Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

EV-FTW

Forøvrig var i3 mest solgte elbil både i januar og februar 2017.
EGolf er vanskelig å få tall på, da den går under Golf i den statistikken.

http://www.ofvas.no/bilsalget-i-februar/category719.html
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Hansi

#256
New Nissan Leaf Coming In September, On Sale In 2017
Official Nissan EV på Twitter

Sitat#Breaking: @NissanUSA's all-new #NissanLEAF will be globally revealed in Sept. & go on sale before the end of the year. 1 of 2

Better yet, many #LEAF owners can extend their lease, get 3 months of courtesy payments & get on the list for the next #NissanLEAF. 2 of 2
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

sylwester

Nyheten er at det kommer nyheter i September :-p
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

nr1rayner

Ser ut som jeg kan få en skvett for den krystallkula mi ;)
Etter info i denne videoen, USA-markedet vel og merke, blir det leveringer mot slutten av året.
Antatt rekkevidde på 200-250 miles, regner med det er EPA, så da snakker vi nok 60 kWh.
Nissan er med i gamet  :+1:


https://www.youtube.com/watch?v=LsnJoKNq5ac
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Knut Røe

Husk, alt er bare spekuleringer. Men at de kan ha et ess i ermet ser jeg ikke bort fra.
Ryktes dog HELT ny modell, ikke FL. Litt snillere og mindre rart design.

sylwester

200miles er 320km og hvis de sier det i det amerikanske markedet betyr det vel at de tror den klarer det i EPA, som er det samme som Opel Ampera-e har.
Uansett får vi ikke vite noe mer før i September. Jeg syns de kunne lekket litt mer info.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

nr1rayner

Meg bekjent kom ryktene fra Nissan selv, så det skal vel ikke bare være spekulasjoner da..

Absolutt, de kunne kommet med mer info. Mulig de ikke har alt klart enda?
Vel, skulle da tro de har det klart om det blir 40 eller 60 kWh nå..
Vet ikke ventetid på Bolt, men det høres jo klart ut som de frykter konkurransen der nå.
For europa er det jo en stund til AE triller på veiene, så mulig vi må vente lengre enn amerikanerne på å få biler.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Ok, jeg bommet vel med noen måneder.
Men kan jo se ut som vi slipper å vente til september med å få litt konkrete data på den  :+1:

https://www.tu.no/artikler/neste-nissan-leaf-lanseres-i-september/377831
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Counterpointer

Sitat fra: sylwester på fredag 10. mars 2017, klokken 23:06
200miles er 320km og hvis de sier det i det amerikanske markedet betyr det vel at de tror den klarer det i EPA, som er det samme som Opel Ampera-e har.
EPA på Ae er 238 miles en god del mer enn 200.
Stemmer 200 miles har de enten;
A- lagd en utrolig effektiv 40 kWh
B- lagd en veldig lite effektiv 60 kWh
C- lagd en annen batteristørrelse

nr1rayner

D- 200 er en "teaser", vel, nå sier jo også informasjonen 200-250 miles.
Husk at AE startet med 200 miles. Leverer de 60 kWh, som AE, regner jeg med Leafen er 10%+ mer effektiv, og EPA vil bli 250+.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Arha

Sitat fra: nr1rayner på lørdag 11. mars 2017, klokken 08:52
D- 200 er en "teaser", vel, nå sier jo også informasjonen 200-250 miles.
Husk at AE startet med 200 miles. Leverer de 60 kWh, som AE, regner jeg med Leafen er 10%+ mer effektiv, og EPA vil bli 250+.
Husk at Nissan har for vane å oppgi brutto batteristørrelse, mens AE har 60 kWh netto.
Renault Scenic E-tech fra 10/10 2024.
Opel Ampera-e 2017-2024, solgt etter 120000 km. Nytt batteri på tilbakekalling januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

sjossang

Japan og USA vil få den nye modellen først, og så Europa etterpå. Ikke fått vite hvor lenge, men tror nok ingen blir levert i Norge før 2018. Håper modellene/prisene blir lansert mot slutten av året, slik at vi kan begynne å bestille nye biler :)

Blir nok 40kWt først, og 60kWt senere.

Jeg selger ikke min 30kWt før jeg får en bil med dobbel så lang rekkevidde :(
Y LR hvit/hvit

Mazzbot

30kwh , 45kwh og 60 kwh . Er nesten 100% sikker , spent på prisen !!!
Tesla model 3 reservert 31/3 .

kavorland

Seint men godt...

Marango sier at de tror nye Leaf vil overgå forventningene, både med tanke på rekkevidde, teknologi, design og verdi for pengene.
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

nr1rayner

Sitat fra: Arha på lørdag 11. mars 2017, klokken 10:14
Husk at Nissan har for vane å oppgi brutto batteristørrelse, mens AE har 60 kWh netto.

Det er sant, men det kan hende de endrer på. Husk uansett at HVIS de leverer 60 kWh. Det kan vel bli alt mellom 40 og 80 en plass.
Det ser vel ut som at dagens Leaf er ca 10% mer effektiv enn AE (lavere luftmotstand). Neste gen Leaf blir vel enda bedre.
Så husk da at 10% lavere forbruk gir samme rekkevidde med 10% mindre batteri. 60 kWh brutto burde bli ca 55 kWh netto, og dermed omtrent lik rekkevidde som AE.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA