Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

...

Startet av ..., fredag 31. mars 2017, klokken 15:05

« forrige - neste »

...

...
...

Counterpointer

La oss håpe at de får hengerfeste på en av disse. Det er stort ønske i det norske markedet.

larsif

Noe slikt er sterk ønsket,Tesla er for dyr,så en får håpe denne blir i en mer passende prisklasse
Da slipper jeg å stå opp 05.30 for å frese 350m vei for fruen.
Ionic`n er egentlig litt for lav slik vi bor med tanke på det klima vi har fått.

Gibblay

Min forhandler så faktisk denne bilen på en Hyundai sammenkomst nedi i Europa nylig. Han var sikker på at den skulle bli vist fram på bilmessen i Geneve nå nylig, men det skjedde ikke.

Den vil komme med en batteripakke på 62 eller 65 kw(jeg husker ikke nøyaktig) etter at "normale" modeller er blitt lansert. Det kan bli en hit i Norge også, spesielt hvis krok blir en mulighet.


elektrolux

Artig navn.

I dag var jeg ute og kjørte kona skikkelig hardt.  ;D

Montro om jeg skal gi kona understellsbehandling.

Skal jeg legge Kona ut for leie ( På Nabobil.no )

osv. osv.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no


AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

gigafactory

Blir vel på størrelse med Mazda CX-3, som er basert på Mazda 2

telcontar

Kommer i 2018 ja, som el versjon. Kjekt at bensin utgave kommer til høsten, så en får sett og prøvd bilen.

Hvis 4x4 kommer på el utgaven, tror jeg den kommer til å overgå Ae salget.

tuono

Vet ikke hvor realistisk det er med en 4x4 i første omgang....? Men om man skal tro det man leser rundt leveringssituasjonen rundt Amperaen, så er det vel ikke så vanskelig å overgå salget....
Tror en kompakt-SUV kommer til å bli en kioskvelter selv uten hengerfeste og 4x4. 

telcontar

Sitat fra: tuono på søndag 14. mai 2017, klokken 19:11
Vet ikke hvor realistisk det er med en 4x4 i første omgang....? Men om man skal tro det man leser rundt leveringssituasjonen rundt Amperaen, så er det vel ikke så vanskelig å overgå salget....
Tror en kompakt-SUV kommer til å bli en kioskvelter selv uten hengerfeste og 4x4.

Det er nok sant, bare håper Hyundai er klare for oppgaven når det renner inn flere tusen bestillinger.

En ting er sikkert, jeg kommer til å bestille en. Opel greier neppe å levere Ae'n jeg bestilte før 2019. Velger Hyundai foran rebagdet Chevy any day.

AmocoCadiz

Sitat fra: telcontar på søndag 14. mai 2017, klokken 23:23
Sitat fra: tuono på søndag 14. mai 2017, klokken 19:11
Vet ikke hvor realistisk det er med en 4x4 i første omgang....? Men om man skal tro det man leser rundt leveringssituasjonen rundt Amperaen, så er det vel ikke så vanskelig å overgå salget....
Tror en kompakt-SUV kommer til å bli en kioskvelter selv uten hengerfeste og 4x4.

Det er nok sant, bare håper Hyundai er klare for oppgaven når det renner inn flere tusen bestillinger.

En ting er sikkert, jeg kommer til å bestille en. Opel greier neppe å levere Ae'n jeg bestilte før 2019. Velger Hyundai foran rebagdet Chevy any day.
Hyundai ( og KIA) satser voldsomt, vil bl.a. bli største asiatiske merket på Europeiske markedet allerede 2021.
Soul og Ioniq er solide og godt fungerende elbiler.
Jeg ville faktisk foretrekke elbil fra denne produsenten og landet, hele SørKorea har jo en meget sterk elektronisk industri.

En av få positive produksjonsaspekt ved AE er nettopp at stor del av teknikken kommer fra Sørkorea inkl LG Chem batteriene.

Men med eierbytte fra GM til PSA, uavklarte batteriavtaler og minkende betydning av ZEV credits med "Trump at the Pump",
så er det temmelig dårlige odds for å få levert en AE fremover.

Jeg stiller også i køen for en el-Kona.

telcontar

Blir mange puns framover dog, bytter inn kona med el-Kona osv :-p

AmocoCadiz

Sitat fra: telcontar på mandag 15. mai 2017, klokken 11:48
Blir mange puns framover dog, bytter inn kona med el-Kona osv :-p
Dem byr vi på,
bare de holder leveringstiden.

(hvis ikke splitter jeg fra Kona også!)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA