Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har brukt Partner Tepee som familiebil?

Startet av Ebe, onsdag 01. mars 2017, klokken 20:00

« forrige - neste »

Ebe

Er det noen som har lyst å dele noen erfaringer om Tepee (fossil) som familiebil? Regner med dagens fossilversjon vil være noe av det samme som el-versjonen som kommer i høst?

http://m.peugeot.com/en/news/new-peugeot-partner-tepee-electric
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

Jeg vurderte veldig sterkt Berlingo (som jo er samme bil) som familiebil da vi plutselig satt der med tre unger i barnestolalder. Undersøkte litt rundt bilen den gangen og fikk et godt inntrykk. Den er kanskje litt simpel innvendig, men det er jo egentlig en varebil og den har derfor ingen premium-ambisjoner.

Jeg har selv tenkt å sjekke ut Partner'en når den kommer. Vurderte faktisk å bygge om en elektrisk Partner/Berlingo varebil til personbil, men fant ut at det er visse forskjeller på karosseriet og da syntes jeg at det ble for tungvint. Hadde sannsynligvis ikke fått det godkjent heller.




Ebe

Simpel innvendig skal gå greit, så lenge kidsa ser ut av vinduene og midtsetet er bredere enn i e-NV200. Tepee ser ut som en bedre bil for kidsa, enn det e-NV200 er.

Bare synd det ser ut som den kommer med samme batterikapasitet som dagens e-NV200...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

Enkelt, men robust er vel kanskje bedre å si - og det er jo like greitt når en har unger. :) Baksetene er tre like store stoler med isofix på de to ytterste. Noe helt annet enn kirkebenken i e-NV200.

Batterikapasiteten er et minus og det blir vel neppe noen bedring her. Jeg ser jo at enkelte trillingeiere eksperimenterer med ekstra batteripakker (er jo trillingmekanikk i Partneren) og Partner håndterer naturlig nok bedre slik ekstralast enn en trilling - om en skulle finne på noe sånt.

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

hsa77

Dette er jo en glimrende familiebil, men 22,5 kwh batteri er ikke mye å skryte av i 2017. Bilen ser mye mindre ut som en varebil enn e-nv200 -
men med så lite batteri blir dette neppe noen storselger. Nok et eksempel på at bilfabrikantene ikke egentlig har lyst til å selge oss elbiler som kan erstatte fossilbilen.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

elektrolux

Har Varebilen og den går 100km på vinteren og 120 km på sommeren. Langtur på 1000 km på 3 døgn er blitt gjennomført med hurtigladere.  Egentlig greit med noen pauser når bilen er full av unger.

Et tips er en slik til nesten all kjøring, og Multivan eller bobil til de virkelig lange turene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ksorlund

#7
En fordel Tepee har foran dagens e-NV200 er at Tepee kommer med varmepumpe.

Edit : en annen fordel er bredden, som også er nevnt over. Jeg prøver mine bilstoler, som jeg har god plass til i min 5008, i e-nv200 og fikk såvidt plass. Tepee er omtrent like bred som 5008. Benplass på passasjersetet foran i e-nv200 er et kapittel for seg. Det er trangt for lange personer som kona og meg. Har en Partner varebil diesel på jobb og jeg sitter ganske bra i den
2018 Peugeot Partner Tepee Electric
2016 Kia Soul EV Exclusive

hsa77

Sitat fra: ksorlund på tirsdag 02. januar 2018, klokken 00:00
En fordel Tepee har foran dagens e-NV200 er at Tepee kommer med varmepumpe.
Men når NV200 straks kommer med nesten dobbelt så stort batteri hjelper det lite med varmepumpe....

Trist at PSA ikke slår til med et skikkelig batteri når de lanserer Tepee som familiebil.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Ebe

Med likt batteri hadde jeg nok valgt Tepee foran E-NV200, så helt enig med deg...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

ragwo

Sitat fra: hsa77 på torsdag 04. januar 2018, klokken 20:36
Sitat fra: ksorlund på tirsdag 02. januar 2018, klokken 00:00
En fordel Tepee har foran dagens e-NV200 er at Tepee kommer med varmepumpe.
Men når NV200 straks kommer med nesten dobbelt så stort batteri hjelper det lite med varmepumpe....

Trist at PSA ikke slår til med et skikkelig batteri når de lanserer Tepee som familiebil.
Helt enig i at Teepee blir lansert med for lite batteri, men kjørelengde er definitivt ikke alt. Vi prøvekjørte en e-NV200 24KWh i forrige uke og det var såvidt den greide 80 km på fulladet batteri og kjørekomforten var dårligere enn en Iveco fra 1992. Vindstøyen ved 70 km/t var uholdbar og ergonomien i for- og bakseter var ikke engang kirkebenker verdig. Kona er oppvokst på gård og sammenligner kjørekomforten med en traktor. 40KWh-versjonen av e-NV200 er etter hva jeg har forstått samme bilen med større batteripakke. Puh, det var godt å få ventilert.
Eldrid - 2013 Leaf

ksorlund

Dessuten er interiøret rundt framsetene så trangt at det var bare såvidt jeg (191 cm) og frua (180 cm) fikk plass med 3 barnestoler i baksetet.
2018 Peugeot Partner Tepee Electric
2016 Kia Soul EV Exclusive

pwb

Nå ble vel Tepee lansert bare for å få ut en elbil. PSA kommer jo med en helt ny elbil platform snart.

Lepet65

Den nye berlingo'en hadde vært knall som EV m/40kWt batteri.

CitB59EL

#14
Fått bekreftet fra forhandler at den nye Berlingo/partner kommer som ren elbil utgave med min 50 KWh batteri+hurtiglader! Men den kommer ikke før sent 2019 eller 2020. Fossil utgavene kommer i høst i personbil først så varebil på nyåret. Skal vei å se selv.  Vi kunne gjerne tenkt oss lang utgave med 1000 liter+henger feste mulighet med litt vekt (750 kg) på ebil utgaven. Så lenge den går garantert 20-25 mil året rundt så er vi fornøyd-dette bør være mulig med 50 Kwh batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA