Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, tor 19. jan 2017, kl. 13:36

« forrige - neste »

AyuCon

Sitat fra: HOFFERN342 på tor 20. okt 2022, kl. 15:18
Da ble vår EDD oppdatert i dag til 01. Desember - 31. Desember opprinnelig var det Januar til Mars neste år... så nå har jeg fått et lite håp om at vi kanskje får bil før momsen slår inn 🥹

Bestilt sent i September 2022 (hvit/sort).

Sent from my iPhone using Tapatalk
Fikk jan-mar på min i dag, samme config bestilt august

msveen

Da endra estimatoren seg plutselig fra nov-jan til mars23-mai23... 😑

kasmir

Sitat fra: kasmir på ons 19. okt 2022, kl. 15:22
Hvit/Svart bestilt 3. September -22.
EDD oppdatert i dag til Jan-Mar 2023

Ble oppringt av Tesla i forrige uke der de håpet på leveranse før nyttår. Jaja....

EDD nå oppdatert til 26/11 - 31/12 :)

Trultefan

Sitat fra: ludvigs1 på tor 20. okt 2022, kl. 15:14
Oppdatert EDD i dag til 07 nov - 23 nov.

Sort/sort med vinterhjul bestilt 06.06.

Nå er det så tett på at du kanskje har fått VIN i kildekode også?
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

førategangtesla

Sitat fra: førategangtesla på ons 19. okt 2022, kl. 21:48
Oktober-desember for meg, bestilt i begynnelsen av juli. Sort-sort med vinterdekk

Nå fikk jeg nettopp nov 19-des 31

Gladtrd

Grå/svart bestilt aug. 2021.
Estimert levering Desember 7 - Desember 31.

Fortsatt håp om bil i år da.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

NOway

:-1: :-1: :-1: :-1: :-1: :-1: :-1:

Også flyttet fra Nov 22 til jan - mars 23.

Ikke bare at de leverer møkka biler med ræva kvalitet, de klarer ikke å levere heller. + Elending kundeservice.

ludvigs1

Sitat fra: Trultefan på tor 20. okt 2022, kl. 17:50

Nå er det så tett på at du kanskje har fått VIN i kildekode også?

Ingen VIN i kildekode enda.
o- 22' Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt 06.22
x- 21' Tesla Model Y LR Hvit/Sort 19"

DagfinnN

Sitat fra: NOway på tor 20. okt 2022, kl. 18:15

Ikke bare at de leverer møkka biler med ræva kvalitet, de klarer ikke å levere heller. + Elending kundeservice.
Helt utrolig at du har bestilt Tesla. Vil du virkelig ha en møkka-bil? Makan!
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

NOway

Vil nesten tippe at de som har ringt inn å klaget over å få bil over nyttår er nå prioritert.

Bil bestilt tidlig sommer. Sort/sort. Ved bestilling garantert levert innen des 22 (tlf Tisla) og mulig oktober - november. Ser flere har fått tidligere estimat selv på senere bestilling.

førategangtesla

Nå blir dette min første tesla (eller elbil generelt) så jeg kan ikke uttale meg om kvaliteten eller hvordan kundeservice er. Men jeg ble litt nysgjerrig på hvorfor du har bestilt tesla hvis de har møkkabiler med ræva kvalitet? Er det for å flippe den?

3rikhansen

Sort/sort bestilt 22/07-22. fikk også endret til jan-mars 2023 i dag. Har hatt nov-des 2022 helt siden bestilling. Kan ny dato ha sammenheng med innbytte? Jeg la inn min model 3 som innbytte. 

Sent from my iPhone using Tapatalk

k1

Sitat fra: NOway på tor 20. okt 2022, kl. 18:19

Vil nesten tippe at de som har ringt inn å klaget over å få bil over nyttår er nå prioritert.

Bil bestilt tidlig sommer. Sort/sort. Ved bestilling garantert levert innen des 22 (tlf Tisla) og mulig oktober - november. Ser flere har fått tidligere estimat selv på senere bestilling.

Slapp litt av, denne EDD er ikke noe som er skrevet i stein. Den kan like gjerne flytte seg tilbake til 2022.
Akkurat denne biten er jo diskutert opp i mente i diverse tråder her, og den eneste fasiten er når du får tildelt VIN, da stemmer estimatet de gir ganske greit. Frem til det, så endres den i hytt og pine. Er det bra? Nei. Men slik er det nå enn en gang, og du kommer ingen vei med å frustrere deg over det.

førategangtesla

Ser at det er registrert en model y performance i dag med lavt VIN 3492, noen dager siden en med vin 11xxx, noen dager før det 2823. Hva grunn er det for at det fortsatt leveres lavt VIN? Dette er vel heller ikke testbilene. Skulle egentlig tro at disse burde vært levert ut for lenge siden.

NOway

Sitat fra: k1 på tor 20. okt 2022, kl. 18:23
Sitat fra: NOway på tor 20. okt 2022, kl. 18:19

Slapp litt av, denne EDD er ikke noe som er skrevet i stein. Den kan like gjerne flytte seg tilbake til 2022.
Akkurat denne biten er jo diskutert opp i mente i diverse tråder her, og den eneste fasiten er når du får tildelt VIN, da stemmer estimatet de gir ganske greit. Frem til det, så endres den i hytt og pine. Er det bra? Nei. Men slik er det nå enn en gang, og du kommer ingen vei med å frustrere deg over det.

Dessverre er egen erfaring at forlenging av est negativt (de kan lettere hevde at dette er meldt kunde ved bestilling), og VIN er også helt rusisk rullet til VIN er knyttet på regnr. I noen tilfeller etter regnr også.

Nå har det seg faktisk sånn at vi har noe som heter rimelig tid i lovtekst som er å regne som typisk 14 dager fra antatt "levering". Og derfor er det viktig at de forholder seg til est tid ved bestilling, ellers kan man i veldig mange tilfeller ha rett til ulike kompensasjoner etter ulike grader av "påført skade hos kunde". https://lovdata.no/lov/1988-05-13-27/§22 bedrift eller https://lovdata.no/lov/2002-06-21-34/§19 privat.

Flere som har fått flere VIN helt opp til utlevering. Helst i forbindelse kunder som ikke henter bil og man får før, eller at de finner større feil ved klargjøring så de ikke kan levere ut bilen som medfører forsinkelse i påvente av ny bil.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA