Endelig bestilling av I-Pace

Startet av bmw2002, onsdag 08. mars 2017, klokken 21:39

« forrige - neste »

Frank_M

Sitat fra: TM på lørdag 06. januar 2018, klokken 15:59
Sitat fra: mariowing på lørdag 06. januar 2018, klokken 08:29
Sitat fra: TM på fredag 05. januar 2018, klokken 22:43
Frister ikke å kjøpe bil til 750.000 uten et profesjonelt forhandlernett.
Ble nysgjerrig, hva mener du er uprofesjonelt med Jaguar sine forhandlere?
En liten bakgårds-butikk som selger flere bilmerker gir meg ikke samme følelse av soliditet som når jeg kommer til  Bertil O. Steen eller Møller. De kan sikkert være både greie og dyktige,  men jeg vet ikke om de er konkurs i morgen.

Er nok mer skeptisk til Tesla og om de er her i morgen... de har tapt penger fra dag én og med økende konkurranse blir det ikke enklere...  om "bakgårdsbutikken" går konk så finnes fortsatt Jaguar.
Her i Tr.heim selger de i tillegg Volvo og LR.. så er lite bekymra

EDIT: BOS selger jo flere merker: MB, Peugeot, Citroën, DS og Kia i tillegg til Smart. Så føler argumentet ikke helt holder vann  :o
--
2018 Jaguar I-pace HSE

mariowing

Sitat fra: TM på lørdag 06. januar 2018, klokken 15:59
Sitat fra: mariowing på lørdag 06. januar 2018, klokken 08:29
Sitat fra: TM på fredag 05. januar 2018, klokken 22:43
Frister ikke å kjøpe bil til 750.000 uten et profesjonelt forhandlernett.
Ble nysgjerrig, hva mener du er uprofesjonelt med Jaguar sine forhandlere?
En liten bakgårds-butikk som selger flere bilmerker gir meg ikke samme følelse av soliditet som når jeg kommer til  Bertil O. Steen eller Møller. De kan sikkert være både greie og dyktige,  men jeg vet ikke om de er konkurs i morgen.

For min del handler jeg bilen hos Insignia i Oslo. De har et stort bygg sentralt i Oslo, bygget for nettopp å være bilbutikk og verksted. De har 50 ansatte, omsatte for 270 millioner i 2016 og har eksistert i tjue år. I tillegg til Jaguar/Land Rover selger de kun  Aston Martin og Morgan som vel må sies å være high-end biler i en liten nisje.

Motorpool i Bærum selger kun Jaguar og Land Rover, omsatte for 210 millioner i 2016 og flytter i februar til nye lokaler for å få bedre plass og større verkstedskapasitet i følge hjemmesiden deres. Kanskje for å kunne ta unna for økt salg pga I-Pace?

Jeg har ikke undersøkt størrelsen på de øvrige forhandlerne til Jaguar så det er mulig at noen av de passer bedre med din beskrivelse.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Trond.m

Ja, BOS og Møller selger også flere bilmerker. Poenget er at begge disse importørene og forhandlerkjedene er finansielt i en helt annen posisjon enn det Jaguar kan tilby. Møller Asker og Bærum omsetter alene for 10 ganger så mye som Motorpool i Bærum. Men jeg får vente å se hva slags tilbud jeg får før jeg trekker en endelig konklusjon.
Det er over ett år siden jeg lånte dem penger, så en måned fra eller til betyr ikke så mye. Importøren har ikke akkurat imponert så langt og har ikke besvart noen av mine henvendelser angående hvordan ventelisten blir håndtert.

mariowing

Sitat fra: S.S på fredag 05. januar 2018, klokken 21:38
Ang spørsmålet om Tesla kabel, så er dette den som følger med alle Teslaer, har en med rød plugg, som er 3x16A 400V, altså 11 kW.
Jeg vet den fungerer på MB B Electric, men siden denne har Tesla lader, er jeg usikker på om den er generisk type 2 eller bare virker på Tesla.
Det fine med disse er at de har gunstig pris og ser kule ut...

Den virker bare på Tesla (og MB B Electric), ikke på andre biler dessverre.
Oslo
BMW i3 kjøpt januar 2017

Counterpointer

Har hatt med Møller å gjøre i mange år og er veldig lite imponert av hva de presterer i alle ledd.
Så langt har Jaguar og Insignia vært mye mer positive. Har faktisk økt min lyst i den grad at jeg har betalt depositum. Utsikten til å få en Aston Martin lånebil eller Range rover skremmer heller ikke.

HelectriC

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 06. januar 2018, klokken 18:41
Har hatt med Møller å gjøre i mange år og er veldig lite imponert av hva de presterer i alle ledd.
Så langt har Jaguar og Insignia vært mye mer positive. Har faktisk økt min lyst i den grad at jeg har betalt depositum. Utsikten til å få en Aston Martin lånebil eller Range rover skremmer heller ikke.

Ja, Aston Martin som lånebil får sikkert alle som leverer in iPace til service ;D
ioniq 5

bmw2002

Regner med man får I-Pace, F-Pace eller Discovery Sport som lånebil. Det er helt greit for min del. Hos BMW har jeg fått BMW 116d...

S.S

Etter 7 stort sett trøbbelfrie år med elbil, satser jeg på at I-Pace ikke er noe dårligere.  Har stor tro på at Jaguar-forhandlerene blir minst like bra som bo og Møller, skal ikke alltid så mye til.

Og regner med det kommer en Tesla-kabel til salgs ;-)

aaccoo

[/quote]
Da blir valget enkelt for min del.  Da satser jeg heller på Audi e-tron  eller Mercedes EQC. Frister ikke å kjøpe bil til 750.000 uten et profesjonelt forhandlernett. Noen som vet hvor raskt man får igjen depositum ?
[/quote]
Jeg deler ikke dine synspunkter om forhandlernett og pris, men har allikevel avbestilt. Fikk følgende beskjed:
Vi bekrefter med denne mailen at vi har mottatt ditt ønske om refusjon av ditt depositum på Jaguar I-PACE. Du vil motta dine penger innen 10 virkedager.

Lykke til med flott bil folkens!

bmw2002

Fikk også bekreftet at det er plass i kø som avgjør når man får bil. Får ikke tidligere om man bestiller First edition.

Med plassnummer under 30 så bør jeg få tidlig...

Counterpointer

Tre ting som jeg ikke ser nevnt men som Insignia sa til meg.

Ladeboks er inkludert (usikker på om han sa ferdig montert)

Tre års service er inkludert.

En får med et abonnement på Fortum sammen med bilen. Glemte å spørre om Ionity som har et samarbeid med Jaguar, så det vet jeg ikke om blir inkludert.

Tellus

Sitat fra: knut.aulie på søndag 07. januar 2018, klokken 00:34
Tre ting som jeg ikke ser nevnt men som Insignia sa til meg.

Ladeboks er inkludert (usikker på om han sa ferdig montert)

Tre års service er inkludert.

En får med et abonnement på Fortum sammen med bilen. Glemte å spørre om Ionity som har et samarbeid med Jaguar, så det vet jeg ikke om blir inkludert.

Slik jeg forstod dette var dette et tilbud om et abonnement. Man betalte en fast sum hver måned. Da fikk man installert ladeboks samt hadde gratis lading hos Fortum.

3 års fri service er vel vanlig ved kjøp av ny Jaguar.

mariowing

Siden jeg har ladeboks så fikk jeg ikke presentert innholdet i tilbudet om ladeboks. Men her er Fortum sitt standardtilbud: https://www.fortum.no/hjemmelading

Strøm- og rabattavtalen som følger med her gir 15% rabatt på hurtiglading. Kan godt hende Jaguar har forhandlet frem en bedre deal som for eksempel fri hurtiglading første året. Egentlig håper jeg ikke det siden gratis lading bare gir mer ladekø...
Oslo
BMW i3 kjøpt januar 2017

mariowing

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 06. januar 2018, klokken 23:56
Fikk også bekreftet at det er plass i kø som avgjør når man får bil. Får ikke tidligere om man bestiller First edition.

Med plassnummer under 30 så bør jeg få tidlig...

Akkurat det skuffet meg litt, at First Edition ikke kommer først. Jeg har også plassnummer under 30 (informasjonen om min plass jeg fikk fra Insignia for en uke siden må ha vært feil) så jeg håper fortsatt innerst inne utlevering av bil i slutten av juni.
Oslo
BMW i3 kjøpt januar 2017

oll1954

Noen som vet hvilke farger man har å velge mellom? Har kun sett rød, hvit og sølv, finnes det flere? Og hva med interiørfarger?

Ang. farge: Har hørt at kun First Ed. kan leveres i "photon red". Dette sammen med at First Ed. er begrenset høres helt ubegripelig ut for meg: First Ed. vil sikkert bli utsolgt og vel så det, uansett farge. På den annen side er Jaguar et lite merke i Norge og vil gjerne bli større. Hva vil være bedre reklame enn en del stilige, røde i-Pace som virkelig vises i trafikken, i motsetning til sølvgrå og hvite som vil gli inn i den grå massen i adskillig større grad? Ferrari har rød som sin signaturfarge, det bør også i-Pace få!  Foreslår at vi prøver å nå fram med dette argumentet overfor våre selgerkontakter, det er garantert ikke for seint! :+1:

Ang. rød bil: Jeg har svært lyst på det, men er litt betenkt pga mulig falming av lakken, som jeg innbiller meg rød er litt mer utsatt for enn andre farger. Kjøpte en knallrød Volvo V70 1997 ny i sin tid, panseret holdt på å bli rosa i løpet av 5-6 år, til tross for K2000 teflon lakkbehandling. Klarte 2 ganger (før den ble solgt) å få tilbake rødfargen med K2000 etterbehandling, men det gjorde meg betenkt. Har siden hatt sølv/grå metallic biler ...  ::), føles derfor litt bleikt å gå for en sølvgrå i-Pace ... :)

Er det fortsatt i 2017 grunn til å være skeptisk på rødlakkert bil?
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA