Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva driver BKK med?

Startet av wattgolf, torsdag 16. februar 2017, klokken 15:34

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: Kårepåsporet på fredag 14. april 2017, klokken 19:42
Når du ikke fikk lade, ringte du Fortum og meldte inn feil?


Ja, men ga litt lett opp. Ringte, hørte en svensk stemme på en svarer som jeg ikke fikk med meg hva sa, så ble det stille. Ga opp og dro til Voss sentrum. Godt mulig det hadde løst seg med litt mer tålmodighet. Fortum skal i alle fall ha pluss i boken for at de har to ladepunkt på ett sted, ikke bare ett.
'21 3LR

hanche

Du kan også sende mail til kundeservice. Det pleier jeg å gjøre, når jeg har problemer med en ladestolpe og ikke trenger øyeblikkelig hjelp. Bare husk å oppgi nummeret på ladestolpen.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

pudderjagar

Sitat fra: Olee på fredag 14. april 2017, klokken 20:51
Sitat fra: pudderjagar på fredag 14. april 2017, klokken 17:47
Var nok skøla tomt batteri og batteritempen var fin. Fekk 31kw i snitt frå 2% til 60%
Som sagt, for kaldt batteri...

I klartekst: batteria var meir enn varme nok og ikkje noko gale med bilen.

Les av kwh og ladetid på laderen og regn ut snitthastighet. Du vil værta overaska.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Olee

Da får vi bare konkludere med at det var noe feil med laderen da, siden batteriet var mer enn varmt nok og at bilen var ok. Har ladet opp til 65% med godt over 40kW i snitt med "varmt nok batteri".

Du får se om du blir overrasket over denne snittfarten med en Leaf da  ???

OlaM

Her er bilder fra laderne.

Første lading på hjemtur, Voss Amfi, snitt ~22 kW:


Mulig kaldt batteri, bil hadde stått i ro i Bavallen i fem timer og kun kjørt derfra til Voss sentrum. En Model X ladet AC samtidig, er det 16,5 kW max på de? Har det noe å si at AC er i bruk samtidig?


Andre lading på hjemtur, Dale, snitt ~23 kW:


Når jeg betaler for 50 kW så hiver jeg jo annenhver krone i do. Batteri burde etter mine forventninger være varmt nok for max lading etter ca 5 mils kjøring i påsketemperatur. Men så har vel SOC mye å si, mengden her er ca en tredjedel av batteriet så jeg hadde et sted på 40-tallet når jeg ankom. Ser nå også at CCS-ikonet rapporterer en SOC, selv om ingen bil var tilkoblet CCS eller AC. Mulig krøll i software?

Uansett er det en litt skuffende opplevelse. Får det ikke til å stemme med erfaringene i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28579.0.html

Og når
Ioniq kan svelge unna 60+ fra 10-80% så er jeg i alle fall ikke i tvil hvilken bil jeg skulle valgt, men må sies at det er et solid hopp i pris mellom de to nå da. Er nok uansett på tide med en ny generasjon Leaf.

En annen ting om Leaf, som mange andre biler om dagen er plaget med, er flaue oversettelsestabber:



"Display" er oversatt som verbet å vise istedenfor substantivet skjerm. Grem...
'21 3LR

sølv-pilen

Noen som var på elbil foreningen Hordaland sitt årsmøte som kan svare på dette spørsmålet? (Hva driver BKK med?)
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

erikf

Kjekt å høre at GK kommer med flere stasjoner i hordaland slik at vi kan unngå BKK sin snåle prismodell, eller kanskje prismodellen blir konkurrert bort.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

espenvp

For min del som kjører en del nordover E39, er GK sin satsning i Hordaland særlig velkommen.

GK Eikangervåg
GK Hagusvær
GK Lavik

...er alle kjært velkomne ladesteder som vil velges fremfor BKK sine, så lenge BKK fasholder på dagens prismodell.

På andre siden av sognefjorden er det GK-så langt øyet kan se med jevne mellomrom og god kapasistet, som oftest med 2x hurtig og 2x semihurtig oppsett.
Tesla Model Y LR, 2023
Tesla Model ≡ LR, FSD, 2019
eGolf 2016
Merida E-Spresso Steps 900 2016

Otkristo

Kommer det hurtiglader på Haugsvær ?

espenvp

Sitat fra: Otkristo på onsdag 31. mai 2017, klokken 00:08
Kommer det hurtiglader på Haugsvær ?

Jepp 2x hurtig + 2x semihurtig er under oppføring. Regner med de diftsettes ila noen uker.
Laderen står på parkeringsplassen til Jokerbutikken:
Tesla Model Y LR, 2023
Tesla Model ≡ LR, FSD, 2019
eGolf 2016
Merida E-Spresso Steps 900 2016

Otkristo

Konge!
Blir bra å slippe BKK på veg nordover

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA