Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Scan My Tesla: CANBUS Android-app

Startet av amund, lørdag 03. desember 2016, klokken 21:53

« forrige - neste »

amund

Sitat fra: Cirion på søndag 04. desember 2016, klokken 21:19
Hvor legger jeg inn koden? Får bare opp kjøp for 99kr.

I menyen til venstre står det 'redeem', klikk der.


Ny versjon ute, testet med et adapter jeg fikk låne som ligner på Muffin sin. Den oppførte seg litt annerledes enn min (Kjell & Company), men nå fungerer begge hos meg ihvertfall.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Veggen

#16
Nå fungerte det ja, masse fin info  :)

amund

Så bra, da er vi i gang! Sjekk menyknappen, der er det også litt småsnacks. Du kan velge en og en verdi og slette, flytte osv. Sortering.

Hvis mange (alle?) får den til å virke kan jeg konsentrere meg om nye features, har allerede begynt på logging. Tenkte å prøve å eksportere til CSV, er det interessant tro?
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Lynet

#18
Logging er helt klart meget interessant :-)
Men først er det viktigst å få den til å virke, for det gjør den ikke hos meg. Heller ikke med siste oppdatering. Legger ved bilde av min ELM-327 som virker upåklagelig med Leaf-spy og TM-spy.

Edit: Prøvde også med min gamle Sony Xperia V, virket heller ikke der.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

amund

Sitat fra: Lynet på søndag 04. desember 2016, klokken 22:32
Logging er helt klart meget interessant :-)
Men først er det viktigst å få den til å virke, for det gjør den ikke hos meg. Heller ikke med siste oppdatering. Legger ved bilde av min ELM-327 som virker upåklagelig med Leaf-spy og TM-spy.

Edit: Prøvde også med min gamle Sony Xperia V, virket heller ikke der.

Har du et screenshot, eller kan du beskrive hva som skjer? Den nye versjonen er nemlig ganske verbal, den dumper alle kommandoer og svar fra bluetuten på skjermen.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Øggen

Hallais.
Treng ej kabel i tillegg til OBD2 adapteret? Ken selge det?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Muffinman


Zanka

Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

petersv

Sitat fra: Øggen på søndag 04. desember 2016, klokken 23:04
Hallais.
Treng ej kabel i tillegg til OBD2 adapteret? Ken selge det?

Jeg har kabler av gamletypen,  og snart nye typen. Send Pm.

GOS

Sitat fra: petersv på mandag 05. desember 2016, klokken 06:50
Sitat fra: Øggen på søndag 04. desember 2016, klokken 23:04
Hallais.
Treng ej kabel i tillegg til OBD2 adapteret? Ken selge det?

Jeg har kabler av gamletypen,  og snart nye typen. Send Pm.

Men trenger vi kabel om vi kjøper slik mini-Bluetooth variant?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Veggen

Kabelen brukes som overgang mellom tesla diagnoseplugg og obd adapterer.

petersv

Riktig som Veggen sier her, man trenger kabelen for å koble til Teslas proprietære diagnoseplugg (OBD2-pluggen i Teslaer er "tom", kun for å godkjenne myndighetskrav og dermed ikke i bruk.)

Se mere info i denne tråden.

snd

Hva med å implementere BT 4.0 støtte? Fungerer utmerket med TM-Spy, da man slipper å pare mobilen. Man kan logge (via f.eks LELink) og streame (til bilen) samtidig med 4.0.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Muffinman

Testet litt i går. Appen ser ut til å låse seg, eller henge etter en stund. Virker som det er tilfeldig hvor lang som går før det skjer. Selv om appen avsluttes indikerer LED`ene på adapteret at det er full aktivitet. Ny oppstart går ikke, da blir den stående med sort skjerm og kommer ikke videre. Antar appen fortsatt kjører i bakgrunnen, og at man ikke får kjørt en ny instans samtidig (får ikke tilgang til adapteret som allerede er i bruk?).  Ved å bruke en taskkiller til å drepe appen opphører aktiviteten på adapteret, men får ikke koblet opp på nytt. Da får jeg feilmeldingen som ligger lenger fremme i tråden. Restart av telefon løser det.

amund

Sitat fra: snd på tirsdag 06. desember 2016, klokken 20:34
Hva med å implementere BT 4.0 støtte? Fungerer utmerket med TM-Spy, da man slipper å pare mobilen. Man kan logge (via f.eks LELink) og streame (til bilen) samtidig med 4.0.

Jeg pleier ihvertfall å ringe via bluetooth mens appen går... går det ikke an å streame musikk sier du?

Artikkelen du linket til er fra 2011, sikker på at det ikke er 4.0 vi bruker allerede? Du blander kanskje med bluetooth Low Energi, som er nytt?
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA