Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Renault Kangoo

Startet av ElDino, onsdag 08. desember 2010, klokken 07:19

« forrige - neste »

Ken

Du må nok fjerne turboen fra Mercedesen  ;D
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lanber

Det går ann å få rekkevidde om vinteren også.

Forleden dag, en fin dag med tørre veier, sol, medvind, plussgrader og varme batterier, kjørte jeg 70,3km på 87% lading med gjennomsnittshastighet tett på 70kmt/t.
Måtte hente i barnehagen og startet med 99% (vs 105 full). 

Det vogntoget som jeg slipstreamet helt fra Dyreparken til Grimstad var nok ikke like imponert. Jeg takker uansett for hjelpa!

Ando

Hei Lanber

Det virker som om du har en del erfaring med Kangoo. Kunne du sendt meg en privat melding med mail eller telefonnummer? Jeg vurderer en slik bil, men skulle gjerne visst litt mer om hva jeg bør se etter og vite før eventuell anskaffelse.

På forhånd takk.

Bor i Asker. Kjører i-Miev hver dag tur retur Oslo

elektrolux

Slik info bør alle få, ikke bare Ando. ;)

Det jeg har funnet ut om Kangooen er at Renault bommet på elektrisk isolasjon av traksjonsbatteriet. Dermed ble det mye isofeil.

I tillegg bruker Kangoo luftkjølte blokker, plassert på forskjellige steder i bilen. Det betyr igjen forskjellig temperatur på cellene, noe som igjen gjør det vanskelig å ballansere disse skikkelig.

Renault valgte etter noen år å betale eierene tilbake kjøpesummen mot å få bilene tilbake. Dermed gikk de fleste Kangoo'ene tilbake til Renault
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ando

Takk for info.

Det er som du skriver få av disse bilene og derfor ikke lett å finne matnyttig informasjon. Skummelt med tanke på å få tak i deler og kyndig hjelp.
Bor i Asker. Kjører i-Miev hver dag tur retur Oslo

Ando

Er det forresten noen som vet hvor man kan finne instruksjonsboka til Kangoo?
Bor i Asker. Kjører i-Miev hver dag tur retur Oslo

EL-Piano

#36
Jeg har et løsbladsystem med svært dårlige kopier av original manualen som jeg fikk fra Enviro da jeg kjøpte bilen. Jeg har skannet disse sidene, men filen blir for stor å legge ut her på forumet. Send meg en melding så skal du (og andre) få den på mail eller hente den via min "Drop Box".

Jeg har eid en Kangoo Elect'cite 2001 - og var en av de som hevet kjøpet og fikk igjen penger fra Renault. Min første Kangoo hadde Bilia på Økern serviceansvar for - og det ansvaret var ikke tilstedeværende.
Jeg hadde kontrakt på en ny Think, men de sviktet med levering.
Jeg hoppet derfor på en ny Kangoo - en Elect'road 2004, bygget om til 5 seter og med Range Extender. Det var Range Extenderen som gjorde utslaget og ikke minst at Enviro er ansvarlig for service og deler. Enviro har gjort en bra jobb med isolasjonsproblemet og yter super service for min del (batteriservice etc).  Topp med bil i "full size" med gooood plass til 5 voksne og masse bagasje (går selvfølgelig utover ytelsen å fylle opp, men har jo innebygget strømaggregat - så jeg kommer alltid dit jeg skal uten å planlegge lading i forkant!). Ved gjennomtenkt bruk av Range extenderen belaster jeg ikke batteriene så mye, noe som har gjort at jeg kunne kjøre hver dag under kuldeperiodene i hele vinter (Med en viss forurensing, dessverre). Jeg vet at mange ble anbefalt å parkere i den kaldeste perioden.
Tesla Model Y LR oktober 2021
Tesla M3 september 2020
Nissan Leaf juli 2012 -
Renault Kangoo - 2004 m/Range Extender kjøpt 2009 brant i april-12
Renault Kangoo - 2001 kjøpt nov 2003

Elmo

Sitat fra: EL-Piano på lørdag 30. april 2011, klokken 14:08
Jeg har et løsbladsystem med svært dårlige kopier av original manualen som jeg fikk fra Enviro da jeg kjøpte bilen. Jeg har skannet disse sidene, men filen blir for stor å legge ut her på forumet. Send meg en melding så skal du (og andre) få den på mail eller hente den via min "Drop Box".

Send den gjerne til meg og (ref PM), så skal jeg legge den et sted på nett og lenke dit fra elbilforum.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cra

Sitat fra: Elmo på søndag 01. mai 2011, klokken 12:32
Send den gjerne til meg og (ref PM), så skal jeg legge den et sted på nett og lenke dit fra elbilforum.

Tør jeg foreslå bittorrent? :)  Da slipper man å hoste fila en bestemt plass, og alle kan spare (utgående) båndbredde.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA