Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Screenshota dette fra en reklamefilm.
Trodde 0,29 var cw-verdien, men kanskje det var en foreløpig verdi? Du kan ikke vise dette vedlegget.

Tormod_Aas

Sitat fra: Nordlands på lørdag 17. mars 2018, klokken 21:35
Jeg synes 5055 er fine, ville gjerne hatt de til vinterhjul, men frykter de blir sjeldne og da bare mulig å kjøpe dyrt fra forhandler. Ellers ser dette ut som en S - det har vært lite å se av de.

Kult å se den henslengt på et fortau. Noen er hjemme i lunsjen fra fabrikken i Coventry? Det slår meg hvor mye mer konservativ den ser ut fra denne vinkelen - i sort med 18"

HelectriC

Sitat fra: Tormod_Aas på mandag 19. mars 2018, klokken 08:52
Sitat fra: Nordlands på lørdag 17. mars 2018, klokken 21:35
Jeg synes 5055 er fine, ville gjerne hatt de til vinterhjul, men frykter de blir sjeldne og da bare mulig å kjøpe dyrt fra forhandler. Ellers ser dette ut som en S - det har vært lite å se av de.

Kult å se den henslengt på et fortau. Noen er hjemme i lunsjen fra fabrikken i Coventry? Det slår meg hvor mye mer konservativ den ser ut fra denne vinkelen - i sort med 18"

Lurer på om det er samme folk fra fabrikken som har Teslan som står bak. Brukes kanskje for å sammenligne de to? Ikke veldig vanlig bil Tesla i UK, så å få begge disse på bild samtidlig er nok ikke så sannsynlig som hadde bilde blitt tatt i Norge ;)
ioniq 5

Vind

#408
Sitat fra: P85TMS på lørdag 17. mars 2018, klokken 21:14
Sort med `style 5055´18":
Litt morsomt, jeg trodde jeg skulle søke på bildet for å se hvor det var tatt - og om det var flere bilder. 

Dette er det Google sier på bildesøk av den sorte I-pace'n:

så Google har bestemt at Jaguar I-Pace er mere lik Tesla S enn noe annet...

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Nordlands

Sitat fra: Vind på mandag 19. mars 2018, klokken 10:13
så Google har bestemt at Jaguar I-Pace er mere lik Tesla S enn noe annet...
Du tror ikke det er Teslaen i bakgrunnen som gjenkjennes?
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Tormod_Aas


bmw2002

Er det bilde av nøkkelen i manualen?  Hadde håpet de hadde en mer spennende nøkkel enn på F-Pace?

Vind

Sitat fra: bmw2002 på mandag 19. mars 2018, klokken 21:57
Er det bilde av nøkkelen i manualen?  Hadde håpet de hadde en mer spennende nøkkel enn på F-Pace?
Det er noen bilder i produktvideo, og de viser en veldig lik nøkkel...

Active key derimot, kan ettermonteres - ihvertfall på SE og HSE - er jo mere spennende.


BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

turfsurf

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 17. mars 2018, klokken 23:17
Screenshota dette fra en reklamefilm.
Trodde 0,29 var cw-verdien, men kanskje det var en foreløpig verdi?
Hvis luftmotstanden er senket med 3 prosentpoeng, så vil det gi mye utslag på motorvei. Da kan man regne med rekkevidde godt over X100 i høy fart.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 20. mars 2018, klokken 06:59
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 17. mars 2018, klokken 23:17
Screenshota dette fra en reklamefilm.
Trodde 0,29 var cw-verdien, men kanskje det var en foreløpig verdi?
Hvis luftmotstanden er senket med 3 prosentpoeng, så vil det gi mye utslag på motorvei. Da kan man regne med rekkevidde godt over X100 i høy fart.

Det er ikke usannsynlig at den er 0,26.
Nye BMW X3 har 0,29, men i-pace "ser" mye mer strømlinjeformet ut enn den..

turfsurf

Synes den ser litt boksete ut fremdeles, men Jaguar har gjort interessante ting med med bl.a panseret. Blir interessant å se uavhengige tester og rekkevidde. Hvis de er tilnærmet like bra som Model S blir jeg imponert.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 20. mars 2018, klokken 07:54
Blir interessant å se uavhengige tester og rekkevidde. Hvis de er tilnærmet like bra som Model S blir jeg imponert.

Om den er det blir sammenligningen med 75D-modellene lite relevant. Da fremstår plutselig i-pace som et veldig godt kjøp.

turfsurf

Den havner da midt i mellom 75 og 100 (100 er egentlig 102kWh) når det gjelder rekkevidde, litt etter begge på ytelse.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Espen Hugaas Andersen

Tviler sterkt på at den har 0,26. Det er nok en skriveleif.

Nettsiden sier f.eks:

"Featuring an elegant, highly aerodynamic design with a low drag coefficient of 0.29Cd, I‑PACE has been created to provide efficiency by slicing cleanly through the air for maximum range and stability. I‑PACE offers excitement from every angle thanks to its flowing waistline, dramatic bonnet scoop and signature rear haunches."
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

LittleHammer

Er det noen av dere som er bekymret for feil og mangler på I-Pace?

Ser F-Pace er på Consumer Reports-listen "10 Least Reliable Cars".

https://www.consumerreports.org/car-reliability/10-least-reliable-cars/
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA