Erfaringer med 16A Type 2 ladekladd fra Torshov?

Startet av geear, ons 15. feb 2017, kl. 21:10

« forrige - neste »

geear

Vurderer ladekladd som leverer 16A, og ser at Torshov har en til 3999,- som kan være aktuell: http://www.torshovbil.no/bildeler/ladekabel-til-elbil/ladekabel-mode-2-type-2

Kladden ser litt plastic fantastic ut, men et dårlig bilde på nett er ikke mye å basere kvaliteten på. Det følger også med adapter til schuko, så da har man trygg 16A lading hjemme på CEE og kan også "nødlade" med 16A på schuko om man må.

Det eneste er at jeg kunne tenkt meg mulighet for å lade med mindre enn 10A, helst 6 eller 8, i tilfelle man må dele en kurs et sted.

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

trondav

Charge-Amps Ray virker veldig interessant. Av de jeg har sett på til nå ser dette ut til å være den beste for hjemmelading om en ikke ønsker å bytte ut kabling til garasjen.

Sent from my iPad using Tapatalk

geear

Jeg har sett på Charge Amps, men ulempen er at den har schuko, og faren det medfører å la den stå på 16A over natta. Dette kan man gjøre med god samvittighet med CEE-støpsel, og om man lader et par timer "overvåket" på 16A med schuko-adapter en sjelden gang så ser jeg ikke den store krisen i det.

Det er en grunn til at det har blitt ulovlig å planlegge et elektrisk anlegg med schuko på permanent strømtrekk over 10A, og den samme grunnen er også årsaken til at bilprodusentene ikke leverer ladekladder som drar 16A.

spaceman

Hvis du skal kjøpe R-Amps sin så kjøp heller den her: http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/spark-sense16-1-ladekabel-6-10-16a-schuko-til?tm=ladekabler/mode-2-til-type-2

Denne kan du justere i trinn på 1A helt fra 6A til 16A.

Det er jo fortsatt schuco, men er nok en av de sikreste i den kategorien.

"RAY kommer kommer med schuko støpsel med innebygget LED lys som indikerer strømtilførsel og temperatursensor for å eliminere farlig varmgang."

nofuelno

Sitat fra: gr på ons 15. feb 2017, kl. 22:09
Jeg har sett på Charge Amps, men ulempen er at den har schuko, og faren det medfører å la den stå på 16A over natta. Dette kan man gjøre med god samvittighet med CEE-støpsel, og om man lader et par timer "overvåket" på 16A med schuko-adapter en sjelden gang så ser jeg ikke den store krisen i det.

Det er en grunn til at det har blitt ulovlig å planlegge et elektrisk anlegg med schuko på permanent strømtrekk over 10A, og den samme grunnen er også årsaken til at bilprodusentene ikke leverer ladekladder som drar 16A.

Den gir automatisk ikke mer enn 10A når du plugger den i din stikk og ikke fikler med instillinger.

Med andre ord: PLUG & CHARGE WITH SAFETY !

Lagervare hos nofuel.no på Lysaker...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Hansi

Jeg hadde kjøpt denne, kan justeres fra 6A til 16A og er produsert av Siemens/Mennekes (bør tilsi god kvalitet). Får kjøpt overgang fra CEE til schuko for 199,- ekstra
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Homecast

En ting er nå stikkontakten, hvordan står det til med alle koblinger i forkant av cee kontakten? Tåler de fult trøkk ?
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

elektrolux

Lurt å ta en vandring langs kursen og sjekke at eventuelle koblinger er i god stand.

Et IR kamera er et meget godt hjelpemiddel og i dag kan en kjøpe deksel til I-Phone som gjør nytten:

https://www.tu.no/artikler/nytt-deksel-gjor-mobilen-til-et-varmesokende-kamera/230315
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Counterpointer

Sitat fra: elektrolux på ons 15. feb 2017, kl. 23:37
Lurt å ta en vandring langs kursen og sjekke at eventuelle koblinger er i god stand.

Et IR kamera er et meget godt hjelpemiddel og i dag kan en kjøpe deksel til I-Phone som gjør nytten:

https://www.tu.no/artikler/nytt-deksel-gjor-mobilen-til-et-varmesokende-kamera/230315
Ehhh iPhone 5, det var en stund siden.....

alda

Om man ska utvidga sin laddning med ny kabel, borde allt med schucko vara totalt uteslutet - oavsett om det har fancy design och funktioner som Charge Amps...
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

geear

Sitat fra: nofuelno på ons 15. feb 2017, kl. 22:57
Den gir automatisk ikke mer enn 10A når du plugger den i din stikk og ikke fikler med instillinger.

Hvis ikke Charge Amps husker innstillingene fra forrige gang en gang, så tror jeg ikke det er riktig kabel for meg. Slikt ser jeg i utgangspunktet på som irritasjonsmomenter. Og uansett har man da problemet at når man vil lade med 16A over natta så er det ikke med god magefølelse. Men å lade hjemme med 16A på CEE-stikk hadde jeg følt meg trygg på. Poenget er at om man går for CEE så har man en større fleksibilitet enn med schuko - sikker lading over 10A på CEE, og om man MÅ bruke den på schuko og over 10A, så gjør man det under oppsyn.

alda

Sitat fra: gr på tor 16. feb 2017, kl. 14:00
Sitat fra: nofuelno på ons 15. feb 2017, kl. 22:57

Hvis ikke Charge Amps husker innstillingene fra forrige gang en gang, så tror jeg ikke det er riktig kabel for meg. Slikt ser jeg i utgangspunktet på som irritasjonsmomenter. Og uansett har man da problemet at når man vil lade med 16A over natta så er det ikke med god magefølelse. Men å lade hjemme med 16A på CEE-stikk hadde jeg følt meg trygg på. Poenget er at om man går for CEE så har man en større fleksibilitet enn med schuko - sikker lading over 10A på CEE, og om man MÅ bruke den på schuko og over 10A, så gjør man det under oppsyn.
Jag menar att poängen är att schucko är helt utdaterat, det kan man snart bara ladda med i sin egen stickkontakt hemma...
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Ferry

Sitat fra: knut.aulie på tor 16. feb 2017, kl. 10:42
Sitat fra: elektrolux på ons 15. feb 2017, kl. 23:37
Ehhh iPhone 5, det var en stund siden.....

Det har kommet en ny utgave av Flir One etter den der. Jeg kjøpte en som jeg bruker på en, vel,  iPhone 5  :o ::)
Finnes for Android også, da med micro USB. Litt ukurant akkurat nå, da det ser ut til at alle nye Androider kommer med USB-C. Kommer sikkert ny Flir snart.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA