Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Saberhagen

Sitat fra: Ampera på onsdag 07. desember 2022, klokken 08:00
Sitat fra: odark på tirsdag 06. desember 2022, klokken 11:47
Sitat fra: Ampera på tirsdag 06. desember 2022, klokken 11:19
Da fikk jeg min i går.
Apropo EE serie min var EE954
Hvordan gikk leveringen ? Fornøyd ? Flip or keep ?



Leveringen superb, bilen ble levert hjem. Ingen ulyder , alt så bra ut.
Selges, har jo en 2 mnd gammel M3P , men etter å ha kjørt MYP  så beholder jeg nok M3P :)
Begge bilene har sine positive sider :)
Skal kanskje skrive en kort artikkel etter hvert som jeg kjører begge :)

Kjørte de bilen på en trailer eller kom de kjørende med selve bilen? Spør fordi jeg har også hjemlevering, og tenker at bilen kan bli ganske skitten om de kommer kjørende med bilen. Gir ikke like god mulighet til å se på evnt. feil på bilen.

Peppa gris

Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Ikke det som velter lasset, men er 500 kr mer i mnd.

Gladtrd

Sitat fra: TJGun på tirsdag 06. desember 2022, klokken 18:35
Fikk VIN på QuickSilver i dag :D

Håper de prioriterer andre Quicksilver som er bestilt for lang tid siden også.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

Øyvind.h

Y performance, Quicksilver, sort interiør, hengerfeste og levering i Oslo. Bestilt mars 2019.
Ingen VIN i kildekode foreløpig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ELTesla


ndrsone

Sitat fra: Peppa gris på onsdag 07. desember 2022, klokken 09:05
Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Ikke det som velter lasset, men er 500 kr mer i mnd.

Ville forundre meg veldig om den bekjente av deg ikke får denne renteoppgangen også. Det er en flytende rente, og det er dessverre slik at hvis styringsrenten går opp, så går også Tesla renten opp. Min er også 4,08% nominell

Øyvind.h

EDD 18-31 desember. Var tidligere i november, men har justert seg et par ganger.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TeslaSY

Ja, jeg fikk den idag, har levering 12.des, må godkjenne nye vilkår på lån (fra DnB) på 4,08% istedenfor 2,34%


Sitat fra: Peppa gris på onsdag 07. desember 2022, klokken 09:05
Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Ikke det som velter lasset, men er 500 kr mer i mnd.
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

TeslaSY

Ett spm till alle som har hentet bilen siste dagene, jeg har levering 12.des Drammen, fikk mldg idag for å ha 19'' gemini hjul istedenfor 21'' vinterhjul.
Hva er alternativ ? Kjøpe dekk/hjul fra 3.party er ikke aktuelt på dette kort varsel, og disse dager kan ikke kjøre med sommerhjul.
Noe fornuftig forslag ?
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Peppa gris

#1899
Sitat fra: ndrsone på onsdag 07. desember 2022, klokken 10:11
Sitat fra: Peppa gris på onsdag 07. desember 2022, klokken 09:05
Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Ikke det som velter lasset, men er 500 kr mer i mnd.

Ville forundre meg veldig om den bekjente av deg ikke får denne renteoppgangen også. Det er en flytende rente, og det er dessverre slik at hvis styringsrenten går opp, så går også Tesla renten opp. Min er også 4,08% nominell

Ved signering 2.34% og første betaling 2.34%. Antok at dette var som tidligere at utgangspunkt følger nibor.

Ampera

Sitat fra: Saberhagen på onsdag 07. desember 2022, klokken 08:21
Sitat fra: Ampera på onsdag 07. desember 2022, klokken 08:00
Sitat fra: odark på tirsdag 06. desember 2022, klokken 11:47
Sitat fra: Ampera på tirsdag 06. desember 2022, klokken 11:19
Da fikk jeg min i går.
Apropo EE serie min var EE954
Hvordan gikk leveringen ? Fornøyd ? Flip or keep ?



Leveringen superb, bilen ble levert hjem. Ingen ulyder , alt så bra ut.
Selges, har jo en 2 mnd gammel M3P , men etter å ha kjørt MYP  så beholder jeg nok M3P :)
Begge bilene har sine positive sider :)
Skal kanskje skrive en kort artikkel etter hvert som jeg kjører begge :)

Kjørte de bilen på en trailer eller kom de kjørende med selve bilen? Spør fordi jeg har også hjemlevering, og tenker at bilen kan bli ganske skitten om de kommer kjørende med bilen. Gir ikke like god mulighet til å se på evnt. feil på bilen.

De kom kjørende med bilen, men bilen  super rent , så kan vare de kjører med trailer nærmest mulig for så å kjøre bilen?
Evt kjører den gjennom vaskeautomat med børster rett før levering ;) hehe 

Peppa gris

Sitat fra: TeslaSY på onsdag 07. desember 2022, klokken 10:13
Ja, jeg fikk den idag, har levering 12.des, må godkjenne nye vilkår på lån (fra DnB) på 4,08% istedenfor 2,34%


Sitat fra: Peppa gris på onsdag 07. desember 2022, klokken 09:05
Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Ikke det som velter lasset, men er 500 kr mer i mnd.

Du har godkjent, eller venter du til levering? Hva er vitsen med kampanjerente om den endrer seg fra utgangspunktet? Dette er jo subsidiert fra Tesla.

ndrsone

Sitat fra: Peppa gris på onsdag 07. desember 2022, klokken 10:26
Sitat fra: TeslaSY på onsdag 07. desember 2022, klokken 10:13
Ja, jeg fikk den idag, har levering 12.des, må godkjenne nye vilkår på lån (fra DnB) på 4,08% istedenfor 2,34%


Sitat fra: Peppa gris på onsdag 07. desember 2022, klokken 09:05
Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Ikke det som velter lasset, men er 500 kr mer i mnd.

Du har godkjent, eller venter du til levering? Hva er vitsen med kampanjerente om den endrer seg fra utgangspunktet? Dette er jo subsidiert fra Tesla.

Den bør vel være billigere enn andre billån fortsatt? Hvis ikke dette er tilfellet så sier jeg takk for meg og flytter lånet, fordi DNB er langt i fra en favoritt.

Lucifer-

Jeg hadde flaks og hentet i slutten av november og fikk 2.34%. Får sikkert en renteoppgang når de nå justerer i desember, men jeg håper jeg slipper unna med det. Den skal vel i utgangspunktet følge markedet, og de pleier vanligvis ikke å sette opp renten med mindre styringsrenten endrer seg.

Dog er det noen misforståelser ute og går her. Renten er ikke subsidiert av Tesla. Det som derimot er tilfellet er at Tesla ikke skal ha noen kommisjon av finansieringspartner når kontrakt blir inngått. Dette gjør at de kan skaffe kundene sinde en bedre rente enn andre leverandører, som igjen skal ha noen av kaka ved evt. finansiering. Renten er ingen kampanje, den er flytende og følger markedet.

Mente også jeg så noe om at finansieringsbeviset bare er gyldig i x-antall måneder, sånn at de står fritt til å justere renten etter denne fristen er utgått.

Myp23

Sitat fra: TeslaSY på onsdag 07. desember 2022, klokken 10:17
Ett spm till alle som har hentet bilen siste dagene, jeg har levering 12.des Drammen, fikk mldg idag for å ha 19'' gemini hjul istedenfor 21'' vinterhjul.
Hva er alternativ ? Kjøpe dekk/hjul fra 3.party er ikke aktuelt på dette kort varsel, og disse dager kan ikke kjøre med sommerhjul.
Noe fornuftig forslag ?

Jeg skal hente bil i Drammen 13.des og endte opp med å avbestille vinterhjul når de ikke kunne levere 21".. Jeg ordnet med dekkmann Drammen å få lagt om til continental vinterdekk på uberturbine felgene og bestilte nye Japan racing felger til sommerdekkene 😀 blir noe dyrere men veldig gromt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA