Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Counterpointer

Mobile Kjeller får bil i morgen. Jeg er førstemann som fikk tilbud om prøvekjøring.
Litt rart at det tar så lang tid å få en bil ned bakken fra Opel Norge.
Gleder meg til prøvetur.

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 18. mai 2017, klokken 23:12
Mobile Kjeller får bil i morgen. Jeg er førstemann som fikk tilbud om prøvekjøring.
Gleder meg til prøvetur.
Du må gjerne komme med en liten rapport.

Strøm Tycoon

Sitat fra: e-hawk på torsdag 18. mai 2017, klokken 16:36
Demo bil til kontroll den har fått understell behandling.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er disse bildene før, eller etter behandling?

Det ble postet bilder av en annen AE på FB i går, og den hadde brun "gugge" på alle flater under, som jeg syntes lignet fryktelig på Mercasol (som vi har på vår Kia Soul).

Demobilen jeg så, hadde ikke noe sånt, og lignet mer på bildene du postet her.

Sa er spørsmålet, er dette et forhandleravhengig tiltak?

Tom E.

Alle AE blir levert med en enkel understellsbehandling i henhold til min forhandler. I flere områder der det saltes kraftig på vinteren er ikke dette en fullgod løsning på lang sikt. Den enkelte forhandler tilbyr derfor en utvidet understellsbehandling til de kunder som kan ha behov for dette.

Jeg har bestilt full Tectyl behandling til min bil før utlevering. Dette på grunn av en kombinasjon av kjøring på grusvei + en kraftig saltet E39 på vinterstid = oppskrift på rustproblemer.

Trond.m

Min forhandler sa at bilene ble understellsbehandlet i Belgia. Mistenker at noen forhandlere bare ønsker å tjene litt mer ved å tilby ekstra behandling. Å behandle dobbelt opp er vel ikke nødvendigvis en fordel ?

kammiz

Behandlingen i Belgia er ikke den typiske tjukke asfaltguffa, men uansett et veldig godt tiltak for å få bilene opp på Opels generelt veldig gode nivå. Rust er praktisk talt ikke eksisterende på alle Opel fra 2010-11 ish og oppover.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

trykkertor

"Vi som venter på Ampera-E", og da mener jeg vi som VENTER. Altså bestilt nå de siste månedene og nok ikke får bil før slutten av 2018 eventuelt inn i 2019.
Tror dere det er muligheter for noen freshere farger på bilen etter hvert. Selv elsket jeg den gule prototypen, og skulle bestille den høsten i fjor. Fikk da vite av Opel at den fargen ikke ville bli produsert.
Jeg er en av dem som elsker farge på bil, og da mener jeg pang farge. Ikke slik forsiktig brun-bronse-kanskje-litt-oransje-Opel-lakk. Men pang oransje Ford Focus, herlig grønn Mazda, dyp herlig oransje Kia, osv.

Det er jo ikke uvanlig blant en del bilmerker at 1-2 år ut i produksjonen fases noen farger ut og andre farger inn. Dette ser jeg selv på vår oransje Kia, hvor den fargen etter hvert gikk ut. Vi ser også hvordan britisk race-green Tesla Model S er blitt en sjelden vare, og hvordan Tesla har skiftet farger underveis.

Jeg håper i hvertfall at Prototyp-gul blir mulig å bestille når det nærmer seg produksjon av vår bil. For så langt har ikke Opel noen farger som jeg elsker i Ampera-e spekteret.

kammiz

Begynner å komme seg nå. ❤️
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 19. mai 2017, klokken 03:09
Gleder meg til prøvetur.
Er i bilen å kjører nå. Skal skrive mer etterpå. Spør om det er noe dere vil ha sjekket.

plass til mindre felger (16")

ser ut som det kommer vann i ladeluka

hylla er litt smart

strikkfeste

ikke hull til bagasjeplass

32 amp type 2 til 2

orginalkladd

Trond.m

Noen som vet hvordan bagasjenettet kan festes i tak eller dørstolper. Det må jo være skikkelige fester hvis bagasjen skal være sikret ved en kollisjon.

Counterpointer

Sitat fra: TM på fredag 19. mai 2017, klokken 11:38
Noen som vet hvordan bagasjenettet kan festes i tak eller dørstolper. Det må jo være skikkelige fester hvis bagasjen skal være sikret ved en kollisjon.

Det er foreløpig bare det lille lastenettet til bagasjerom som leveres. Mer kommer senere.

Counterpointer

Sitat fra: knut.aulie på fredag 19. mai 2017, klokken 11:28
Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 19. mai 2017, klokken 03:09
Gleder meg til prøvetur.
Er i bilen å kjører nå. Skal skrive mer etterpå. Spør om det er noe dere vil ha sjekket.

plass til mindre felger (16")

ser ut som det kommer vann i ladeluka

hylla er litt smart

strikkfeste

ikke hull til bagasjeplate

32 amp type 2 til 2

orginalkladd

Stikkkontakt

At det er mulig med 16" felger er en stor fordel. Det gjør vinterdekk flere 1000 kroner billigere. Problemet på AE er den håpløst ukurante boltsirkelen.

Olemann

Ja, det ville vært en stor fordel, men er det bekreftet at det er mulig med 16"?  Jeg har tvert imot hørt av Opel at det ikke er mulig.

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 19. mai 2017, klokken 13:02
At det er mulig med 16" felger er en stor fordel. Det gjør vinterdekk flere 1000 kroner billigere. Problemet på AE er den håpløst ukurante boltsirkelen.

hansob

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 19. mai 2017, klokken 13:02

Dekk1 har lagt ut 12 felger til Ampera-E hvorav tre er 16". Disse burde jo passe bilen?

http://felgvisning.no/dekk1/produkt/felg/#search/vehicle/1481
Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA