Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Renault Kangoo

Startet av ElDino, onsdag 08. desember 2010, klokken 07:19

« forrige - neste »

Lanber

Ville ikke hatt for store forhåpninger om den Tazzen før vinteren gir seg. Hører samtlige står

ElDino

Sitat fra: Lanber på onsdag 08. desember 2010, klokken 17:10
Ville ikke hatt for store forhåpninger om den Tazzen før vinteren gir seg. Hører samtlige står

>:(
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

El rayo

Sitat fra: ElDino på onsdag 08. desember 2010, klokken 17:27
Sitat fra: Lanber på onsdag 08. desember 2010, klokken 17:10
Ville ikke hatt for store forhåpninger om den Tazzen før vinteren gir seg. Hører samtlige står

>:(
Tazzari-eiere er modige pionerer som er med på testing i uvanlig kalde forhold. Det kan dere være stolte av!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

#18
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 08. desember 2010, klokken 13:16
I Bankveien (nedkjøring ved siden av Sparebank-1 Asker, http://goo.gl/maps/jM5W) er ladepunktet midt i øverste plan (er det to plan?). En vanlig stikkkontakt oppe på veggen, men ingen reservert plass for elbil.


Jeg er overrasket hvis det ikke er lademuligheter på Liertoppen...

Thomas

Bruk http://www.ladestasjoner.no/ Ser at til-og-med bildet mitt fra Liertoppen ligger der :-) Zoom ut på kartet ved å klikke på minustegnet-i-firkant eller bruk skyveren oppe til venstre på kartet. Flytt kartet i vinduet ved å holde venstre museknapp nedeog dra i ønsket retning til avreise- og ankomststed synes. De blå bolblene viser ladestasjoner. Klikk på ønsket boble for mer info.

Ladestasjoner.no er enkelt å bruke når man kjenner gangen i kartbruk på nettet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

ElDino

Enviro ba meg koble av batteriet i håp at det kan nullstille bilen, men det hjalp ikke....  Leiebil som funker ikke... >:(

Lurer på om det er smart å satse på elbil i norge... Først Tazzari og nå Kangoo
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

elektrolux

Sitat fra: ElDino på torsdag 09. desember 2010, klokken 15:07
Lurer på om det er smart å satse på elbil i norge... Først Tazzari og nå Kangoo

En "prototype" og en som ble trukket tilbake av fabrikken er feil biler å bassere en slik uttalelse på.

PSA eller Think har biler som er ganske så driftsikre, bare batteriene får strm og vann i tide.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lanber

Kangoo er fine biler, litt for mye ingeniør løsninger som ikke er kvalitetssikret. De gikk ut av produksjon i 2004 (?) så det er jo ikke nye biler dette er snakk om.
Nye EL Kangoo kommer vel ikke før om et drøyt år.

Jeg klager ikke og Kangooen min funger fint nå når den er isolert for overledning. 


ElDino

Bilen startet idag mens jeg hadde  Tone fra Enviro på tlf :) 

Merkelige greier...

Men det er ikke kaldt idag heller..  -5 ..
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

Elmo

Sitat fra: ElDino på fredag 10. desember 2010, klokken 15:33
Bilen startet idag mens jeg hadde  Tone fra Enviro på tlf :) 

SnåsaDamen  ??? :o :D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ElDino

Har satt inn en byggtørker, som går på halv styrke, bak i bilen.. Kanskje det hjelper å varme opp batterier litt...
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

Lanber

Batteriene ligger under bilen.
Har ikke hatt problemer med mine NiCd under kulda hvis du ser bort fra dårligere rekkevidde

ElDino

Sitat fra: Lanber på fredag 10. desember 2010, klokken 17:44
Batteriene ligger under bilen.
Har ikke hatt problemer med mine NiCd under kulda hvis du ser bort fra dårligere rekkevidde

Vet du hvorfor nålen på ecometer viser til toppen av grønne feltet hele tiden? Når bilen står stille og "tenningen" er på? Må kjøre i gule feltet hele tiden..
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

Lanber

sjekk epost og ring meg, så snakker jeg deg gjennom hva du skal gjøre.

andreas

Lanber

I dag har jeg vært ute sammen med en kar og kjørt gjennom løypa til Rally Grimstad.
Vi brukte vel ca 3 timer på dette i en ganske så ny Porche Cayenne.

Når jeg etterpå skulle kjøre hjem med mitt hvite EL lyn måtte jeg stoppe etter 200m for å sjekke om at det ikke var tomt for luft i dekkene, som om jeg kjørte rett på stålet. Så stor var forskjellen in kjørecomfort! Og det enda med Porchen oppsatt på performance i hjulopphenget.
Den litt friske aksen fra 0 som vi alle vet EL biler har opplevdes nå som sirup, trodde oppriktig at noe var galt :-)

elektrolux

Hadde samme følelsen etter ferituren i Mercen. Trodde jeg hadde problemer med batteriene. Alt gikk så tregt.

Etter et par dager hadde jeg psyket meg ned igjen til å oppleve Elbilene som spreke nok.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA