Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mye har forsvunnet?

Startet av Olee, onsdag 18. januar 2017, klokken 17:05

« forrige - neste »

Olee

Ser at første innlegg i "Recent Posts" er fra tidlig 12. januar.. Har alt som ble postet etter dette forsvunnet?

moderator 2

Hei.

Da er forumet oppe igjen, etter at et script greide å slette innholdet i alle meldinger etter første æ, ø eller å, noe som ga et meningsløst forum.

En "enkel" tilbakerulling, gjorde hele forumet korrupt. Det har desverre tatt litt for lang tid å tilbakestille forumet til slik det var, før oppdateringene begynte. Forumet er imidlertid nå over på ny server, noe jeg har gruet meg til å gjennomføre.

Nå ser det ut til at ting faller på plass. Jeg må sjekke litt på hvordan det har gått med vedlegg, tapatalk etc.

Det som ble skrevet på forumet etter torsdag 12. Januar 2017, klokken 02:12, og frem til forumet ble stengt, ca. 15.00 på torsdagen har gått tapt. Det er jo litt klønete, men slik er det med den saken, og noe jeg tror alle kan leve med.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

gigafactory

Flott at forumet er tilbake, jeg fikk litt abstinenser til tider!

AmocoCadiz

Elbilforum har etterhvert fått stor betydning, både som arena for aktuelle elbilsaker, og som teknisk hjelpeforum for elbilister.
Mye bra innlegg her og mye teknisk kunnskap som er en vesentlig informasjon og referanse som er viktig er tilgjenglig også fremover.

Derfor er det viktig at det er gode, fungerende backup rutiner for dette forumet, særlig tatt i betraktning den størrelse og informasjonsmengde som stadig legges til her.
Det innebærer at backup og oppgraderingsrutiner bør tas på største alvor av elbilforeningen og admin.

Orbit

Mener å ha sett fra tidligere diskusjoner at forumet er drevet kun på hobbybasis. I så fall er det all honnør til admin Lars som nok har hatt noen ekstra ubetalte timer med arbeid, og fått litt flere grå hår.

Så får det være opp til Elbilforeningen om de vil bruke [mer] ressurser på drift av forum....som igjen betyr at vi som medlemmer må hoste opp litt ekstra i medlemskontigent.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bno

Det lever vi fint med Lars. Fint å være opp igjen.

svingen

Fint att det er oppe igjen,godt det var så lite som er borte var litt bekymret en periode her bra jobba Lars :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

elektrolux

Sterkt savnet. Godt å være tilbake. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

moderator 2

Mappe for avatarer og vedlegg er ikke riktig konfigurert, blir nok snart fikset :-)
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

sylwester

Å endre en database og applikasjon som baserer seg på PHP fra ISO8859-1 til UTF8 er ingen triviell sak. Der er mange fallgruver man kan havme i.

Med modenhet finner man ut at testing og backup ikke er så feig som man påsto i ungdommen :-)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Øyvind.h

Takk for innsatsen admin :)
Har savner forumet i nedetiden, spesielt mtp at det gikk ned mens jeg hadde  Model x på prøvekjøring over natten og satt med haugevis av inntrykk jeg ønsket å diskutere med noen!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

moderator 2

Språket for forumet vil bli endret til norsk, men ser det ligger språkfiler basert både på utf-8 og iso inne, da må jeg holde tunga rett i munnen :P , og så var det noen rettigheter og stier som ikke er helt oppdatert. Dermed kjører vi på engelsk foreløpig, så blir det backup og backup, før jeg endrer dette.

Tror imidlertid at forumbrukerne skal få skrive litt ikveld, slik at pågangen for søknader til metadon går ned til normalt nivå igjen.

Ikke prøv å endre språket selv, det kan medføre at innholdet forsvinner foreløpig.
Mao: hvis du ikke kan lese dette, har du ikke tuklet....

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

TB

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 18. januar 2017, klokken 17:53
Nå ser det ut til at ting faller på plass. Jeg må sjekke litt på hvordan det har gått med vedlegg, tapatalk etc.
Sjekka eit utvalg vedlegg, alle eg har testa så langt har fungert.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

cra

Godt å lese at jeg ikke er den eneste som har hatt forumabstinenser!  :o ;D

Synes admin og hjelpere fortjener stor applaus, og håper elbilforeningen ser hvor viktig jobben de gjør er. For min del er i alle fall elbilforum særdeles mye viktigere enn elbil.no. Her er jeg innom flere ganger om dagen, og å miste forumet ville være en katastrofe! Som andre har nevnt ligger her en enorm mengde kunskap man kan nyte godt av, og folk står i kø for å hjelpe om man lurer på noe og/eller trenger hjelp. Har selv fått hjelp til å holde liv i en Think Classic, og håper i løpet av det siste tiåret har klart å være til nytte for en og annen jeg også. :)

At det kan være noe smårusk en stund framover til alle parametere er justert tåler vi fint. Det viktigste er at "nå kan gjengen samles igjen"  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

moderator 2

Vil bli litt tweaking av temaet for forumet fremover.

Forumet har ligget hos samme serverselskap fra rundt 2004 og frem til forrige uke. Forumet lå tidligere sammen med elbil.no under elbil.no sine sider, så ble elbil.no sine nettsider flyttet, mens forumet ble liggende. En stund rundt 2008 lå det under domenet parat24.no, mens elbilforeningen grublet på om de skulle ha et forum i det heletatt.

Dermed er det noen adresser til bilder/logoer etc. det må ryddes opp i. Dette skal imidlertid ikke gå utover funksjonen til forumet, og vi kjører live mens dette foregår.

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA