)

Slike abonnementsløsninger er ganske nye, men jeg tror det er fremtiden for mye software, så vi blir nok alle vandt til det etterhvert.

Øyvind.h

Får ikke løst inn kode. Har visst 7 dagers abonnement gratis. Det er ikke mulig å fjerne, og ikke mulig å bruke promo når 7-dagers abonnementet er aktivt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Simen Øian Gjermundsen

Ikke?
Det var jeg ikke klar over.
Sier feilmeldingen det?

Line

Hvordan var det du avslutter appen?
Synes forresten appen er bra, men for meg ikke verdt 3-400 i året. Vil sjelden bruke sceduling etc. Liker at man kan utsette handlinger.
Får forresten ikke gjort noe via widget så lenge man ikke har hatt kontakt med bilen på en stund. Må først "vekke" den, samme med å se grader inne og ute. 



Sent from my iPhone using Tapatalk

Simen Øian Gjermundsen

Hei Line :)

Dette kan du gjøre gjennom Settings-appen på telefonen når som helst.
Gå inn på "App Store" > "View Apple ID" > "Subscriptions". Avhengig av språk selvfølgelig.

Line

Sitat fra: Simen Øian Gjermundsen på tirsdag 02. mai 2017, klokken 10:11
Hei Line :)

Dette kan du gjøre gjennom Settings-appen på telefonen når som helst.
Gå inn på "App Store" > "View Apple ID" > "Subscriptions". Avhengig av språk selvfølgelig.
Takk da fant jeg det
Da fikk du noen få kr fra meg allikevel



Sent from my iPhone using Tapatalk

Egilzen

Finnes denne appen enda? Finner den ikke på app-store? :S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA