Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tanum shopping og gratis hurtiglader

Startet av tutti, mandag 26. september 2016, klokken 16:43

« forrige - neste »

tutti

Lokalavisen skriver at Tanum sliter. Litt dumt hvis dette også medfører at tre gratis hurtigladere blir borte.

Kanskje lurt at flere handler her når dere er på tur til Sverige?

chrg

Jeg vet ingenting om regnskapene, men det er temmelig glissent på Gallerian også siden oppstarten.....
*******
Renault Zoe

Fredde

Jeg skal på jobbreise i Sverige til uken og tenkte å lade på disse laderne på Tanum. Både fordi det passer bra med en shopping-stopp på veien hjem, og fordi jeg er avhengig av ladingen der på vei ned. For å unngå å gå på en smell, har jeg noen spm

Er disse åpne døgnet rundt, eller er de kun åpne i senterets åpningstid?

Hvordan bruker man dem? Er det kun å koble seg til og trykke start, eller trenger man en spesiell ladebrikke selv om de er gratis?

Mulig dette er beskrevet i tidligere tråder, men klarte ikke å finne noe info.

regeneration

Ganske sikker på at de alltid er åpne, uansett har senteret lange åpningstider.
Laderne virker som andre hurtigladere, dvs. at du må ha brikke. Jeg bruker brikken fra Elbilforeningen.

elbil-1

Laderne kan startes bare ved å trykke på knappene ved displayet, trenger ingen ladebrikke.

Panduck

Sitat fra: tutti på mandag 26. september 2016, klokken 16:43
Lokalavisen skriver at Tanum sliter. Litt dumt hvis dette også medfører at tre gratis hurtigladere blir borte.

I og med at de er gratis tør jeg aldri regne med at de er tilgjengelige. Har ladet på Cleverstasjonen ved siden av. Tanum er litt langt inn i Sverige for å tiltrekke seg nordmenn på helgeshopping. Da er "rett over grensen" stedene bedre. Det er muligens litt for mange shoppingsentere på grensa nå. Om det legges ned kan vel hurtigladerene flyttes. Det finnes en rekke fortumsteder med kun en hurtiglader i sverige, som gjerne kunne ha to.

Myrvang

Sitat fra: Panduck på tirsdag 28. februar 2017, klokken 18:07
Sitat fra: tutti på mandag 26. september 2016, klokken 16:43
Lokalavisen skriver at Tanum sliter. Litt dumt hvis dette også medfører at tre gratis hurtigladere blir borte.

I og med at de er gratis tør jeg aldri regne med at de er tilgjengelige. Har ladet på Cleverstasjonen ved siden av. Tanum er litt langt inn i Sverige for å tiltrekke seg nordmenn på helgeshopping. Da er "rett over grensen" stedene bedre. Det er muligens litt for mange shoppingsentere på grensa nå. Om det legges ned kan vel hurtigladerene flyttes. Det finnes en rekke fortumsteder med kun en hurtiglader i sverige, som gjerne kunne ha to.

Var der i fjor sommer. Fikk ladet, var 1 ledig lader da jeg kom, men en XC90 (?) sto og ladet de 3 timene jeg var der, så skal ikke stole på at det er ledig der.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

SveinJ

Ladet på Tanum for 2 uker siden, ledig begge dagene jeg kom dit.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

AmocoCadiz

Bra ladested med 3 hurtigladere og ganske god Coop butikk der,
men er hakket for langt hvis man er på dagstur dessverre, finner jo alt til samme pris i Strømstad og Nordby likevel.
Vært veldig glissent på kjøpesentret når vi har vært der.

Panduck

Sitat fra: Fredde på tirsdag 28. februar 2017, klokken 08:53
Jeg skal på jobbreise i Sverige til uken og tenkte å lade på disse laderne på Tanum. Både fordi det passer bra med en shopping-stopp på veien hjem, og fordi jeg er avhengig av ladingen der på vei ned. For å unngå å gå på en smell, har jeg noen spm

Å ha et cleverkort kan være greit dersom man av og til kjører til Sverige. Betalte ingenting for å få mitt, og blir fakturert for bruk (har så langt ikke sett noen faktura)... Selv om laderene på tanum er gratis er det greit å ha både betalladere fra fortum og clever som backup. Cleverlader er på bensinstasjonen ved siden av tanum. I nødstilfelle kan du gå inn på Preem butikken å kjøpe forhåndsbetalt ladekort.

Amatøren

Vet tråden er gammel, men er laderne tilgjengelige selv når senteret er stengt? Altså ikke avlåst parkering eller at ladere slås av eventuelt sperres via SW.

Hva med moralen ved å lade når senteret er stengt?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

goggo

Sitat fra: Amatøren på søndag 16. juni 2019, klokken 21:48
Vet tråden er gammel, men er laderne tilgjengelige selv når senteret er stengt? Altså ikke avlåst parkering eller at ladere slås av eventuelt sperres via SW.

Hva med moralen ved å lade når senteret er stengt?
Jeg ladet der i formiddag og planlegger å lade der i morgen ettermiddag igjen, er en liten tur i Gøteborg nå. Alle 3 laderne er operative og de er i alle fall ikke fysisk låst inne eller utilgjengelige utenfor åpningstidene. Er jo selvfølgelig mulig at de er disablet via software eller noe, men det kan jeg ikke tenke meg.

Når det gjelder det moralske... Hvis de er tilgjengelige og ikke merket med lading forbudt e.l. (jeg så i alle fall ikke noe slikt skilt) så er det vel meningen at de skal brukes. Jeg ville i alle fall ikke hatt dårlig samvittighet for å bruke de utenfor åpningstid.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

elbilbølle

#12
Ladet her både i går og i dag. I går (søndag) påbegynte jeg lading kl 2050. Senteret stengte kl 21, men jeg kunne lade videre. Jeg avsluttet 21:10. Da hadde jeg nok strøm til å komme frem til parkeringen på Nordstan.

1. Kjøpesenteret er en vits. En dårlig vits. Til og med matbutikken er elendig (verken velassortert eller rimelig). (I 2014, 2015 og 2016 jobbet jeg i Gøteborg og ukependlet, så jeg er kanskje bortskjemt.)

2. Hurtigladerne (tre stk 50kw) er bra. De er gratis og fungerer utmerket. Neste gang jeg sikter meg inn på å stoppe her for å lade, kommer jeg til å lese en bok istedenfor å undersøke kjøpesenteret.  Det er klart at 50kw ikke er all verden, men for å sitere Donalds undersåtter; "Beggers can't choose.".

3. Da jeg ladet der i dag, i 16-tiden, var det ingen foran meg i kø ved ankomst. Ved avreise var alle tre laderne opptatte, og det stod én nissan brødbil i kø.

4. Dersom det er kø på gratis-laderne er det mulig å bruke kjøpe-lading på Preem rett ved siden av.

Dersom noen vet om en gratis hurtiglader ved siden av en ICA eller et Systembolag mellom riksgränsen og Göteborg er jeg meget interessert.

Edit; her, kanskje? https://www.ica.se/butiker/maxi/goteborg/maxi-ica-stormarknad-angered-1734/start/

/elbilbølle

Robert E-Niro

Sitat fra: elbilbølle på mandag 09. desember 2019, klokken 21:25
Dersom noen vet om en gratis hurtiglader ved siden av en ICA eller et Systembolag mellom riksgränsen og Göteborg er jeg meget interessert.

Edit; her, kanskje? https://www.ica.se/butiker/maxi/goteborg/maxi-ica-stormarknad-angered-1734/start/

/elbilbølle

Torp er vel et alternative der?
Kia E-Niro 10/2019

elbilbølle

Sitat fra: Victor Tangen på torsdag 19. desember 2019, klokken 13:42
Torp er vel et alternative der?

Jeg har ikke funnet gratis hurtiglading på Torp. Jeg har kun funnet gratis AC-lading (og betal-DC på hamburgersjappa).

Om du har funnet gratis hurtiglading, er det *meget* interessant. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA