Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

perove123

Sitat fra: perove123 på onsdag 02. november 2022, klokken 17:08
Har hatt Vin i kildekoden i rundt en uke nå. Er bilen under produksjon eller hva tenker dere?

Har nå fått utleveringstid, 10 november. Gikk fort dette :)

Haggish

Sitat fra: perove123 på mandag 07. november 2022, klokken 16:41
Sitat fra: perove123 på onsdag 02. november 2022, klokken 17:08
Har hatt Vin i kildekoden i rundt en uke nå. Er bilen under produksjon eller hva tenker dere?

Har nå fått utleveringstid, 10 november. Gikk fort dette :)

Da er den vel antakelig registrert alt, det kan du sjekke på vegvesen.no med vin nr ditt
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

ludvigs1

o- 22' Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt 06.22
x- 21' Tesla Model Y LR Hvit/Sort 19"

vegardg

Fikk SMS om å velge utleveringstidspunkt i dag. Måtte ringe inn og avtale tidspunkt da nettsiden ikke viste noen ledige timer. Nå er appen og hjemmesiden oppdatert med dato og tidspunkt. Ikke fått VIN ennå.

Haggish

Det begynner og skje noe nå. 129 MYP registrerte dag, 26 av de hvite og resten sorte. Samt en Plaid og en 2 MYLr. Julen nærmer seg 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

bjheggset

Er det noen som husker når VIN blir synlig på konto? Har tatt utlevering av to nye tidligere, men det har jeg helt glemt.. Kan jo gi den skjulte til forsikringa, men vet jo aldri, plutselig gir de deg en annen bil.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sandvika

Sitat fra: vegardg på mandag 07. november 2022, klokken 17:30
Fikk SMS om å velge utleveringstidspunkt i dag. Måtte ringe inn og avtale tidspunkt da nettsiden ikke viste noen ledige timer. Nå er appen og hjemmesiden oppdatert med dato og tidspunkt. Ikke fått VIN ennå.
Har du fått melding om å akseptere at bilen mangler sensorer?

HOFFERN342

160 Performance registrert i dag så langt - blir mange fornøyde kunder denne uken vil jeg tro Spesielt blant de som har bestilt svart bil!

Haggish

Ja, lite hvite biler kun 10%, men det er vel snart min tur😉. Håper jeg🤪🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Drive

Registreres bilene samme dag som leveringsdatoen?

HOFFERN342

Sitat fra: Haggish på tirsdag 08. november 2022, klokken 15:52
Ja, lite hvite biler kun 10%, men det er vel snart min tur. Håper jeg
Krysser fingrene på et hvitt rush i neste batch

ludvigs1

Ser det er 111 kg forskjell i nyttelasten på min bil og en annen tilsvarende som er registrert tidligere i år, hvor min har 451 kg og den andre har 562 kg nyttelast.

Er det noen som har fått svar på hva som er årsaken til dette?
Min er riktignok ikke registrert enda, men det er den infoen som er lagt inn på SVV sine sider. Synes det er merkelig. Dessuten er differansen på egenvekten også 11 kg hvor min er 2081 kg mens den andre er på 2070.
o- 22' Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt 06.22
x- 21' Tesla Model Y LR Hvit/Sort 19"

Reflektor

Jeg skal hente bil til uka. Fikk en avbestilt bil. Den er registrert i Norge allerede. Står oppført med nyttelast  451 kg på biltilsynets sider.

Barid Bel

Sitat fra: Drive på tirsdag 08. november 2022, klokken 16:00
Registreres bilene samme dag som leveringsdatoen?

Nei, min ble registrert forrige torsdag, skal hente denne uken. Fikk vognkort i posten i dag.
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

k1

Sitat fra: ludvigs1 på tirsdag 08. november 2022, klokken 17:18
Ser det er 111 kg forskjell i nyttelasten på min bil og en annen tilsvarende som er registrert tidligere i år, hvor min har 451 kg og den andre har 562 kg nyttelast.

Er det noen som har fått svar på hva som er årsaken til dette?
Min er riktignok ikke registrert enda, men det er den infoen som er lagt inn på SVV sine sider. Synes det er merkelig. Dessuten er differansen på egenvekten også 11 kg hvor min er 2081 kg mens den andre er på 2070.

Ryktene skal vel ha det til at det er et annet batteri enn tidligere, og som da får en nyttelast på 451kg for å klare en rekkevidde på 514km som oppgitt.
Og det gir jo for så vidt mening, men vi vet ikke da Tesla ikke går ut med slik informasjon pdd.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA