Tesla`s canadiske fanclub

Startet av DrNox, mandag 09. januar 2017, klokken 10:11

« forrige - neste »

Counterpointer

YouTubere må alltid vurderes nøye i forhold til hva de anbefaler og presenterer. Ekstremt mye produktplassering og betalt info.
Kan likevel være gode kilder til informasjon hvis det kommer fra flere steder som ikke har samme opphav.
Trevor var litt bedre enn gjennomsnittet, nå er han som de fleste andre.

Knut Røe

Problemet med Tesla er at det er ekstremt mye fanboys. Vesentlige deler av innhold som legges ut er regelrett bullshit. Her har man haussere og folk som tigger om "referrals" som er Tesla sitt program for å fostre fanboys. Flere folk har fått både 2 og 3 biler gratis.

Counterpointer

Sitat fra: tiger`n på tirsdag 27. februar 2018, klokken 18:35
Problemet med Tesla er at det er ekstremt mye fanboys. Vesentlige deler av innhold som legges ut er regelrett bullshit. Her har man haussere og folk som tigger om "referrals" som er Tesla sitt program for å fostre fanboys. Flere folk har fått både 2 og 3 biler gratis.
Når du tar opp dette så stemmer nok det etter min oppfatning også. Tesla har en stor fanskare, antagelig større enn de fleste andre. Men de er ikke alene og det er andre fans som er enda mer aggressive . Nevner Android vs Apple som et eksempel.

Det som er viktig å merke seg er at det er også en viss andel «anti Tesla» krefter som i sterk grad polariserer tilstanden. I tillegg er det mye lobbyvirksomhet fra oljebransjen m.fl som presenterer sterkt vektet propaganda.

Det må også tas med i helhetsbildet.

daktari

YouTube, blogger og andre influencers må alltid tas med en klype salt. Markedsføring...
Uansett er dette henvisningsprogrammet en billig og smart markedsføring for Tesla, som forøvrig ikke hittil har hatt noen andre reklamekampanjer. En Roadster i bytte mot millioner av youtube-minutter. Jeg er også usikker på hvorvidt de har pressevisninger slik de andre firmaene, der journalister flys til et eksotisk sted for testkjøring, god mat og drikke etc.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

georglu

Jeg har ikke så store problemer med at youtubere får en eller flere Tesla-biler gratis så lenge de lever godt materiale regelmessig (Now You Know er en kanal jeg er veldig fan av og gleder meg til de får levert en Semi, som de selv kjøper, og en Roadster, som de får gratis). Jeg har flere kanaler jeg følger og noen av dem støtter jeg også via Patreon. Trevor var en av disse, men jeg har nå trukket støtten tilbake. Ikke så mye pga spam, men mest fordi det har vært lite nye og spennende videoer fra ham på en stund. Jeg er fortsatt abonnent, men forventer ikke det største fra ham/dem fremover. Om det tar seg opp igjen, så kan det tenkes at jeg aktiverer Patreon-støtten igjen.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

cra

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 18:05
YouTubere må alltid vurderes nøye i forhold til hva de anbefaler og presenterer.

Word! Dersom de er negative kan man stole mer på dem; da snakker de av egen erfaring. Skryt kan like godt være kjøpt og betalt som ærlig ment og må ofte tas med en god klype salt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rolf Gjerdsjø

Fulgte Model 3 Owners Club mye en periode, men jeg også har gått litt lei. Mye utenom Model 3 (og Tesla i det hele tatt), og det virker som gutta har slitt litt med å finne sin plass blandt Tesla-Youtuberne. Personlig er de mest interessante kanalene å følge på DuRøret akkurat nå Transport Evolved (https://www.youtube.com/user/transportevolved) og Tesla-Bjørn.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Counterpointer

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på onsdag 28. februar 2018, klokken 14:51
Fulgte Model 3 Owners Club mye en periode, men jeg også har gått litt lei. Mye utenom Model 3 (og Tesla i det hele tatt), og det virker som gutta har slitt litt med å finne sin plass blandt Tesla-Youtuberne. Personlig er de mest interessante kanalene å følge på DuRøret akkurat nå Transport Evolved (https://www.youtube.com/user/transportevolved) og Tesla-Bjørn.
Enig. Transport Evolved er proffe og fremstår redelige.
Bjørn er jo bare seg selv, men han er jo også tydelig sponset og har mye produktplassering.
Fully Charged er kvalitetskanal, men de er overveiende positive og litt lite kritiske.

Sånn kan en fortsette. Har ikke droppet Model 3 owners club enda, men det nærmer seg....

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 28. februar 2018, klokken 19:37
Enig. Transport Evolved er proffe og fremstår redelige.
Bjørn er jo bare seg selv, men han er jo også tydelig sponset og har mye produktplassering.
Fully Charged er kvalitetskanal, men de er overveiende positive og litt lite kritiske.

Sånn kan en fortsette. Har ikke droppet Model 3 owners club enda, men det nærmer seg....

Strengt talt enig på alle punkter. Men vil legge til at jeg har inntrykk av at både Bjørn og Fully Charged er svært klare på hva som er sponset samt at det ikke ser ut til å ta helt overhånd. Og da er det helt greit etter mitt skjønn.

Har jo ikke noe i mot at de som driver med dette kan tjene litt penger på det de driver med, men det gjelder å holde det balansert og ikke gå over den fine linjen. Og der kan jeg vise til ett tidligere innlegg i denne tråden: ;)
Sitat fra: Øggen på tirsdag 27. februar 2018, klokken 08:31
It`s Greed, just good old fashion Greed.......
Model S 85D

JorEl

Edit: (Litt) :) Bedre enn ingenting

https://www.youtube.com/watch?v=dnCg9frn-GU
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

JorEl

JorEl

JorEl

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA