Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lør 01. apr 2017, kl. 10:27

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Nordlands på ons 31. jan 2018, kl. 14:05
Sitat fra: mariowing på ons 31. jan 2018, kl. 13:41
Kom til å tenke på en annen ting; bilen kommer i følge utstyrslisten med
188KB - Multi-function charging cable

Kan det være at vi får en Tesla-lignende løsning her som gjør at man kan bruke laderen også i ulike industrikontakter? Frykter vel at "multi function" bare betyr at man kan regulere strømtrekket, men kan jo håpe at det er noe mer spennende enn det!

Jeg har i hvert fall fått bekreftet fra forhandler at det skal følge med kabel/adapter for både type 2 og vanlig Schuko.

Det er vel mer eller mindre minimumsstandarden i dag. Er det noen produsenter som ikke leverer med ihvertfall såpass lengre? (annet enn Renault da, for Zoe)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Nordlands

Ser nå at Range Rover Sport P400e også har en "multi-function charging cable" og i tillegg en "public charging cable", samt 7 kW on-board charger. I brosjyren for den står det at man også kan bruke 32A industrial type socket.
https://www.landrover.co.uk/Images/Range-Rover-Sport-Brochure-1L4941810CC0BGBEN01P_tcm295-417656.pdf?_ga=2.260259402.633542159.1517420453-1597856475.1517420453
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

mariowing

Bra tenkt! Fant denne siden https://www.landrover.com/vehicles/phev/charging.html#281-339918 hvor det står

MULTI-FUNCTION CHARGING CABLE — ACCESSORY

A full charge can be achieved in as little as 2.75 hours using the accessory Multi-function Charging Cable (Mode 2 Universal Charging Cable) and a dedicated wall box. The interchangeable adapter allows you to use the cable abroad, through a regional specific two or three pin plug variant.

Her står det at man kan bytte ut "støpselet" ala Tesla slik jeg tolker det. Blir spennende å finne ut mer om dette!

Det jeg dog er litt redd for er at det er samme ombordlader som er i I-PACE som i hybridene. En av dagens mediaomtaler sto det noe om at bilen de hadde kjørt i Sverige hadde software for en hybrid...
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Vind

Sitat
Det jeg dog er litt redd for er at det er samme ombordlader som er i I-PACE som i hybridene. En av dagens mediaomtaler sto det noe om at bilen de hadde kjørt i Sverige hadde software for en hybrid...
Her tror jeg ikke man skal lese alt ut av alt.  Dette er tidlige produskjonsmodeller, dvs at de hadde antageligvis samme skjermbildene som rangeRover Hybrid hadde. 

Dette blir bra - nå må vi bare ha litt is i magen og vente til 1. mars..., eller til sommeren når bilen faktisk kommer...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

mariowing

Sitat fra: Vind på ons 31. jan 2018, kl. 23:52
Sitat
Dette blir bra - nå må vi bare ha litt is i magen og vente til 1. mars..., eller til sommeren når bilen faktisk kommer...

Is i magen er vanskelig å ha når man gleder seg ;-) Det ble forøvrig sagt på visningen på Aker brygge av Product Manager Gilles at første modelår fikk 7,2 kW lading. Så på akkurat dette området tror jeg ikke vi blir positvt overrasket 1. mars.
Oslo
BMW i3 kjøpt januar 2017

oll1954

Det er tydeligvis noen kunder som er VIP'ere enn andre ...

Fra Jaguar iPace UK Facebook gruppe:

"Dear ...,
Thank you for confirming your place for our exclusive I-PACE event in Graz. We will fly you out to Graz from Birmingham and provide you with access to the factory where the I-PACE is being manufactured. In the evening, we will be live at a special event together and finish the day off with a delicious dinner. The next day will be even more exciting: you can get your hands on the new I-PACE and take it for a test drive. We will confirm your final itinerary when we get closer to the date.
"

Noen som har hørt om noe sånt i Norge?
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

mariowing

Bilen er nok mer tungsolgt i UK enn den er i Norge, det tror jeg er et viktig poeng. Videre så tipper jeg at hvis du har en F-Type, og et par Range Rovere i garasjen din fra før så hjelper det på i forhold til å bli invitert på noe slikt.
Oslo
BMW i3 kjøpt januar 2017

Tor Ping

Nå ble jo også norske kunder bedt med til Berlin i fjor. Ikke værst det heller :)  ...og det helt uten hverken Jag eller RR fra før i garasjen...

PionerThink

Svenske nettsider hadde en artikkel om I-pace i går der de forteller om lading og forvarming av batteriet:
http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20180203/jaguar-vintertestar-nya-i-pace-i-sverige/
Ser ut som ingeniørene i Jaguar har tenkt på det meste 8)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

daktari

"Precis som på många andra elbilar kan batteriet värmas upp eller kylas ned innan föraren ska åka iväg med hjälp av en app, för att maximera räckvidden. Men tyvärr kan det i Jaguar I-Pace bara göras när bilen är inkopplad till ett uttag."
Eh, hvis batteriet holder -13 (som kupéen i bilen min i helgen), får man kjørt da?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Tellus

Tipper det er en misforståelse. Antar at kondisjonering automatisk er på når bilen er tilkoblet strøm, men må slås på manuelt hvis bilen ikke er tilkoblet.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: daktari på søn 04. feb 2018, kl. 21:06Eh, hvis batteriet holder -13 (som kupéen i bilen min i helgen), får man kjørt da?
Vil absolutt tro det, men bilen vil jo være kald til å begynne med, så man vil nok ikke ha noen regenerativ bremsing. På 5 minutter er nok kupeen ganske varm, men å få full effekt på den regenerative bremsingen kan ta mer tid.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

PionerThink

Er vel tilsvarende system som BMW benytter på i3 dette. Man må programmere på forhånd om man ønsker at batteriet skal forvarmes(min. 3t i forveien). Siste del av forvarmingen benyttes til å varme opp kupeen.
Hvis man forvarmer via app så er det kun kupeen som oppvarmes slik som Jaguar-folkene sier for å unngå for mye energiforbruk.
Regner med det kanskje er varmepumpe på jaguaren også?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

Vind

Sitat fra: PionerThink på søn 04. feb 2018, kl. 22:21
Regner med det kanskje er varmepumpe på jaguaren også?
Ja det er varmepumpe på I-Pace.  På mange måter ligner den veldig i grunn oppbygging på i3, men her får man litt mere plass, 4 hjulsdrift og «normale» bakdører.  App og varmestyring er bygget veldig likt.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Elbildilla

Artikkel om I-Pace i dagens Finansavisen. Står ikke så mye nytt, men nevnes bl.a:

• Gode kjøreegenskaper (bedre enn Tesla S)
  • Fastere styring enn Teslaen
  • Komfortable seter med god sidestøtte
Om frontruten står det:
SitatTestbilen har synlige varmetråder i frontruten, som et etterslep fra den gang Jaguar var eid av Ford. Det er perfekt for mange, men med frontruten såpass langt foran sjåføren – i tråd med «cab forward»-designen – blir de lett et forstyrrende element. Kanskje det er verre for oss som har briller. I hverdagen glir de lett inn i kulissene, men skal du først kjøpe en såpass dyr bil er det kjekt å kunne klare seg uten små irritasjoner. Head-up display er praktisk til hverdags.
Litt skeptisk til slike synlige varmetråder i frontruta, men det er vel kanskje noe som blir en vanesak. Noen som har erfaring med slik frontrute?
Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA