Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Snow White S85 Blog

Startet av Ewout, tirsdag 28. februar 2017, klokken 17:05

« forrige - neste »

Ewout

Liten blog rundt min Model S85 (Snow White).





Hei, jeg er Ewout og er en Nederlender som bor i Kongsberg kommune. Jeg og min familie flyttet hit for 10 år siden og trives det stort sett bra her i Norge. :angel:


Jeg har kjøpt min S85 2. feb i år. Hentet den i Molde og kjørte tilbake til Hvittingfoss. Jeg har kjørt Volvo i 17 år og hadde jeg lyst på en Model S. For å være helt ærlig har jeg ikke kjøpt bilen fordi jeg er sa veldig opptatt med miljø, men heller fordi jeg digger modellen og syns denne er veldig fett ;D

Fordi jeg er ute tekniker og kjører sånn sirka 1200-1350km i uka, så lurte jeg om jeg kan tjene inn det jeg har brukt på bilen.

Det første jeg var nødt å kjøpe var en 'Tesla wall charger'. Da jeg kom hjem etter jeg hadde hentet bilen fikk jeg nesten hjerte stans.
Bilen visste at det skulle ta nesten 20 timer for å lade helt opp igjen. Det går ikke an, siden jeg måtte være på jobb sånn 16 timer senere. Da gar du veldig fort i underskudd. ;)
Veggladeren hevde ladehastigheten fra 14km/t til 25km/t og halverte nesten ladetid. Det var en bra start.

Vegg lader:


Aller første oppgradering: LED skiltlys.


Jeg har også byttet ut de lysdioder i frunken og trunken. Det gir mye bedre lys enn før. Har ikke bildet av dette.

Billen er polert, lakkrenset og Nanobehandlet siste fredag og står nå ved Tesla i Drammen for noe garanti reparasjoner.

Nåværende problemer med bilen:

1) høyre håndtak feller ikke alltid ut eller inn
2) Kurvelys venste siden funker ikke
3) trykk knapp vinduvisker fungerer offte ikke
4) rust på bolter som kobler gassfjærer mot bakluka