Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får hverken ladet hjemme eller på jobb. Hjelp?

Startet av MortenL, tirsdag 04. april 2017, klokken 19:07

« forrige - neste »

MortenL

Hei!

Jeg har nettopp flyttet til Kattem, og i den sammenheng kjøpte jeg en Nissan Leaf så jeg og samboer kunne pendle til jobb i nærheten av Ranheim. Jeg har basert meg på at jeg kunne bruke den offentlig tilgjengelige ladestasjonen på Kattem (http://ladestasjoner.blogspot.no/2010/06/asheim-borettslag-trondheim.html). Ladestasjonen har de siste dagene ikke virket, og jeg tok kontakt med borettslaget for å forhøre meg, det viser seg at styre har bestemt seg for å legge ned ladestasjonen. Ladestasjonen ble drevet av et annet borettslag enn det jeg bor i, så jeg har ikke så mye jeg skulle sagt. Borettslagene på Kattem tilbyr lading i garasjehusene, men jeg står fortsatt på venteliste, og jeg har hørt at det kan ta over et år før jeg får invilget garasjeplass.

Jeg jobber på en skole i nærheten av Ranheim. Har forhørt meg med rektor om det er mulig å få opprettet noen ladepunkter på parkeringsplassen. Han sa han hadde vært i kontakt med kommunen om det, men fikk svar tilbake at det ikke var kommunens jobb å legge til rette for de ansattes bilkjøring.

Jeg er i en litt desperat situasjon nå, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vi flyttet til Kattem med plan om at vi skulle skaffe oss elbil, og kunne pendle til jobb, nå har jeg hverken mulighet til å lade hjemme eller på jobb. Jeg kan ikke basere meg kun på hurtiglading. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Noen ladepunkter på jobb hadde løst problemet, og vi er mange ansatte ved skolen som kjører elbil. Noen som har erfaring med å få Trondheim kommune til å opprette ladepunkter på en offentlig arbeidsplass?

Lynet

Lag et spleiselag på jobb og installer ladepunkter med måler så blir det ingen kostnad på kommunen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA