Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeboks for Tesla Model S og Mercedes B electric på CEE 3-fas 230V

Startet av Elektrolytt, fredag 25. november 2016, klokken 08:56

« forrige - neste »

KjellG

Er nevnt lenger opp at Tesla gjorde en SW-justering for slik kobling. Om MB har samme ombordlader, så er det ikke gitt at den har tilsvarende SW-aksept.

Egil Fonn

Jeg testet Tesla wall connector koblet etter Three-Phase Delta-Connected i manualen: Dvs L1-L1. L2-L2 og L3-N
230v tre fas 32 amp it nett: Tesla lader med ca 8,4kw målt med kw måler.
MB Belectric vil ikke ta i mot lading. Starter og stopper lading noen ganger før den nekter lading.

Siden MB ikke ville lade med denne koblingsmåten har jeg satt den opp 1x32 lasket. MB og Tesla lader med ca 7,4kw
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

KjellG

Ser ut til at MB kunne hatt nytte av en SW oppgradering, gitt at den bruker TeslaHW.

En kan kanskje rigge seg med to blå (ev røde) kontakter og lade MB enfase 16A 3680W og Tesla med 16A 4244W ved å flytte kontakten? En velger mellom 1-fase og V-lading ved valg av kontakt.

Om det er lovlig vet jeg ikke.

Edit:
En burde kunne koble til i V-kobling, men sette inn en bryter i den ene fasen: bryter av= vanlig 1-faselading. Bryter på="3-faselading/V-lading".

Elektrolytt

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 26. november 2016, klokken 10:31
Nofuel har en kombinert trafo og ladepunkt som leverer 3-fase 400 volt lading fra en 3 fase 230 volt IT stikk.
Kommer på markedet innen få dager.

Inn 3*16A IT
Ut 3*9A TN

Innebygd verdens sikreste jordfeilbeskyttelse  ;D

Noe nytt om denne?

nofuelno

Sitat fra: Elektrolytt på onsdag 07. desember 2016, klokken 13:02
Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 26. november 2016, klokken 10:31
Nofuel har en kombinert trafo og ladepunkt som leverer 3-fase 400 volt lading fra en 3 fase 230 volt IT stikk.
Kommer på markedet innen få dager.

Inn 3*16A IT
Ut 3*9A TN

Innebygd verdens sikreste jordfeilbeskyttelse  ;D

Noe nytt om denne?

Vi har fått inn noen til lager. Ta kontakt på info@nofuel.no , så får du vite mere
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Elektrolytt

Sitat fra: nofuelno på onsdag 07. desember 2016, klokken 23:02
Sitat fra: Elektrolytt på onsdag 07. desember 2016, klokken 13:02
Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 26. november 2016, klokken 10:31
Nofuel har en kombinert trafo og ladepunkt som leverer 3-fase 400 volt lading fra en 3 fase 230 volt IT stikk.
Kommer på markedet innen få dager.

Inn 3*16A IT
Ut 3*9A TN

Innebygd verdens sikreste jordfeilbeskyttelse  ;D

Noe nytt om denne?

Vi har fått inn noen til lager. Ta kontakt på info@nofuel.no , så får du vite mere

Har sendt deg en e-post  :)



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA