Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

6-seter vs 7-seter

Startet av tessy, onsdag 26. oktober 2016, klokken 10:59

« forrige - neste »

tessy

Hei

Det er kanskje nevnt før, men jeg sitter og vurderer en ny model X, eller om jeg igjen skal gå for en ny S.

Om jeg kjøper 6-seter eller 7-seters versjonen, vanligvis som 4 eller 5 seter, ved å ligge ned de to baksetene på 3.rad, slik att man til daglig får bedre baggasjeromsplass, vil det da ikke bli en stor åpning på 6.seters versjonen, joda greit når man har ski med seg, men om man har fullt av varer vil ikke disse komme flygende fremover om man krasjer, siden det ikke er en rygg på midtsetet som stopper?
På 7.seters versjoen er jo ikke dette ett problem, siden man her får midt setet som stopper..


jkirkebo

Sitat fra: tessy på onsdag 26. oktober 2016, klokken 10:59
Hei

Det er kanskje nevnt før, men jeg sitter og vurderer en ny model X, eller om jeg igjen skal gå for en ny S.

Om jeg kjøper 6-seter eller 7-seters versjonen, vanligvis som 4 eller 5 seter, ved å ligge ned de to baksetene på 3.rad, slik att man til daglig får bedre baggasjeromsplass, vil det da ikke bli en stor åpning på 6.seters versjonen, joda greit når man har ski med seg, men om man har fullt av varer vil ikke disse komme flygende fremover om man krasjer, siden det ikke er en rygg på midtsetet som stopper?
På 7.seters versjoen er jo ikke dette ett problem, siden man her får midt setet som stopper..

Det er en åpning der ja. Bagasjenett for å dekke åpningen skal visstnok være på vei.

For vår del er den plassen mellom setene i 6-seter utgaven helt glimrende, passer perfekt til vår store kompressor-kjøleboks når vi skal på tur. Da har vi tilgang til denne hele tiden, i dag (med Model S) må vi stoppe og gå bak i bagasjerommet for å hente f.eks kald drikke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jlan

Det er også en tråd om sikring av bagasje i 6 seter.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29156.0.html

Hvis en vil sikre en kjøleboks eller annet skikkelig så er det gjengede M10 boltehull under dørkplatene.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

eha

Sitat fra: jlan på onsdag 26. oktober 2016, klokken 15:54
Det er også en tråd om sikring av bagasje i 6 seter.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29156.0.html

Hvis en vil sikre en kjøleboks eller annet skikkelig så er det gjengede M10 boltehull under dørkplatene.

Kult! Til midtsetet, egentlig? Har vært noen spørsmål knyttet til dette ifm. generell lastsikring i 6-seteren. Hvis slike bolter eksisterer bør de (potensielt) kunne funke langt bedre enn å feste bagasjesikring i hattehylle-hullene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA