Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading nye 2017 e-golf

Startet av HEL, torsdag 05. januar 2017, klokken 07:41

« forrige - neste »

HEL

ved hjemmelading, hvilke muligheter finnes? er det et opplegg ala zoe eller er det bare vanlig kabel til stikkontakt?
Hvor lang tid tar en full-lading hjemme?
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

elektrolux

Lurt å se det litt ann.

Rask regning sier at original ladekabel gir deg nok lading til å kunne kjøre ca 300 km / døgn.

Trenger du raskere lading kan du komme opp i ca 400 km/ døgn med en 16A ladestasjon eller ladekabel.

Ladestasjon er anbefalt for fast bruk hjemme. En med 5m kabel til bilen koster 5190.- hos oss.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/ratio-6-10-16a-1f-ladestasjon-5m-rett-kabel-t-1?tm=ladestasjoner
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

geear

Sitat fra: HEL på torsdag 05. januar 2017, klokken 07:41
ved hjemmelading, hvilke muligheter finnes? er det et opplegg ala zoe eller er det bare vanlig kabel til stikkontakt?
Hvor lang tid tar en full-lading hjemme?
Gammel tråd det her, men offisielle opplysninger sier 17 timer på medfølgende ladekladd for schuko (vanlig stikk).

Det er ikke noe ZOE-greier på e-Golf.

Hyperstress

Den skal kunne lades med 7,2kW. Får en med kabel for dette? 

Edit: eller er type 2 kabelen tykk nok til denne effekten?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Rumshot

Har TN400 nett, er det mulig å gå all inn å legge en 3-fase kurs inn til en veggboks som kan lade 22kw 11kw 7,2kw etc? eller må dette være en en fase? har ikke peiling på el.greier

Vil en kunne lade nye egolf med 7,2 kW fra en 3 fases kurs på 400V 32A ? dette blir vel 22kw er vel spørsmålet mitt

Knut Røe

Perfekt å legge opp en sånn kurs med stasjon. Lader alt som finnes da. Pass på å ta med type 2 støpsel så andre kan plugge inn andre typer biler også.
Golfen vil kun bruke 1 fase og 32 ampere da den ikke har 3 fase lader.

Rumshot

Men kan man ha 3 fase til boksen? så blir dette omgjort til spiselig suppe til e golfen ?
Hvis jeg må legge 1 fase kurs føler jeg det er litt bortkastet med tanke på framtiden

jkirkebo

Sitat fra: Rumshot på lørdag 22. april 2017, klokken 00:05
Men kan man ha 3 fase til boksen? så blir dette omgjort til spiselig suppe til e golfen ?
Hvis jeg må legge 1 fase kurs føler jeg det er litt bortkastet med tanke på framtiden

Du kan legge 3-fase til boksen men eGolfen vil bare bruke en av fasene siden den har 1-fase lader. Legger du ut 3x16A (11kW) så vil eGolfen lade med 1x16A (3.7kW). Legger du ut 3x32A (22kW) vil eGolfen lade på 1x32A (7.4kW). Du kan ikke legge ut en 11kW kurs og lade på 7.4kW, du må se på strømstyrken og ikke effekten. Ladestasjonen gjør ikke noe med strømmen, den bare videreformidler den til bilen og så er det bilen som bestemmer hvordan den skal trekke strøm (strømstyrke inntil det pilotsignalet tillater og 1 fase eller 3 faser (evt. 2 faser i tilfellet Tesla på 230V 3-fase)).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rumshot

Takker =)

Har du peiling på hvilke kabel man som regel trenger da? 4 eller 5 ledere og 6mm2 eller 10mm2 ?

jkirkebo

Sitat fra: Rumshot på lørdag 22. april 2017, klokken 01:44
Takker =)

Har du peiling på hvilke kabel man som regel trenger da? 4 eller 5 ledere og 6mm2 eller 10mm2 ?

5-leder. Som regel bør 5G6 være godt nok, men i enkelte tilfeller kan 5G10 kreves. Elektriker kan beregne dette.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sunshine

vi har også bestilt nye e-golf nå så ser også på lademulighetene. Skjønt at vi ikke trenger å investere i ladestasjon før vi ser hvordan behovet blir.Har 16A og 3-fas ut i garasjen
Så regner med at vi kan lade med vanlig kabel på det (slik jeg skjønte når jeg spurte her inne) Men vi får sjekke litt nærmere,tar vel litt tid før bilen er her. Mange kompiser som er elektrikere så høre litt med de :)

petterlien

Jeg har trefas 20A som ladekurs med en Garo ladestasjon. Med type 2- kabelen som fulgte med kan jeg lade med 2x16A (7,2kW). I følge teknisk avdeling hos Møller takler den nye e-Golfen 1x32A eller 2x16A (fra L1 og L2).

elektrolux

Kan du bekrefte dette?

Mye forvirring omkring dette med 2 fase lading av nye e-Golf.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

petterlien

Sitat fra: elektrolux på torsdag 18. mai 2017, klokken 22:04
Kan du bekrefte dette?

Mye forvirring omkring dette med 2 fase lading av nye e-Golf.

Ja, har ladet sånn siden jeg fikk bilen! Lurte heldig selv, da jeg kan lese av strømtrekk per fase med den nye måleren i huset. Trodde først den viste feil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA