Tesla`s canadiske fanclub

Startet av DrNox, mandag 09. januar 2017, klokken 10:11

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Måkemannen

Kanskje merkelig, men det er nå ganske menneskelig å gi etter for følelsene når man "utsettes" for lekre Teslaer nesten hele tiden.

Han sprakk rett og slett.

trykkertor

Ja, det skjønner jeg jo sånn sett. Men ble han helt blendet også?
I videoen sier han at hans Model X er "flawless".
Det første jeg reagerte på da han gikk mot bilen er at førerdøren ikke følger linjen til bakdøren.
Så dørhåndtakene som skal fremstå som én stripe, har et tydelig "trappetrinn" i forskjell.
Tror kanskje jeg hadde funnet flere ting som gjorde at bilen ikke hadde vært "flawless" for mitt vedkommende. Men i rusen over ny bil er det vanskelig å fange opp. Og hvis han i tillegg er vant til "amerikansk standard" med hensyn til paneler, så oppleves det helt sikkert innafor.

Uansett. Liker å følge litt med på videoene deres, og kanskje det at han nå har en Model X gjør han litt mer objektiv/kritisk på Model 3. I beste mening.

Knut Røe

Spørsmålet er, fins det noe sånt som en flawless Tesla?

Øyvind.h

Sitat fra: tiger`n på fredag 22. desember 2017, klokken 01:05
Spørsmålet er, fins det noe sånt som en flawless Tesla?
Tvilsomt :)
Tesla surfer på å være eneste familiebil-produsent med et brukbart produkt pt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

DrNox

Trevor kjøpte seg altså en X. Men fremdeles en Tesla.

Jeg ble interessert i Tesla etter fremvisningen av TM3. Grunnen var at her kom Tesla med en nytt produkt som skulle koste ca300k og var bedre enn alt annet. Nå har den altså ikke kommet enda, pluss at man må sikkert vente 6-12mnd til...alt etter hvilken TM3 man vil ha. At noen kunder i de forskjellige land er redde for at subsidier skal falle bort, er forståelig. Tesla kunde er man jo uansett om man velger S, X eller 3. X-kundene er vel kanskje de beste for Tesla? Trevor er altså en god Tesla-kunde.

Counterpointer

Vi kan vel gå litt i detalj her. Trevor hadde leasing på en bil som gikk ut nå snart. Det er en god stund til han kan få en Model 3. Det er nok en viktig bit.
Alikevel litt rart at en av frontfigurene i Model 3 klubben kjøper en annen model etter at han grundig har testet et eksemplar av model...

DrNox

Jeg er med på alle vinklingene her. Men kan vi egentlig forvente at Trevor skal ta et valg som ikke passer hans egen situasjon? Burde han være forpliktet til å kjøpe TM3? Er fornøyd med Trevor så lenge han driver youtube-klubben sin og at det ikke finnes kommersielle krefter bak hans beslutning. At han fikk model X til en helt annen pris enn oss vanlige kunder. Men på den annen side så har han vel fortjent en belønning fra Tesla?

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 23. desember 2017, klokken 15:31
Vi kan vel gå litt i detalj her. Trevor hadde leasing på en bil som gikk ut nå snart. Det er en god stund til han kan få en Model 3. Det er nok en viktig bit.

Så sant så sant dette. Men han grunnga også kjøpet med at han faktisk mente han trengte den ekstra plassen i Model X, og at Model 3 egentlig ville blitt for liten. samt at spesielt kona foretrakk den høyere sittestillingen i en SUV. Hadde det ikke vært for det så burde det naturlige valget for en Model 3 fan som ikke kunne vente lengre heller vært en Model S.

Så altså, en leder av en fan klubb for Model 3 har altså funnet ut at Model 3 ikke er rett bil for ham og hans familie.  Får meg nesten til å lure på om de har fått solgt så mange t-skjorter etc. at han følte at han kunne gå ett "hakk" opp i prisklasse på bilen han kunne kjøpe ;)

... merker meg også at en av hans første tweets etter kjøpet var en oppfordring til å bruke hans refer-code. Satser han på å komplementere Model X med en Roadster? :p
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på lørdag 23. desember 2017, klokken 23:18
....Får meg nesten til å lure på om de har fått solgt så mange t-skjorter etc. at han følte at han kunne gå ett "hakk" opp i prisklasse på bilen han kunne kjøpe ;)

... merker meg også at en av hans første tweets etter kjøpet var en oppfordring til å bruke hans refer-code. Satser han på å komplementere Model X med en Roadster? :p
Du er nok inne på et godt tilleggspoeng her. La også merke til referal code.
Er nok inspirert av Ben Sullins.....

georglu

Sitat fra: knut.aulie på søndag 24. desember 2017, klokken 01:14
Du er nok inne på et godt tilleggspoeng her. La også merke til referal code.
Er nok inspirert av Ben Sullins.....

Funker fortsatt referrals etter nyttår? Jeg trodde de skulle avslutte programmet ved nyttår, men mulig jeg har misforstått.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

geear

tesla.com: "Tilhørende bestilling må legges inn mellom 19. mai 2017 og 31. januar 2018."

DrNox

georglu

Er det bare meg som er litt bekymret for at Model 3 kan være litt underdimensjonert for (super-)kaldt vær? Mitt inntrykk er at Model 3 blir mer påvirket av kaldt vær enn Model S og X siden den ikke har batterivarmer. Kjipt hvis en god og kald norsk vinter skulle gjøre rekkevidden til det minste batteriet for kort.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

OleJA

Tydeligvis ikke helt feilfrie dørhåndtak på Model 3 heller :-/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA