Servicenivået til Tesla....

Startet av christian1986, mandag 27. mars 2017, klokken 11:43

« forrige - neste »

jcnorway

Foreløpig god service av selgeren på Rud i Bærum.

Kjøpt en inventory 75D som står på Rud. Men denne er ikke klargjort så nå må den mest sannsynlig fraktes tilbake til Drammen for klargjøring og utlevering fra Drammen. Litt kjedelig siden man bor i Oslo.

Drammen skal sjekke om det lar seg gjøre å få tatt klargjøringen der hvor bilen står nå, men kunne ikke love noe. Selgeren hadde i alle fall forhørt seg med dem om dette var mulig å få til. Så får vi se hvordan dette kan løses og om de rekker å få denne klar før påske neste uke.

To be continued ;)
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

pers1

For Guds skyld ikke la Drammen klargjøre bilen din, de brukte bøtte og klut på min helt nye model S. En annen med  Model X hadde merker etter vaskemakin børster.
Begge utlevert nå i mars april.

Fikk min 7 mars Måtte kjøre rett til Rud for reperasjon. Så ny bil måtte rett fra delivery til RuD, deretter fraktet på henger til Drammen Karroseri - deretter tilbake til Rud - da men helt oppstripet bil og interiør skadet- panseret var ikke fikset helt heller - deretter til Asker Autospa for lakk korrigering- deretter tilbake til Rud da endel dype skraper i lakken ikke kunne fikses- nå står den på micropaint.

Rud kan fikse andre til å klargjøre!!!!!!!

Service på Rud har vært utrolige hele veien.....

PerS
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

rsomby

Kjørt i 3 uker nå med disabled radar, dvs ingen autopilot1, ingen cruisecontrol, ingen collisionwarning etc. Andre gang jeg har feilen på kort tid. Sist ble den "kalibrert" og funket så i 2 uker. Nå må jeg vente til 12 mai for å få byttet radar pga dårlig tilgang til deler. Nok et eksempel på at delelogistikken til tesla er blitt et problem...

o.b.lix

Om du er i Bergen så har Flesland Auto en helt ny radar liggende...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jcnorway

Ikke hørt noe fra Drammen eller Rud idag. Eller det vil si... Rud sa Drammen skulle kontakte meg. Prøvd å ringe Drammen men ingen tar telefonen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

jcnorway

I rettferdighetens navn så ringte faktisk Tesla Drammen litt før stengetid idag. Sikter på utlevering på onsdag ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

HKS

Jeg er fornøyd med oppfølgingen fra Tesla.

Meldte fra om at det var et problem at AC ikke kjølte på min S90D for noen uker siden. Fikk da svar fra Tesla Skøyen i løpet av et par timer. Ventetiden på service var da en uke. Leverte bilen på avtalt tid og den var også klar på avtalt tid.
Tesla Model 3 Long Range

Tuxedo

Bestilte time for et par uker siden hos Rud for å skifte venstre baklys (noen led-lamper var defekte). Fikk time så raskt at jeg faktisk måtte utsette den en uke. Leverte bilen i dag, og fikk den tilbake etter to timer, da var baklys skiftet, nytt system for dekktrykksensor installert, samt skiftet kromlisten bak med de refleksene som alltid tok inn vann/dugg (det siste gjorde de uoppfordret, siden de så det var vann i dem).

Stor kudos til Rud.  Ser ut som Tesla nå har fått tingene på stell, i hvert fall på noen sentre.

nivve

#38
Sitat fra: pers1 på torsdag 06. april 2017, klokken 19:04
For Guds skyld ikke la Drammen klargjøre bilen din, de brukte bøtte og klut på min helt nye model S. En annen med  Model X hadde merker etter vaskemakin børster.
Begge utlevert nå i mars april.

Fikk min 7 mars Måtte kjøre rett til Rud for reperasjon. Så ny bil måtte rett fra delivery til RuD, deretter fraktet på henger til Drammen Karroseri - deretter tilbake til Rud - da men helt oppstripet bil og interiør skadet- panseret var ikke fikset helt heller - deretter til Asker Autospa for lakk korrigering- deretter tilbake til Rud da endel dype skraper i lakken ikke kunne fikses- nå står den på micropaint.

Rud kan fikse andre til å klargjøre!!!!!!!

Service på Rud har vært utrolige hele veien.....

PerS

Drammen klargjorde min helt nye Model S. Riper på panseret... DS tok bilder av ripene og skulle sende dem inn. Utrolig kjipt at 'den første ripa' har kommet allerede før bilen forlater hallen.

I tillegg, selv etter bekreftelse på telefon tre ganger, hadde de ikke satt på vinterdekk på bilen, som jeg hadde bestilt. Senior rep. sa det ikke var skrevet ned (d'oh!). De sa jeg kunne hente bilen 10:00, jeg var på plass 08:30. Jeg dro derfra 13:00.

Spurte om plaster på såret pga ventetid og riper i lakken. "Nei, det er ikke lov."

Bilen var en showroom (med 0 km), bestilt i Trondheim. Fikk rabatt fordi den hadde "tekstilseter". Fant senere ut at det var de -gamle- tekstilsetene. Spurte i Drammen om det var mulig å kansellere ordren (og miste depositumet) og bestille en -helt- ny X i stedet. "Nei, du tok utlevering av bilen på papiret i Trondheim, så det er ikke mulig. Du er nødt til å ta imot bilen."

Nå spent på om jeg blir kontaktet ang. ripene i lakken eller om det heller ikke ble 'skrevet ned'..

Edit: Levert nå i april.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Havebigfun

Sitat fra: nivve på lørdag 15. april 2017, klokken 22:36

Drammen klargjorde min helt nye Model S. Riper på panseret... DS tok bilder av ripene og skulle sende dem inn. Utrolig kjipt at 'den første ripa' har kommet allerede før bilen forlater hallen.

Nå spent på om jeg blir kontaktet ang. ripene i lakken eller om det heller ikke ble 'skrevet ned'..

Edit: Levert nå i april.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror du skal ta bilder selv mens bilen er ny, sende bildene til din kontakt hos Tesla og avtale en time for retting. Jeg har aldri blitt kontaktet av Tesla for å rette på feil ved utlevering- er man fast i fisken er de derimot alltid hjelpsomme og man får det man har krav på- god påske forresten  :)

nivve

Sitat fra: Havebigfun på søndag 16. april 2017, klokken 09:45
Tror du skal ta bilder selv mens bilen er ny, sende bildene til din kontakt hos Tesla og avtale en time for retting. Jeg har aldri blitt kontaktet av Tesla for å rette på feil ved utlevering- er man fast i fisken er de derimot alltid hjelpsomme og man får det man har krav på- god påske forresten  :)

Takk for tipset, det skal jeg gjøre! God påske til deg og  8)

jcnorway

Har noe støy fra vinduet på førersiden og muligens litt for dårlig kalibrert styringsenhet for vinduet (helt ny 75D levert forrige uke) som gjør at den slår borti kromlisten når man åpner døren.

Sendte mail til Tesla Skøyen i går og fikk svar i dag om at de ikke har kapasitet til å ta saken - henviser meg videre til enten Bærum eller Oslo Nord (bor i Oslo). Så da får vi prøve Oslo Nord...
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

jcnorway

Sitat fra: jcnorway på onsdag 19. april 2017, klokken 14:44
Har noe støy fra vinduet på førersiden og muligens litt for dårlig kalibrert styringsenhet for vinduet (helt ny 75D levert forrige uke) som gjør at den slår borti kromlisten når man åpner døren.

Sendte mail til Tesla Skøyen i går og fikk svar i dag om at de ikke har kapasitet til å ta saken - henviser meg videre til enten Bærum eller Oslo Nord (bor i Oslo). Så da får vi prøve Oslo Nord...

Tesla Skøyen skulle forøvrig opprette saken og sende denne til Oslo Nord - og jeg skulle få bekreftelse når saken var opprettet og sendt. Ikke hørt noe mer fra Skøyen selv om jeg har purret på tilbakemelding/bekreftelse. Forsøkte også å ringe Oslo Nord for å ta dette direkte med dem om ikke Skøyen har klart å gjøre det de sa de skulle, men 4-5 forsøk på å få tak i noen der på "Service" via telefon har også gitt 0 svar.

Hadde dette vært hvilken som helst annen forhandler/butikk så hadde jeg stusset veldig. Men etter å ha lest her på forumet en god stund så er vel servicenivået som jeg nå opplever omtrent som forventet - dessverre.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

HelectriC

Sitat fra: jcnorway på fredag 21. april 2017, klokken 12:28
Sitat fra: jcnorway på onsdag 19. april 2017, klokken 14:44
Har noe støy fra vinduet på førersiden og muligens litt for dårlig kalibrert styringsenhet for vinduet (helt ny 75D levert forrige uke) som gjør at den slår borti kromlisten når man åpner døren.

Sendte mail til Tesla Skøyen i går og fikk svar i dag om at de ikke har kapasitet til å ta saken - henviser meg videre til enten Bærum eller Oslo Nord (bor i Oslo). Så da får vi prøve Oslo Nord...

Tesla Skøyen skulle forøvrig opprette saken og sende denne til Oslo Nord - og jeg skulle få bekreftelse når saken var opprettet og sendt. Ikke hørt noe mer fra Skøyen selv om jeg har purret på tilbakemelding/bekreftelse. Forsøkte også å ringe Oslo Nord for å ta dette direkte med dem om ikke Skøyen har klart å gjøre det de sa de skulle, men 4-5 forsøk på å få tak i noen der på "Service" via telefon har også gitt 0 svar.

Hadde dette vært hvilken som helst annen forhandler/butikk så hadde jeg stusset veldig. Men etter å ha lest her på forumet en god stund så er vel servicenivået som jeg nå opplever omtrent som forventet - dessverre.

Legger du igjen beskjed i talepostkassen når du ikke får svar på telefon? Det gjør alltid jeg og da ringer de tilbake 30-90 min senere. Dog SC Kokstad, men går ut fra de jobber likt med talepostkasse på alle SC.
ioniq 5

Muffinman

Rimelig surt å hente ut en splitter ny bil med feil for så å måtte være rimelig standhaftig for i det hele tatt komme i kontakt med noen for å få det utbedret. Selv hadde jeg dialog på mail og telefon i forkant av siste utlevering hvor jeg ba om at de så over bilen skikkelig og rettet det som eventuelt var galt så jeg skulle slippe den karusellen. Videre ble det avtalt at jeg skulle ta sommerdekkene med i bilen siden jeg hadde avtale på dekkverksted en time senere. Oppdaget tre feil allerede før bilen rakk å komme ut av lokalet, og 4-5 til før jeg rakk å komme meg hjem med den. Og jeg lyktes aldri å komme i kontakt med servicesenteret for å avtale retting. Byttet verksted noen måneder senere, og da ble det faktisk ordnet.

DS ble rimelig forfjamset da jeg etterspurte sommerdekkene, og vi måtte til verkstedet for å lete i et sett. Regner med de hadde kjørt de på dekkhotell, noe jeg absolutt ikke hadde bruk for 25 mil hjemmefra uansett.

"Delivery Experience Specialist" forekommer meg å være en totalt unødvendig stilling.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA