Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

Counterpointer

Ser jo virkelig ikke bra ut med de hjula. Det er vel 23 tommer på showbilen og disse er mye mindre og høyst sannsynlig ment å være stygge.
Siden en har sett den røde som var i Genève så gir ikke dette meg noe nytt.

Knut Røe

Ser litt "Offroad" ut egentlig med så mye dekk.
Men tenk deg prisen på nordiske vinterdekk i 23" da, bare tanken er jo skremmende.

Counterpointer

Sitat fra: tiger`n på lørdag 01. april 2017, klokken 14:32
Men tenk deg prisen på nordiske vinterdekk i 23" da, bare tanken er jo skremmende.
Helt enig, selv om vinter må bli noe mindre enn 23'.
Sommerdekk i 23' er nok ikke rimelig det heller

Selv om endelig modell får 20' eller 21' er det kostbare saker.

Litt av problemet med at premium elbiler har avgiftsfritak som gjør dem tilgjengelige for folk med normal inntekt er at en får med forholdsvis store ekstrautgifter som f.eks dekk.

bmw2002

#4
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 01. april 2017, klokken 14:23
Ser jo virkelig ikke bra ut med de hjula. Det er vel 23 tommer på showbilen og disse er mye mindre og høyst sannsynlig ment å være stygge.
Siden en har sett den røde som var i Genève så gir ikke dette meg noe nytt.

Den røde i Genève er ikke produksjonsversjonen.

Og enig i at disse dekkene ikke ser bra. Produksjonsversjonen får 22 tommere som tilvalg. Blir spennende å se pris på disse.

På F-Pace koster det 56 000 å oppgradere til 22 tommere...

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 01. april 2017, klokken 17:29
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 01. april 2017, klokken 14:23
Ser jo virkelig ikke bra ut med de hjula. Det er vel 23 tommer på showbilen og disse er mye mindre og høyst sannsynlig ment å være stygge.
Siden en har sett den røde som var i Genève så gir ikke dette meg noe nytt.

Den røde i Genève er ikke produksjonsversjonen.
Jeg vet det, men ser du noen forskjell?

bmw2002

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 01. april 2017, klokken 17:31
Jeg vet det, men ser du noen forskjell?

Fronten ser litt forskjellig ut. Litt mindre hissig. Vinduene er forskjellig, f.eks er bakvinduet delt opp i to. Kurvene på bilen er litt ulike, ulik vinkel på bakvinduet bla.

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 01. april 2017, klokken 17:35
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 01. april 2017, klokken 17:31
Jeg vet det, men ser du noen forskjell?

Fronten ser litt forskjellig ut. Litt mindre hissig. Vinduene er forskjellig, f.eks er bakvinduet delt opp i to. Kurvene på bilen er litt ulike, ulik vinkel på bakvinduet bla.
Takk.

For meg så den egentlig lik ut. Var vanskelig med det grønne mønsteret (mest effektive maskering jeg har sett så langt)

Ansjosfilet

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 01. april 2017, klokken 17:29
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 01. april 2017, klokken 14:23
Ser jo virkelig ikke bra ut med de hjula. Det er vel 23 tommer på showbilen og disse er mye mindre og høyst sannsynlig ment å være stygge.
Siden en har sett den røde som var i Genève så gir ikke dette meg noe nytt.

Den røde i Genève er ikke produksjonsversjonen.

Og enig i at disse dekkene ikke ser bra. Produksjonsversjonen får 22 tommere som tilvalg. Blir spennende å se pris på disse.

På F-Pace koster det 56 000 å oppgradere til 22 tommere...

Kanskje det holder med 20" siden den er en god del mindre enn F - Pace. Samt at det ikke er mva på ekstrautstyr, så begynner det å bli betalbart.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

bmw2002

Har studert bildene en stund nå. Proporsjonene veldig like, dørene er litt mindre enn en på konseptutgaven ellers er formen veldig lik.

Jeg mistenker at Jaguar har lagt på en del detaljer for å skjule den endelige bilen. F.eks så er det noen linjer øverst på dørene som jeg tror forsvinner. Mistenker at vinduene ikke blir delt opp slik de er også. Ser at vinduet på fordøren er delt i 2 akkurat som bak, mistenker at dette er juks.

Lurer litt på panseret. Konseptutgaven har jo en løsning her med et "dobbelt" panser, på konseptutgaven er dette ganske ulikt.

Knut Røe



Stikkkontakt

Sitat fra: Ansjosfilet på lørdag 01. april 2017, klokken 21:56
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 01. april 2017, klokken 17:29
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 01. april 2017, klokken 14:23
Ser jo virkelig ikke bra ut med de hjula. Det er vel 23 tommer på showbilen og disse er mye mindre og høyst sannsynlig ment å være stygge.
Siden en har sett den røde som var i Genève så gir ikke dette meg noe nytt.

Den røde i Genève er ikke produksjonsversjonen.

Og enig i at disse dekkene ikke ser bra. Produksjonsversjonen får 22 tommere som tilvalg. Blir spennende å se pris på disse.

På F-Pace koster det 56 000 å oppgradere til 22 tommere...

Kanskje det holder med 20" siden den er en god del mindre enn F - Pace.

Er den?

Ansjosfilet

2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

bmw2002

Selv om F-Pace er større så har I-Pace store hjulbuer. Det betyr at man enten må ha store felger eller kjøre på ballonghjul.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA