Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DAB radio

Startet av stranger1891, mandag 23. januar 2017, klokken 11:35

« forrige - neste »

stranger1891

Hva tror dere skal skje med nye Tesla bestillinger (inkl. TM3) når FM radion slukkes helt i Norge? Blir det også som tillegg funksjon man må betale for eller blir det basis utgave?

petersv

Hva mener du? Dab er jo standard i dag i alle teslaer.

Epleskreller

de siste bilene uten DAB ble levert mot slutten av 2015..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ingehn

#3
Vedr. manglende DAB-info på NRK Klassisk. Har en TMX levert i slutten av 2016 med "full audiopakke" og selvfølgelig DAB-radio. Jeg har imidlertid inntil i går aldri fått inn noen infotekst når jeg lytter på NRK Klassisk, verken på storskjermen eller til venstre i førerpanelet. Jeg har sendt spørsmål til dab.no samt til NRK, men ikke fått noe svar ennå. Tesla i Ålesund kunne heller ikke forklare dette. Stor var overraskelsen da jeg var ute og kjørte i går. Da kom faktisk flere linjers tekst om komponist, nasjonalitet, stykkets navn m.m. samt utøver fram på begge skjermer uten at det har vært noen software oppgradering i bilen. Kan tyde på at problemet har vært NRK? Det som ergrer meg litt er at det kun er i starten av et stykke at teksten ruller slik at alle opplysninger vises. Senere står første del av teksten helt stille uten gjentatte rullinger og da nytter det ikke å gjenoppfriske det som måtte være glemt av den informasjonen som ikke vises lenger. Hvor praktisk hadde det ikke vært om teksten kunne rulle med for eksempel 15 sekunders mellomrom? Noen andre som har erfart noe om dette? En eldre MB E220CDI jeg hadde med ettermontert dab-adapter hadde denne funksjonen.
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

jkirkebo

Du får ihvertfall inn NRK på DAB. Etter at kona oppgraderte min TMS til software 8.0 (uforvarende, og jeg hadde null planer om å oppgradere) har jeg ikke fått inn en eneste NRK-kanal når jeg befinner meg i Østfold. Bilen ble nemlig oppgradert på hytta, der det er frekvens 13E som brukes. Der fungerer NRK fint, på alle favoritter og på stasjonsoversikten. I Østfold brukes 12C og der er det stille som graven. Hjelper ikke å søke inn kanalene på nytt. Før kunne man jo velge frekvens selv men det er tatt bort i 8.0 :(

Tesla Brummundal visste ikke hvordan jeg skulle fikse dette, og der fungerer det jo...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ingehn

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 11. februar 2017, klokken 23:02
Du får ihvertfall inn NRK på DAB. Etter at kona oppgraderte min TMS til software 8.0 (uforvarende, og jeg hadde null planer om å oppgradere) har jeg ikke fått inn en eneste NRK-kanal når jeg befinner meg i Østfold. Bilen ble nemlig oppgradert på hytta, der det er frekvens 13E som brukes. Der fungerer NRK fint, på alle favoritter og på stasjonsoversikten. I Østfold brukes 12C og der er det stille som graven. Hjelper ikke å søke inn kanalene på nytt. Før kunne man jo velge frekvens selv men det er tatt bort i 8.0 :(

Tesla Brummundal visste ikke hvordan jeg skulle fikse dette, og der fungerer det jo...
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

ingehn

Ja, da er jeg tydeligvis heldigere enn deg.  Men det må jo bli en ordning for deg også med nye oppdateringer. Har du tatt kontakt med nrk?
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

jkirkebo

Sitat fra: ingehn på søndag 12. februar 2017, klokken 19:51
Ja, da er jeg tydeligvis heldigere enn deg.  Men det må jo bli en ordning for deg også med nye oppdateringer. Har du tatt kontakt med nrk?

NRK har vel ikke noe med dette å gjøre. De sender da fint på 12C her i Østfold, det er bare DAB-tuneren i Teslaen som nekter å søke opp NRK på noe annet enn 13E som var det den fant først når softwaren ble oppdatert...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ingehn

Sitat fra: jkirkebo på søndag 12. februar 2017, klokken 23:28
Sitat fra: ingehn på søndag 12. februar 2017, klokken 19:51
Ja, da er jeg tydeligvis heldigere enn deg.  Men det må jo bli en ordning for deg også med nye oppdateringer. Har du tatt kontakt med nrk?

NRK har vel ikke noe med dette å gjøre. De sender da fint på 12C her i Østfold, det er bare DAB-tuneren i Teslaen som nekter å søke opp NRK på noe annet enn 13E som var det den fant først når softwaren ble oppdatert...


Tror du ikke da at Teslaen må løse dette gjennom fremtidige oppdateringer med mulighet til å velge mellom 12C og 13E? Teslaforhandler bør da kunne bringe dette problemet videre til Tesla.
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA