Endelig bestilling av I-Pace

Startet av bmw2002, onsdag 08. mars 2017, klokken 21:39

« forrige - neste »

S.S

Noen som vet om lista med ekstrautstyr blir lang?
F. eks takluke, 22" hjul etc?

Her fra Electrec.com, som refererer Nederlandsk side:

Står her at First Ed. skal inkludere soltak.  Selvfølgelig ikke offisiell info, men...

One of the main pieces of information missing was the price, but now we have a much better idea of it thanks to a leak from early reservation holders in Europe, according to Autoblog.nl.

The publication listed the different variants starting at 82,000 euros and going up to 106,000 euro.

Here are the prices per variant converted into USD and without VAT (via tech01X):

I-PACE S: $76,400 – 18″ wheels, LED headlights, Meridian audio system
I-PACE SE: $83,864 – 20″ wheels, adaptive cruise control, leather, power tailgate
I-PACE HSE: $90,387 – 18 way power adjustable seats, surround audio, other stuff
I-PACE First Edition: $98,773 – heads up display, air suspension, and sunroof
Pricing is expected to vary by market and therefore, this should only be used to give us a general idea.

Tor Ping

Ser ut til å bli en kjempefin bil og bra med utstyr i den foreløpige innstegsmodellen SE. Den hadde holdt for meg. Prisen er vel omtrent som forventet selv om jeg hadde et håp om at den skulle vært litt lavere. SE med vinterdekk og krok ender vel da på 750k +. Prutningsmonn er det vel heller dårlig med antar jeg :)

Det som gjør at jeg nok kommer til å avvente litt er at jeg gjerne skulle hatt Audi og sammenligne med. Jeg får tenke litt på om Jaguar skal få låne pengene mine litt til...

Men til alle dere andre: Kjøp i vei, jeg gleder meg til å se denne på veien og så kommer det kanskje noen pent brukte på markedet  også  :)

samotholt

SE hadde vært fin - om den hadde luftfjæring. Akkurat denne opsjonen tro jeg ikke jeg gir opp. Lurer forøvrig på hva bakkeklaringen er (med og uten luftfjæring).
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

bmw2002

Noen som har fått bilde av vinterfelgene som tilbys? 18 og 20 tommere

mariowing

Sitat fra: TM på fredag 05. januar 2018, klokken 22:43
Frister ikke å kjøpe bil til 750.000 uten et profesjonelt forhandlernett.

Ble nysgjerrig, hva mener du er uprofesjonelt med Jaguar sine forhandlere?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

HelectriC

Sitat fra: mariowing på lørdag 06. januar 2018, klokken 08:29

Det er nok det store spørsmålstegnet for meg også. Man kan si mye om Tesla, men de tar godt vare på deg og bilen når noe skjer i innland eller utland. Jeg setter ikke pris på driftsstans et sted i Europa med en Jaguar og få «vanlig» forsikringshjelp det vil si en Polo som lånebil. Tesla har alltid gjort ALT for å få meg som kunde å bli så lite lidende som mulig når et eller annet er skjedd. Skal jeg ringe Sandven en lørdag kvell om bilen får stopp i østerrikiske alpene? Hmm...
ioniq 5

Fredrik_U

Nå skal det sies at Jaguar har internasjonal veihjelp i hele Europa og har solgt biler i over 80 år.  Så det kan jeg ikke se for meg at blir noe problem :-). Har selv Jaguar med dieselmotor, og har alltid fått god hjelp.    For øvrig har Tesla Norge benyttet seg av Jaguar lånebiler ved garanti rep - ironisk nok.

HelectriC

Sitat fra: Fredrik_U på lørdag 06. januar 2018, klokken 14:51
Nå skal det sies at Jaguar har internasjonal veihjelp i hele Europa og har solgt biler i over 80 år.  Så det kan jeg ikke se for meg at blir noe problem :-). Har selv Jaguar med dieselmotor, og har alltid fått god hjelp.    For øvrig har Tesla Norge benytte seg av Jaguar lånebiler ved garanti rep - ironisk nok.

Selvfølgelig! Jeg er ikke i tvil om det, men iPace blir en noenlunde annerledes bil enn resterende modeller de har. Man kan nok ikke forvente å få iPace lånebil og man kan nok ikke forvente å kunne levere in bilen på vilkårlig forhandlerverksted rundt i Europa slik man kan med Tesla.
ioniq 5

Fredrik_U

Sitat fra: HelectriC på lørdag 06. januar 2018, klokken 14:54
Nå skal det sies at Jaguar har internasjonal veihjelp i hele Europa og har solgt biler i over 80 år.  Så det kan jeg ikke se for meg at blir noe problem :-). Har selv Jaguar med dieselmotor, og har alltid fått god hjelp.    For øvrig har Tesla Norge benytte seg av Jaguar lånebiler ved garanti rep - ironisk nok.

Selvfølgelig! Jeg er ikke i tvil om det, men iPace blir en noenlunde annerledes bil enn resterende modeller de har. Man kan nok ikke forvente å få iPace lånebil og man kan nok ikke forvente å kunne levere in bilen på vilkårlig forhandlerverksted rundt i Europa slik man kan med Tesla.

Ifølge min forhandler er det et krav for å kunne kalle seg Jaguar-verksted å ha kompetanse og utstyr til ta i mot I-PACE.  Så det skal gå fint, men enig med deg, vi kan ikke forvente I-PACE lånebil :-)

HelectriC

Sitat fra: Fredrik_U på lørdag 06. januar 2018, klokken 14:59
Sitat fra: HelectriC på lørdag 06. januar 2018, klokken 14:54

Ifølge min forhandler er det et krav for å kunne kalle seg Jaguar-verksted å ha kompetanse og utstyr til ta i mot I-PACE.  Så det skal gå fint, men enig med deg, vi kan ikke forvente I-PACE lånebil :-)

Jeg tenker på f.eks slikt som når du har et problem, lang ventetid på lokale verkstedet, tar det på ferien i München eller noe annet sted, funker like greit det. Men OK, jeg kanskje overdriver, det vil sikkert funke fint, men ikke så smooth som Tesla driver det.
ioniq 5

Tellus

Regner med det blir færre stopp med I-Pace enn hva man må forvente med Tesla  :D

Forøvrig så er nå Jaguar og Landrover sine forhandlernett nå fusjonert. Bor du helt i nord så er det selvfølgelig langt til nærmeste forhandler i Trondheim. Slik sett er det bedre dekning med Audi og Mercedes.

daktari

Selv om det er mye trøbbel og underkapasitet på Teslas verksteder, har de hvertfall rutine og en god innstilling. Med det gode salget og Model 3 på vei trenger de flere verksteder.

Jaguar sitt forhandlernett, hvordan er det rustet?
Det ble solgt 700 nye  Land Rover og Jaguar i fjor.
Hvordan treffer 1000 biler til en såpass begrenset kapasitet? 

Er det noen som Har hørt om Jaguar vil få tilgang til Ionity ladenettverket?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Tellus

Alle med CCS har tilgang til Ionity nettverket.

Trond.m

En liten bakgårds-butikk som selger flere bilmerker gir meg ikke samme følelse av soliditet som når jeg kommer til  Bertil O. Steen eller Møller. De kan sikkert være både greie og dyktige,  men jeg vet ikke om de er konkurs i morgen.

Tellus

Sitat fra: TM på lørdag 06. januar 2018, klokken 15:59
En liten bakgårds-butikk som selger flere bilmerker gir meg ikke samme følelse av soliditet som når jeg kommer til  Bertil O. Steen eller Møller. De kan sikkert være både greie og dyktige,  men jeg vet ikke om de er konkurs i morgen.

Hvis prisen derimot var kun 700K så hadde konkursrisikoen forsvunnet ?
:P :P :P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA