Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

TeslaSY

Ett spørsmål til dere som har fått bil i desember med 19 tommer vinterhjul og lovnad om å bytte til 21 tommer i januar - har noen gjort service bestilling for å bytte hjul ? eventuelt hvordan ?
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

torlie

Sitat fra: TeslaSY på tirsdag 03. januar 2023, klokken 13:06
Ett spørsmål til dere som har fått bil i desember med 19 tommer vinterhjul og lovnad om å bytte til 21 tommer i januar - har noen gjort service bestilling for å bytte hjul ? eventuelt hvordan ?

Jeg la inn i appen 01.01, men ikke hørt noe enda (selv om det står svartid 24t). Ser det står Mobil Service, så aner ikke om de tenker å skifte dette hjemme hos folk.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

TeslaSY

Akkurat nå fikk jeg godkjent fra Tesla, bestilte service fra app'en, fikk dato 26.jan og kost estimat samme som mellomlegg

Sitat fra: torlie på tirsdag 03. januar 2023, klokken 14:24
Sitat fra: TeslaSY på tirsdag 03. januar 2023, klokken 13:06
Ett spørsmål til dere som har fått bil i desember med 19 tommer vinterhjul og lovnad om å bytte til 21 tommer i januar - har noen gjort service bestilling for å bytte hjul ? eventuelt hvordan ?

Jeg la inn i appen 01.01, men ikke hørt noe enda (selv om det står svartid 24t). Ser det står Mobil Service, så aner ikke om de tenker å skifte dette hjemme hos folk.
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

msveen

Etter å ha vært uten leveringsestimat siden november så dukka det plutselig opp «Feb-Mar 2003» i dag. Ser andre med QuickSilver og Trondheim i regnearket har fått dato i februar - håper på det samme snart😁

msveen


Link

Sitat fra: msveen på mandag 06. februar 2023, klokken 14:49
Ingen som mottar performance om dagen?

Ble registrert en god del nye performance-biler i dag.

msveen

Sitat fra: Link på mandag 06. februar 2023, klokken 16:41
Sitat fra: msveen på mandag 06. februar 2023, klokken 14:49
Ingen som mottar performance om dagen?

Ble registrert en god del nye performance-biler i dag.

Kun svarte og hvite eller?


Link

Var visst ikke «en god del»; trodde jeg så flere. Telte seks-sju stykker nå.

msveen

Ser det nå ligger flere Quicksilver til salgs hos Tesla med umiddelbar levering over hele landet, men har enda ikke hørt noe. Usikker på om jeg skal purre da det er interessant å se hva slags nyheter som kommer 1.mars...

siljan

Hvor "farlig" er det å kjøre på sommerdekk på vinteren, er kaldt om dagen i Trondheiem og skal hente bil 13 mars. Tenkte å kjøre rolig (selvfølgelig).

geear

Hvis du kan fortelle meg om det er glatt på akkurat den veien du skal kjøre den 13. mars, så skal jeg svare deg på hvor "farlig" det er å kjøre på sommerdekk.  :laugh:

Radial

Er du i tvil, ta med vinterdekk og skift på stedet. Alt er uansett ditt ansvar som sjåfør.

Er ganske nitrist å ende opp i fronten på en Scania fordi det var ett parti med fryst smeltevann i en skygge.
Eller at skoleveien du kjører på har litt snø, og man ikke klarer stoppe for en unge som faller.

Det er mange faktorer som man må tenke på
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Moas

Virker som noen er optimister hvis de kjører med sommerdekk på dette føre:
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Electric cars in Norway

Ja det er galskap og kan fort medføre avkorting på forsikringen dersom man havner i en bilulykke med sommerdekkene på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA