Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får du din Ampera-e levert ?

Startet av elmu, tirsdag 27. desember 2016, klokken 09:43

« forrige - neste »

1Ampera



Jeg fikk Mail om onstar aktiv 11.05, bil registrert dagen etter. Jeg hadde myOpel konto fra før.

Lykke til med ny bil.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Tellus

Sitat fra: Tellus på lørdag 17. juni 2017, klokken 21:34
For noen uker tilbake aktiverte jeg MYOPEL kontoen og i dag fikk jeg mail som bekreftet at OnStar tjenester nå er tilgjengelig.

Antar dette kan tyde på at levering nærmer seg. Hvor lang tid gikk det fra dere som har fått bil fikk beskjed om at OnStar er tigjengelig til dere fikk bilen utlevert ?

Da  fikk jeg bekreftet at bilen er hos forhandler i Oslo. Tydligvis blir OnStar aktivert først når bilene kommer til Norge.
Utlevering denne uken en gang  :)

Da ble det junilevering likevel  ;D

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på mandag 19. juni 2017, klokken 21:25
Sitat fra: Tellus på lørdag 17. juni 2017, klokken 21:34
For noen uker tilbake aktiverte jeg MYOPEL kontoen og i dag fikk jeg mail som bekreftet at OnStar tjenester nå er tilgjengelig.

Antar dette kan tyde på at levering nærmer seg. Hvor lang tid gikk det fra dere som har fått bil fikk beskjed om at OnStar er tigjengelig til dere fikk bilen utlevert ?

Da  fikk jeg bekreftet at bilen er hos forhandler i Oslo. Tydligvis blir OnStar aktivert først når bilene kommer til Norge.
Utlevering denne uken en gang  :)

Da ble det junilevering likevel  ;D

Åpenbart ikke junilevering på meg.
10 dager siden sist jeg hørte noe og da stod bilen fortsatt i Zeebrügge. Der har den vært i minst en måned.
Service og oppfølging er bare så hjelpesløst elendig at det finnes Ikke ord.

Jakal

Stikkkontakt, må si jeg føler med deg. Surt å se at andre som bestilte flere uker etter deg allerede har fått bilen, og merkelig at det i en storby som Bergen (med tilsvarende antall bestilte biler...) skjer det jeg antar er en skjevprioritering. Vet du hvor mange Amperaer som er registrert i Bergen pr dato, og om det er levert ut noen med samme spesifikasjon som din?

Stikkkontakt

Sitat fra: Jakal på torsdag 22. juni 2017, klokken 20:32
Stikkkontakt, må si jeg føler med deg. Surt å se at andre som bestilte flere uker etter deg allerede har fått bilen, og merkelig at det i en storby som Bergen (med tilsvarende antall bestilte biler...) skjer det jeg antar er en skjevprioritering. Vet du hvor mange Amperaer som er registrert i Bergen pr dato, og om det er levert ut noen med samme spesifikasjon som din?

Det vet jeg ikke, men bilen er blå med beghe pakkene. Identisk med den ene som ble levert 16.mai. Den var for øvrig bestilt 16.september.

e-Golf

Stikkontakt, det er pr i dag registrert 37 Ampera-E i Bergen, spesifikasjonene vet jeg ikke.

Kilde: http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Opel%20Ampera-e&mnd=%25&year=%25

Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

Stikkkontakt

Sitat fra: e-Golf på torsdag 22. juni 2017, klokken 22:29
Stikkontakt, det er pr i dag registrert 37 Ampera-E i Bergen, spesifikasjonene vet jeg ikke.

Kilde: http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Opel%20Ampera-e&mnd=%25&year=%25

11 blå i Bergen. De fleste har vel begge pakkene

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 22. juni 2017, klokken 22:45
Sitat fra: e-Golf på torsdag 22. juni 2017, klokken 22:29
Stikkontakt, det er pr i dag registrert 37 Ampera-E i Bergen, spesifikasjonene vet jeg ikke.

Kilde: http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Opel%20Ampera-e&mnd=%25&year=%25

11 blå i Bergen. De fleste har vel begge pakkene
Husk at blå er både sølvblå og vanlig blå

Ipadjove

Har ikke sjekket listen, men obs på at 'blå' kan være både BLÅ og den gråblåaktige.

ELDavid


brako79

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 22. juni 2017, klokken 22:45
Sitat fra: e-Golf på torsdag 22. juni 2017, klokken 22:29
Stikkontakt, det er pr i dag registrert 37 Ampera-E i Bergen, spesifikasjonene vet jeg ikke.

Kilde: http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Opel%20Ampera-e&mnd=%25&year=%25

11 blå i Bergen. De fleste har vel begge pakkene
Så en blå på en kjøretøyfrakter på sandsli i kveld.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Stikkkontakt

Sitat fra: brako79 på fredag 23. juni 2017, klokken 00:13
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 22. juni 2017, klokken 22:45
Sitat fra: e-Golf på torsdag 22. juni 2017, klokken 22:29
Stikkontakt, det er pr i dag registrert 37 Ampera-E i Bergen, spesifikasjonene vet jeg ikke.

Kilde: http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Opel%20Ampera-e&mnd=%25&year=%25

11 blå i Bergen. De fleste har vel begge pakkene
Så en blå på en kjøretøyfrakter på sandsli i kveld.

❤️

Trond.m

Sitat fra: ELDavid på fredag 23. juni 2017, klokken 00:06
Synes at det er dårlig svingradius  på den? Noen andre som har samme oppfattelse?
Den er vel omtrent som andre forhjulsdrevne biler føler jeg. Så formet som er vant til bakhjulsdrevne biler så krever det litt tilvenning med stor svingradius. Forskjellen til i3 er enorm  ;)

Counterpointer

Sitat fra: TM på fredag 23. juni 2017, klokken 08:19
Sitat fra: ELDavid på fredag 23. juni 2017, klokken 00:06
Synes at det er dårlig svingradius  på den? Noen andre som har samme oppfattelse?
Den er vel omtrent som andre forhjulsdrevne biler føler jeg. Så formet som er vant til bakhjulsdrevne biler så krever det litt tilvenning med stor svingradius. Forskjellen til i3 er enorm  ;)
Har ikke nødvendigvis noe med forhjulsdrift å gjøre, min Soul hadde ekstremt mye bedre svingradius. Tror den nesten er i klasse med i3 (som på grunn av bakhjulsdrift har naturlig gode forutsetninger)

Det er en stor overgang til Ae som er ganske dårlig.

Krisw

Hentet min svarte Ampera-e på tirsdag. Selv om det har vært litt lite informasjon underveis de siste 9 månedene, så stemmer jo utleveringsdatoen akkurat med hva jeg ble lovet i september.

Hyggelig var det også at jeg fikk med type 2-lader, dekk rep.sett, førstehjelpsskrin og en glassdrikkeflaske fra Hadeland med Ampera-e termotrekk.

Har så langt kjørt omlag 150 kilometer, og er svært godt fornøyd. I dag legger vi ut på første lengre tur. Det blir til hytta, ca 120 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA